Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=281541&B=KOEGE
Udbyder
Køge Kommune
Vindere
Udbud vedrørende decentral drift af Køge Kommunes IT-driftsmiljø
(11.06.2021)
Atea A/S
Lautrupvang 6
2750 Ballerup
Udbud vedrørende decentral drift af Køge Kommunes IT-driftsmiljø
Køge Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29189374
Postadresse: Torvet 1
By: Køge
NUTS-kode: DK021 Østsjælland
Postnummer: 4600
Land: Danmark
Kontaktperson: Benn Hee Gade
E-mail: benn.gade@koege.dk
Telefon: +45 56676945
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.koege.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/193822
Del II: Genstand
Udbud vedrørende decentral drift af Køge Kommunes IT-driftsmiljø
Udbud af en kontrakt vedrørende outsourcing af Køge Kommunes eksisterende it-driftsmiljø i form af en private cloud-baseret løsning (IaaS), hvor driften, supporten samt vedligeholdelsen af server-, storage-,backup-, og WAN-netværks samt infrastruktur sker i et leverandør-administreret datacenter.
Udbud af en kontrakt vedrørende outsourcing af Køge Kommunes eksisterende it-driftsmiljø i form af en private cloud-baseret løsning (IaaS), hvor driften, supporten samt vedligeholdelsen af server-, storage-, backup-, og WAN-netværks samt infrastruktur sker i et leverandør-administreret datacenter.
Kontrakten kan forlænges 2 x 12 måneder, således at den samlede kontraktperiode bliver fem (5) år, hvilket kontraktværdien ligeledes er beregnet på baggrund af. Dvs. at den anslået kontraktværdi er baseret på en kontraktperiode på fem (5) år.
- At tilbudsgiver skal kunne dokumentere udførelse af mindst to (2) og maksimalt tre (3) relevante referencer, hvoraf det fremgår at tilbudsgiver har leveret transformation fra referencens eksisterende it-driftsmiljøer, bestående af WAN-netværk, storage, backup, servere og applikationer. Referencerne skal beskrive, hvordan tilbudsgiver har håndteret transition af et tilsvarende omfang samt efterfølgende driftet løsningen. Referencerne skal give et klart og tydeligt indblik i hvordan tilbudsgiver har leveret en transitions, transformation og driftsydelse efter enkle og gennemsigtige processer, der sikrer en tæt og direkte dialog med referencen. Referencerne bør ligeledes inkludere hvordan service og support håndteres af tilbudsgiver ift. referencerne.
- Med ”tilsvarende omfang” forstås referencer, som viser, at tilbudsgiver har leveret transition, transformation, drift og service og support af tilsvarende kompleksitet i form af kapacitet og bruger /borger tilknyttede løsninger, hvor tilbudsgiver har overtaget det samlede ansvar og hvor tilbudsgiver har leveret second level support, backup & restore, håndtering af WAN-forbindelser samt integreret til referencens eget netværk. Ved tilsvarende forstås ligeledes at tilbudsgiver har håndteret service og support fra et dansk sproget servicecenter.
- De anførte referencer skal være udført inden for de seneste 3 år, idet igangværende referencer, som er igangsat og driftet i mere end ét år tillige accepteres. I forhold til det angivne omfang af ydelsen henvises der til størrelsen af ordregivers eksisterende it-driftsmiljø.
- At mindst én af tilbudsgivers referencer, der lever op til kravene ovenfor, har en samlet kontraktsum på mindst 10 mio. DKK.
Maksimum værdien af de angivne evalueringstekniske priser angivet i udbudsmaterialet må maksimalt udgør 17 mio. DKK ekskl. moms baseret på den samlede kontraktperiode på 5 år (3 + 2).
Tilbudsgiver gøres opmærksom på, at tilbudsgiver, i forbindelse med anmodning om prækvalifikation, skal fremsende dokumentation for opfyldelsen af kravene til ESPD'en.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
- Tilbudsgiveren skal have tegnet en relevant erhvervsansvarsforsikring. Det er et mindstekrav til egnetheden, at tilbudsgiveren har en erhvervsansvarsforsikring med en forsikringssum på minimum 5 mio. DKK.
- At Tilbudsgiver har haft en årlig omsætning på mindst 15 mio. DKK i hvert af de seneste 3 afsluttede regnskabsår.
- At tilbudsgiver har haft en positiv egenkapital i hvert af de seneste 3 afsluttede regnskabsår.
- At tilbudsgiver har haft en positiv soliditetsgrad i hvert af de seneste 3 afsluttede regnskabsår.
Referencer: Hvilke tilbudsgivere, der på baggrund af de fremlagte referencer, vurderes at have den største og mest relevante erfaring i relation til den udbudte opgave. I vurderingen af relevansen af referencerne vurderer ordregiver det positivt hvis:
1) referencerne viser tydelig erfaring med transitionen fra et kundeejet it-driftsmiljø til et leverandørejet driftsmiljø.
2) referencerne viser, at tilbudsgiver har gennemført en transformation efter transitionen.
3) referencerne viser, hvordan tilbudsgiver proaktivt i kontraktperioden har arbejdet på at optimere referencens it-driftsmiljø og sikret løbende faldende driftsomkostninger.
4) at der arbejdes efter enkle og gennemsigtige snitflader mellem parterne.
5) det vurderes positivt, hvis referencerne viser, hvordan tilbudsgiver arbejder ansvarsbevidst og opbygger en forretningsforståelse for referencen.
6) der løbende sker optimeringer for referencerne i kontraktperioden, hvor fx tilbudsgiver har flyttet applikationer i public-cloud.
- At tilbudsgiver skal kunne dokumentere udførelse af mindst to (2) og maksimalt tre (3) relevante referencer, hvoraf det fremgår at tilbudsgiver har leveret transformation fra referencens eksisterende it-driftsmiljøer, bestående af WAN-netværk, storage, backup, servere og applikationer. Referencerne skal beskrive, hvordan tilbudsgiver har håndteret transition af et tilsvarende omfang samt efterfølgende driftet løsningen. Referencerne skal give et klart og tydeligt indblik i hvordan tilbudsgiver har leveret en transitions, transformation og driftsydelse efter enkle og gennemsigtige processer, der sikrer en tæt og direkte dialog med referencen. Referencerne bør ligeledes inkludere hvordan service og support håndteres af tilbudsgiver ift. referencerne.
- Med ”tilsvarende omfang” forstås referencer, som viser, at tilbudsgiver har leveret transition, transformation, drift og service og support af tilsvarende kompleksitet i form af kapacitet og bruger /borger tilknyttede løsninger, hvor tilbudsgiver har overtaget det samlede ansvar og hvor tilbudsgiver har leveret second level support, backup & restore, håndtering af WAN-forbindelser samt integreret til referencens eget netværk. Ved tilsvarende forstås ligeledes at tilbudsgiver har håndteret service og support fra et dansk sproget servicecenter.
- De anførte referencer skal være udført inden for de seneste 3 år, idet igangværende referencer, som er igangsat og driftet i mere end ét år tillige accepteres. I forhold til det angivne omfang af ydelsen henvises der til størrelsen af ordregivers eksisterende it-driftsmiljø.
- At mindst én af tilbudsgivers referencer, der lever op til kravene ovenfor, har en samlet kontraktsum på mindst 10 mio. DKK.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v., gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk