23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2020/S 194-469402
Offentliggjort
06.10.2020
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

MedCom

Vindere

Tildeling af rammeaftale vedrørende VDX-services

(24.12.2020)
Nuuday A/S
Teglholmsgade 1
2450 København SV

Opdateringer

Rettelse
(27.10.2020)

IV.2.2
I stedet for:
Dato: 09-11-2020
Time: 08:00
Læses:
Dato: 09-11-2020
Time: 10:00


Yderligere oplysninger
Tilbudsfristen er ændret fra den 09. november 2020, kl. 08.00 til den 09. november 2020, kl. 10.00.

Udbud af rammeaftale vedrørende VDX Services


MedCom

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: MedCom
CVR-nummer: 26 91 99 91
Postadresse: Forskerparken 10
By: Odense M
NUTS-kode: DK031 Fyn
Postnummer: 5230
Land: Danmark
Kontaktperson: Haroun Mani
E-mail: hm@nplaw.dk
Telefon: +45 31620622

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.medcom.dk/

I.2) Information om fælles indkøb
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/0b3c2f31-cee1-4dad-9e9f-76d03fb30bfa/publicMaterial
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/0b3c2f31-cee1-4dad-9e9f-76d03fb30bfa/homepage
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
Elektronisk kommunikation kræver anvendelse af værktøjer og anordninger, der ikke er almindeligt tilgængelige. Der er gratis, ubegrænset og fuld adgang til disse værktøjer og anordninger på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/0b3c2f31-cee1-4dad-9e9f-76d03fb30bfa/homepage
I.4) Type ordregivende myndighed
Offentligretligt organ
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Udbud af rammeaftale vedrørende VDX Services

Sagsnr.: 20-015
II.1.2) Hoved-CPV-kode
72000000 It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Udbuddet vedrører rammeaftale om VDX-services.

VDX er en teknisk løsning, der sikrer et videomøderum, der kan tilgås af brugere i sundhedssektoren uanset brugernes klient til videoindgang.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 60 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK DANMARK
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Udbuddet vedrører rammeaftale om VDX-services.

VDX er en teknisk løsning, der sikrer et videomøderum, der kan tilgås af brugere i sundhedssektoren uanset brugernes klient til videoindgang.

Ved denne rammeaftale ønskes infrastrukturen udbudt med licenser efter et samlet EU-udbud, således at VDX for fremtiden kan leveres som en service af leverandøren på dedikerede servere. Det er forventningen, at udbuddet kan konsolidere benyttelsen af det fælles videomøde i sundhedssektoren.

Den udbudte VDX service skal kunne benyttes som fællesoffentlig fælles digital kommunikationsløsning for sundhedssektorens parter i staten, regioner og kommuner. Desuden vil stat, region og kommuner være berettiget til at give andre aktører i sundhedssektoren adgang til VDX-servicen. Det forventes bl.a. at regionerne vil give de praktiserende læger adgang til at benytte VDX-servicen som en del af den kommende overenskomst med de praktiserende læger.

Herudover vil leverandøren i mindre omfang skulle kunne bidrage til udvikling af grænse- og snitflader til VDX servicen med henblik på implementering af ny funktionalitet.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Rammeaftalen løber i 24 måneder regnet fra kontraktens underskrift. Rammeaftalen indeholder 2 optioner på forlængelse af rammeaftalen med 12 måneder, således at rammeaftalen kan have en maksimal længde på 48 måneder.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Rammeaftalen indeholder 2 optioner på forlængelse af rammeaftalen med 12 måneder, således at rammeaftalen kan have en maksimal længde på 48 måneder.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Tilbud skal indeholde følgende oplysninger vedrørende tilbudsgivers tekniske og faglige formåen:

- Minimum 2 referencer fra de seneste 3 år vedrørende drift og servicehåndtering af en videoplatform med minimum 1 000 unikke brugere.

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

Indkøb på rammeaftalen vil skulle ske løbende på den ved dette udbud udbudte rammekontrakt.

III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
Rammeaftale med en enkelt aktør
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 09/11/2020
Tidspunkt: 08:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 09/11/2020
Tidspunkt: 08:00

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
VI.3) Yderligere oplysninger:

Såfremt tilbudsgiver er omfattet af en af de nedenstående udelukkelsesgrunde, vil tilbudsgiver blive udelukket fra at deltage i udbudsproceduren.

De obligatoriske udelukkelsesgrunde finder anvendelse, jf. kapitel 11 i udbudsloven.

Derudover har ordregiver valgt, at følgende frivillige udelukkelsesgrund i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2, skal finde anvendelse:

En tilbudsgiver kan ikke deltage i udbudsforretningen, hvis denne er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor tilbudsgiveren er hjemhørende.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600

Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000

Internetadresse: www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
01/10/2020

Send til en kollega

0.094