23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2020/S 188-454148
Offentliggjort
28.09.2020
Udbudstype
Begrænset udbud

Udbyder

Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S

Vindere

02.15 It-rådgivning | Rammeaftale med Deloitte Statsautoriseret Revisionspartnerselskab

(02.07.2021)
Deloitte Statsautoriseret Revisionspartnerselskab
Weidekampsgade 6
2300 København S

02.15 It-rådgivning | Rammeaftale med Rambøll Management Consulting A/S

(02.07.2021)
Rambøll Management Consulting A/S
Hannemanns Alle 53
2300 København S

02.15 It-rådgivning | Rammeaftale med PricewaterhouseCoopers Statsautoriseret Revisionspartnerselskab

(02.07.2021)
PricewaterhouseCoopers Statsautoriseret Revisionspartnerselskab
Strandvejen 44
2900 Hellerup

02.15 It-rådgivning | Rammeaftale med Devoteam Konsortiet

(02.07.2021)
Visma Consulting A/S
Nørgaardsvej 32
2800 Kgs. Lyngby

02.15 It-rådgivning | Rammeaftale med Accenture A/S

(02.07.2021)
Accenture A/S
Bohrsgade 35
1799 København V

02.15 It-rådgivning | Rammeaftale med EY Godkendt Revisionspartnerselskab

(02.07.2021)
EY Godkendt Revisionspartnerselskab
Dirch Passers Allé 36
2000 Frederiksberg

02.15 It-rådgivning | Rammeaftale med Capgemini Danmark A/S

(02.07.2021)
Capgemini Danmark A/S
Delta Park 40
2665 Vallensbæk Strand

02.15 It-rådgivning | Rammeaftale med ProData Consult A/S

(02.07.2021)
ProData Consult A/S
Stamholmen 157
2650 Hvidovre

02.15 It-rådgivning | Rammeaftale med PA Consulting Group A/S

(02.07.2021)
PA Consulting Group A/S
Gøteborg Plads 1
2150 Nordhavn

02.15 It-rådgivning | Rammeaftale med ChangeGroup-ProActive

(02.07.2021)
ChangeGroup ApS
Lyngbyvej 2
2100 København Ø

02.15 It-rådgivning | Rammeaftale med Peak Consulting Group A/S

(02.07.2021)
Peak Consulting Group A/S
Lyngbyvej 2
2100 København S

02.15 It-rådgivning | Rammeaftale med Devoteam Konsortiet

(02.07.2021)
Devoteam Management Consulting A/S
Lyngbyvej 2
2100 København Ø

02.15 It-rådgivning | Rammeaftale med KPMG P/S

(02.07.2021)
KPMG P/S
Dampfærgevej 28
2100 København Ø

02.15 It-rådgivning | Rammeaftale med ChangeGroup-ProActive

(02.07.2021)
ProActive A/S
1970 Rosenørns Allé 1

02.15 It-rådgivning


Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S
CVR-nummer: 17472437
Postadresse: H.C. Hansens Gade 4
By: København S
NUTS-kode: DK DANMARK
Postnummer: 2300
Land: Danmark
Kontaktperson: Henrik Thøger Nielsen
E-mail: htn@ski.dk
Telefon: +45 41124094

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.ski.dk

I.2) Information om fælles indkøb
Kontrakten tildeles af en indkøbscentral
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/21dd12ed-b0ff-4971-b775-130a95948e90/publicMaterial
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/21dd12ed-b0ff-4971-b775-130a95948e90/homepage
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
Elektronisk kommunikation kræver anvendelse af værktøjer og anordninger, der ikke er almindeligt tilgængelige. Der er gratis, ubegrænset og fuld adgang til disse værktøjer og anordninger på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/21dd12ed-b0ff-4971-b775-130a95948e90/homepage
I.4) Type ordregivende myndighed
Offentligretligt organ
I.5) Hovedaktivitet
Anden aktivitet: Centraliserede indkøbsaktiviteter

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

02.15 It-rådgivning

II.1.2) Hoved-CPV-kode
72000000 It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

SKI udbyder en rammeaftale vedrørende it-konsulentydelser, benævnt ”02.15 It-rådgivning”. Formålet med udbuddet er at sikre, at SKI’s kunder kan foretage indkøb ved anvendelse af rammeaftalen for derigennem at få afløftet deres udbudsforpligtelse. Derudover er hensigten at sikre en kommerciel attraktiv rammeaftale, som lever op til kundernes forventninger og indkøbsbehov, og som er nem at anvende. Rammeaftalen skal dække behovet for objektiv og uvildig rådgivning om ydelsesområderne - se nærmere punkt II.2.4). Kundernes behov for it-rådgivning inden for ydelserne er ofte af presserende karakter, hvilket indebærer, at kunderne har behov for hurtigt at kunne tildele og igangsætte opgaverne. Rammeaftalens ydelsesområder omfatter et bredt katalog af ydelser, hvilket sikrer, at kunderne får en aftale, som kan dække hele eller størstedelen af deres behov for it-rådgivning.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 1 900 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK DANMARK
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Rammeaftale 02.15 It-rådgivning vedrører levering af it-rådgivning samt herunder udførende opgaver som ligger i direkte forlængelse af denne rådgivning. Rammeaftalen omfatter 14 ydelsesområder, hvoraf 7 ydelsesområder er obligatoriske at tilbyde og 7 ydelsesområder er valgfrie at tilbyde. De obligatoriske ydelsesområder omfatter: It-relaterede strategier, forretningsbehov business case og gevinstrealisering, It-udbud, It-sikkerhed business continuity og it-compliance, It-arkitektur, It-governance og projekt- og programledelse. De valgfrie ydelsesområder omfatter: databehandling, rådgivning om softwarelicenser, infrastruktur og hardware, test, udvikling af ny funktionalitet, tilpasning af eksisterende it-systemer og It-system drift. Hvert ydelsesområde er inddelt i underområder, som er inddelt i delområder, og under disse findes de enkelte ydelser under ydelsesområdet. En leverandør på rammeaftalen skal kunne levere alle de ydelser, der falder under de ydelsesområder, som leverandøren tilbyder på rammeaftalen. Da alle obligatoriske ydelsesområder skal tilbydes under udbuddet, skal en leverandør på rammeaftalen således kunne levere alle ydelser inden for de obligatoriske ydelsesområder. Der henvises til bilag F for den fulde beskrivelse af de enkelte ydelsesområder, underområder, delområder og ydelser. Kunderne bruger rammeaftalen ved at foretage direkte tildeling af leveringsaftaler om køb af konsulentydelser inden for it-rådgivning.

Såfremt leverandøren til rammeaftalen har tilbudt et ydelsesområde, omfatter det samtlige underliggende ydelser. Herved har leverandøren accepteret både at kunne rådgive om ydelserne og eventuelt udføre disse.

Det er en forudsætning, for at en kunde kan anvende rammeaftalen, at kundens estimerede økonomiske værdi af sin opgave har en overvægt på rådgivning og en mindre vægt på udførelse af ydelserne i bilag F.

Udbudssystemet Ethics:

— Anmodning om prækvalifikation og afgivelse af tilbud kan kun ske via Ethics.

— Adgangen til Ethics sker via linket i punkt I.3) eller via www.ski.dkwww.ski.dk findes i toppen af hjemmesiden overskriften ”For leverandører” et link til Ethics.

— Såfremt ansøger er en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium), skal den befuldmægtigede virksomhed i sammenslutningen udfylde og sende ansøgningen og de til ansøgningen hørende dokumenter på vegne af sammenslutningen.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 1 900 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Rammeaftalen kan forlænges 2 gange med 12 måneder pr. forlængelse. Den samlede maksimale varighed af rammeaftalen er således 48 måneder.

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 18
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

Såfremt der er flere end 18 ansøgere, der er egnede, vil der ske en udvælgelse blandt alle egnede ansøgere med henblik på at prækvalificere 18 ansøgere. Udvælgelsen sker på baggrund af de oplysninger, som ansøger har angivet i ESPD’et, del IV, Afsnit C.

Udvælgelse af ansøgere, der opfordres til at afgive tilbud, vil ske ud fra den samlede opnåede pointscore for referencer. De 18 ansøgere, der har opnået flest point, vil blive opfordret til at afgive tilbud.

Ansøgers referencer bliver vurderet individuelt indenfor hvert ydelsesområde listet i bilaget ”Ydelsesområder til brug ved prækvalifikation” og tildeles én pointscore pr. ydelsesområde ud fra en pointskala fra 1-10. 10 point (højeste point) gives til ansøgere, som har angivet en fremragende reference, der er udtømmende i forhold til, hvad der vægter positivt inden for det enkelte ydelsesområde. 1 point (laveste point) gives til ansøgere, som har angivet en utilstrækkelig reference for et ydelsesområde.

Point pr. ydelsesområde summeres, og der beregnes en pointscore, som lægges til grund for udvælgelsen, jf. ovenfor. Hvert ydelsesområde vægter ens i den samlede vurdering, og der anvendes decimaler ved beregningen af den samlede pointscore.

Ved vurdering af referencerne tillægges det positiv vægt, i jo højere grad referencen demonstrerer relevant og solid erfaring med et ydelsesområde.

Det er væsentligt for vurderingen af ansøgers erfaring, at beskrivelsen af referencen konkret beskriver det af referencen omfattede specifikke projekt samt indholdet og karakteren af ansøgers leverancer indenfor ydelsesområdet i tilknytning hertil, samt hvordan denne leverance er tilvejebragt ved udførelse af de til ydelsesområdet tilknyttede ydelser.

Ved relevant og solid erfaring forstås, at referencen godtgør indgående kendskab til ydelsesområdet, og konkret demonstrerer erfaring med udførelsen af ydelser knyttet til ydelsesområdet med henblik på dækning af en kundes specifikke behov.

Ved vurderingen tillægges det i den forbindelse vægt, i hvilken udstrækning referencen underbygger, at ansøger har erfaring med udførelsen af de til ydelsesområdet knyttede ydelser. En reference, som dækker hele det respektive ydelsesområde (dvs. alle ydelser listet under ydelsesområdet i bilaget ”Ydelsesområder til brug ved prækvalifikation”) vurderes endvidere mere positivt end en reference, som kun dækker få ydelser.

Det bemærkes, at de dele af en referencebeskrivelse, som blot måtte have karakter af en ren opremsning af underområder, delområder og/eller ydelser, ikke vurderes som tilstrækkeligt konkret, og derfor ikke vil blive tillagt positiv betydning ved vurderingen af referencen.

Det bemærkes endvidere, at en reference alene vurderes på baggrund af den beskrivelse, som er angivet under det pågældende obligatoriske ydelsesområde, som referencen angår. Beskrivelser af øvrige obligatoriske eller valgfrie ydelsesområder, som referencen måtte omfatte, tillægges ikke betydning, ligesom der ikke kan krydshenvises referencerne imellem. Ansøger opfordres således til ikke at inddrage flere ydelsesområder i en referencebeskrivelse. Såfremt en ansøger har løst et projekt for en kunde, som omfatter flere af de obligatoriske ydelsesområder, kan dette projekt godt bruges til flere referencer (under forskellige ydelsesområder). Ansøger bør dog sikre sig at have målrettet beskrivelsen af den enkelte reference til det obligatoriske ydelsesområde, referencen angår.

SKI ser gerne at formkravene af nærværende bekendtgørelse, jf. punkt III.1.3) "Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier", overholdes.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
Liste over og kort beskrivelse af betingelser:

Ingen

III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Ansøger skal oplyse den samlede omsætning i seneste disponible regnskabsår.

Oplysninger herom skal angives i ESPD-formularens del IV, afsnit B.

Såfremt ansøger er en sammenslutning af enheder (fx konsortium) eller såfremt ansøger i relation til oplysningerne baserer sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen (fx et moder-, søsterselskab eller en underleverandør) opgøres den samlede omsætning i seneste disponible regnskabsår som den samlede omsætning for samtlige enheder i sammenslutningen i seneste disponible regnskabsår henholdsvis som ansøgers og støttende enheders samlede omsætning i seneste disponible regnskabsår.

Det bemærkes, at ansøger/tilbudsgiver skal fremlægge følgende endelige dokumentation for økonomisk og finansiel formåen:

- Årsregnskab (eller uddrag heraf) fra seneste disponible regnskabsår med angivelse af, hvor den i ESPD’et oplyste samlede omsætning fremgår,

eller

- En erklæring om, at det i ESPD'et anførte om den samlede omsætning er korrekt, underskrevet af en tegningsberettiget hos ansøgere/tilbudsgiveren.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Ansøger skal ansøger i det seneste disponible regnskabsår har haft en omsætning, på minimum 15 mio. DKK ekskl. moms.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

I forlængelse af nærværende bekendtgørelse, punkt II.2.9):

For hver reference beskrives det konkrete projekt og de(n) af ansøger udførte ydelse(r) knyttet til det ydelsesområde, som referencen angår, herunder ansøgers rolle i tilknytning hertil. Bemærk, at der er en anslagsbegrænsning på i alt 2 400 tegn inkl. mellemrum til hvert ydelsesområde. Se evt. nærmere punkt 9.2.1.1.

For hver reference (projekt) angives det samlede faktisk fakturerede beløb som referencen dækker.

Hver oplyst references beløb, skal være på minimum 1 mio. DKK ekskl. moms.

For hver reference angives en start- og slutdato for referencen. Hvis kontrakten/rammeaftalen endnu ikke er afsluttet, anføres datoen for ansøgningsfristen som slutdato. Kun ydelser udført - og som kan godtgøres - de seneste 3 år før ansøgningsfristen kan anvendes i forbindelse med prækvalifikation.

Til hver reference skal angives modtageren; dvs. kundens navn, kontaktperson, tlf. nr. samt e-mailadresse.

Verifikation af referencer:

SKI forbeholder sig mulighed for at rette henvendelse til kunden anført i referencen og/eller til ansøger med henblik på at få verificeret en references rigtighed.

SKI vil på den baggrund allerede nu opfordre ansøgerne til på forhånd at sikre sig, at de alene anfører beskrivelser m.v., som ansøger er i stand til at godtgøre rigtigheden af, jf. nedenfor.

Såfremt SKI retter henvendelse til en ansøger med henblik på at verificere indholdet af de oplyste referencer, forventes ansøger at skulle fremsende følgende på SKI’s anmodning:

1) Tro- og love-erklæring om de oplyste referencers rigtighed. SKI kan stille krav om, at erklæringen skal være underskrevet af en tegningsberettiget fra den ansøgende virksomheds direktion.

2. Kundeerklæring om de oplyste referencers rigtighed. SKI kan stille krav om, at erklæringen skal være underskrevet af en relevant ansvarlig person (eksempelvis den relevante projektleder) hos den pågældende reference-kunde.

SKI gør i den forbindelse opmærksom på udelukkelsesgrunden i udbudslovens § 136, nr. 3), der finder anvendelse hvis en ansøger eller tilbudsgiver har givet groft urigtige oplysninger, har tilbageholdt oplysninger eller ikke er i stand til at fremsendes supplerende dokumenter vedrørende udelukkelsesgrundene i § 135, stk. 1 eller 3, og hvis det er relevant, i § 137, stk. 1, nr. 2 de fastsatte minimumskrav til egnethed i § § 140-144 eller udvælgelsen i § 145.

Såfremt SKI anmoder ansøger om ovenstående erklæringer med henblik på verifikation af de oplyste referencer, vil SKI fastsætte en kort frist for fremsendelse af ovenstående, hvorfor ansøgerne allerede nu opfordres til foretage det nødvendige i forhold til fremsendelse inden for en kort frist. Fremsendes de efterspurgte erklæringer ikke inden fristens udløb, vil SKI som udgangspunkt se bort fra ansøgers anmodning om prækvalifikation. Ansøger skal anvende de skabeloner til erklæringer der er offentliggjort i nærværende udbud.

Ansøgere opfordres til at vedlægge tro- og love-erklæringer og kundeerklæringer som ovenfor anført allerede ved indgivelsen af anmodningen om prækvalifikation (dvs. samtidig med fremsendelsen af referencerne), men dette er ikke et krav og alene en mulighed, som ansøgerne kan vælge at gøre brug af. I alle tilfælde opfordres ansøgere til allerede nu at advisere referencepersonen om at det kan blive relevant at fremsende en kundeerklæring samt den tegningsberettigede i ansøgers egen virksomhed om, at det kan blive relevant at skulle fremsende tro- og love-erklæring inden for en kort tidsfrist.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Ansøger skal oplyse én reference for hvert af de 7 obligatoriske ydelsesområder baseret på ydelserne listet i bilaget ”Ydelsesområder til brug ved prækvalifikation”. Det er muligt at benytte den samme reference for flere ydelsesområder. Det bemærkes, at ved reference forstås en beskrivelse af et projekt dvs. en unik tidsafgrænset opgave løst af ansøger med et specifikt formål i form af et konkret resultatmål. I forbindelse med vurderingen af mindstekrav til teknisk og faglig formåen dækker en reference et ydelsesområde, hvis blot én ydelse (som fremgår i 2. kolonne i bilaget til udbudsbetingelserne ”Ydelsesområder til brug ved prækvalifikation”) under det pågældende ydelsesområde fremgår at være udført i forbindelse med løsningen af det refererede projekt. De beskrevne ydelser skal være udført inden for de sidste 3 år forud for ansøgningsfristen.

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

Såfremt tilbudsgiveren er en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium), skal disse påtage sig at hæfte solidarisk, og deltagerne i sammenslutningen skal udpege en fælles befuldmægtiget, der er ansvarlig for kontakten til SKI. Tilsvarende hæfter en tilbudsgiver, som i sit tilbud i relation til økonomisk og finansiel formåen, baserer sig på andre enheders formåen (kaldet ”støttende virksomheder”) f.eks. et moder-, søsterselskab eller en underleverandør, solidarisk med de pågældende støttende enheder for kontraktens gennemførelse, såfremt kontrakten tildeles ansøger/tilbudsgiver.

I rammeaftalen er hensynet til samfundsansvar ved kontraktopfyldelse, som formuleret i de konventioner, som ligger til grund for principperne i FN's Global Compact, reguleret i relevant omfang.

Såfremt der i forbindelse med udførelse af leverancen er krav om særlig sikkerhedsgodkendelse til leverandørens medarbejdere, er kravene hertil angivet i kundens opgavebeskrivelse.

III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Begrænset udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
Rammeaftale med flere aktører
Højeste antal påtænkte deltagere i rammeaftalen: 12
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 28/10/2020
Tidspunkt: 13:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 8 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: ja
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:

Tilbudsgiver må ikke være omfattet af nogen af udelukkelsesgrundene angivet i udbudslovens § § 135 og 136 og § 137, stk. 1, nr. 2. Der henvises til udbudsbetingelserne for yderligere oplysninger om udelukkelsesgrunde og eventuel »self-cleaning« samt udfyldelse af ESPD.

Oplysninger herom skal angives i ESPD-formularens del III, afsnit A, B og C, jf. om ESPD i udbudsbetingelsernes punkt 9.2.1.

En sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium) skal afgive tilbud under iagttagelse af konkurrencereglerne, herunder i relation til forbuddet om karteldannelse.

Ordregiver forbeholder sig muligheden for at anvende fremgangsmåden i udbudslovens § 159, stk. 5, hvis en ansøgning/et tilbud ikke opfylder udbudsmaterialets formelle krav.

Ansøger/tilbudsgiver skal være opmærksom på, at endelig dokumentation vedrørende udelukkelsesgrundene skal afleveres for ansøger/tilbudsgiver, alle deltagere i en sammenslutning (f.eks. alle konsortiedeltagere) og eventuelle støttende virksomheder, og at ingen af disse må være omfattet af udelukkelsesgrundene.

SKI tager forbehold for at iværksætte en procedure om selvrehabilitering (”self-cleaning”), såfremt dette er relevant.

Ad I.3): Der er mulighed for at stille spørgsmål til udbuddet via SKI's udbudssystem Ethics

Ad II.1.4): En ordregivende myndighed kan tegne abonnement hos SKI, og dermed blive kunder på SKI rammeaftaler. I excel-arket til bilag A til rammeaftalen fremgår alle de abonnenter, der er parter på rammeaftalen, og kunderne er nærmere beskrevet i bilag A.

Ad II.1.5):

Rammeaftalens anslåede værdi er 1,3 mia. DKK. Den anslåede værdi er udtryk for SKI's mest kvalificerede og gennemsigtige skøn over rammeaftalens totale værdi på udbudstidspunktet. Skønnet omfatter naturlige usikkerheder og inddrager historiske data samt forventninger og antagelser om den fremtidige omsætning.

Der er en naturlig usikkerhed om rammeaftalens totale værdi hen over den samlede levetid på 4 år, inklusive muligheder for forlængelse, samt på tværs af alle kunderne på rammeaftalen. Som særlig usikkerhedsfaktor i relation til rammeaftalens værdi kan nævnes usikkerheden om den generelle efterspørgsel af it-konsulenter i det offentlige, ikke mindst i lyset af de økonomiske konsekvenser af covid-19, som kan få betydning for de økonomiske rammer og efterspørgslen i de kommende år. Dertil kommer det store politiske fokus på at nedbringe omkostninger til eksterne konsulenter i det offentlige. Der er samtidig tale om en rammeaftale, der er frivillig for kunderne at anvende, hvorfor potentielle kunder både kan vælge at anvende aftalen, hvor den dækker behovet, eller udbyde egne aftaler.

Tilbudsgiver gøres særligt opmærksom på, at tilbudsgiver i enhver henseende er ansvarlig for de tilbudte priser, uanset hvilken omsætning, der konkret opnås under rammeaftalen, dvs. også i tilfælde af, at den konkrete omsætning afviger fra estimaterne i såvel opad- som nedadgående retning.

Det bemærkes, at der i punkt II.1.5), er anført en værdi på 1,9 mia. DKK. Det er efter SKI’s vurdering den højst mulige omsætning på rammeaftalen, der ikke er klart usandsynlig. Jf. KFSTs notat af 13. november 2019, vurdering af EU-Domstolens dom af 19. december 2018 i sagen C-216/17, Autoritá [...], er det netop denne værdi, der skal fremgå af punkt II.1.5)

Ad II.1.6): Rammeaftalen er ikke opdelt i delaftaler. Se herom i udbudsbetingelsernes punkt 3.

— Vedr. udfyldelse og aflevering af ESPD henvises til udbudsbetingelsernes punkt 9.2.1. Om endelig dokumentation i sin helhed henvises til i udbudsbetingelsernes punkt 16.

Ad IV.2.4): Fagtermer og begreber, der normalt angives på engelsk, kan dog accepteres.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600

Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, jf. § 7, stk. 5 i lov om Klagenævnet for Udbud (lov nr. 593 af 2.6.2016 med senere ændringer). Klage over udbuddet skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder efter SKI har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor SKI har underrettet de berørte tilbudsgivere, jf. § 7, stk. 2, nr. 3 i lov om Klagenævnet for Udbud (lov nr. 593 af 2.6.2016 med senere ændringer).

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette SKI om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. § 6, stk. 4 i lov om Klagenævnet for Udbud (lov nr. 593 af 2.6.2016 med senere ændringer). I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. § 12, stk. 1, jf. § 6, stk. 4 i lov om Klagenævnet for Udbud (lov nr. 593 af 2.6.2016 med senere ændringer).

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000

Internetadresse: www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
23/09/2020

Send til en kollega

0.047