23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 127-231901
Offentliggjort
06.07.2015
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Vejdirektoratet

Levering af friktionsmåleudstyr og vandtank monteret på lastbil.


Vejdirektoratet

Udbudsbekendtgørelse

Varer

Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Vejdirektoratet
Guldalderen 12, Fløng
Att: Bjarne Schmidt
2640 Hedehusene
DANMARK
Telefon: +45 72447000
Mailadresse: bjs@vd.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://vejdirektoratet.dk

Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

I.2) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.3) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester
Andet: Planlægning, anlæg og drift af statsveje
I.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
Levering af friktionsmåleudstyr og vandtank monteret på lastbil.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Varer
Indkøb

NUTS-kode DK0

II.1.3) Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører en offentlig kontrakt
II.1.4) Oplysninger om rammeaftale
II.1.5) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Ordregiver skal have bygget et køretøj, som skal kunne måle vejens friktion samt optage frontview billeder af vejens forløb og omgivelser.
Det forventes at udstyret årligt skal opsamle data for 500 km. vej og vil have en levetid på minimum 10 år.
For at tilbudsgivers løsning skal kunne opfylde ordregivers overordnede og specifikke krav til målekøretøjet, forventes det af ordregiver, at løsningen som minimum indeholder:
— lastbil til kørsel med udstyr
— vandtank til transport af vand
— friktionsmålere til måling af friktionskoefficient
— kamera til optagelse af vejens forløb og omgivelser
— opsamlingssoftware/hardware til køretøjet og efterbehandlingssoftware til kontoret
— yderligere, nødvendigt udstyr for at få et fungerende friktionsmålekøretøj, og
— montering og sammenkobling af ovennævnte.
II.1.6) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

34134100, 38300000

II.1.7) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
II.1.8) Delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej
II.1.9) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2) Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1) Samlet mængde eller omfang:
Anslået værdi eksklusive moms:
interval: mellem 2 500 000 og 4 000 000 DKK
II.2.2) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.3) Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.3) Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse
Varighed i måneder: 56 (fra tildeling af kontrakten)

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Kontraktbetingelser
III.1.1) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
III.1.2) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
Fremgår af udbudsmaterialet.
III.1.3) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
En sammenslutning af bydende skal hæfte solidarisk, og der skal gives fuldmagt til en person, der kan tegne sammenslutningen. Hvert medlem af sammenslutningen skal ved aftaleindgåelsen afgive erklæring om solidarisk hæftelse overfor ordregiver.
III.1.4) Andre særlige vilkår
III.2) Betingelser for deltagelse
III.2.1) De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: — I forbindelse med tilbudsafgivelse skal tilbudsgiveren afgive en erklæring om, i hvilket omfang denne har ubetalt, forfalden gæld til det offentlige, jf. lov nr. 1093 af 21.12.1994 § 2, stk. 2, med senere ændringer. Hvis tilbudsgiver er en sammenslutning (f.eks. et konsortium), skal ovennævnte oplysninger gives for hver enkelt deltager.
— Ordregiver forbeholder sig ret til efter tildeling, men før aftaleindgåelse, at forlange en serviceattest fra Erhvervsstyrelsen af den tildelte virksomhed, højst 6 måneder gammel, eller anden fuldgyldig dokumentation for, at den tildelte virksomhed ikke befinder sig i en af udelukkelsesgrundene i udbudsdirektivets art. 45 stk. 1 og stk. 2, litra a) — c) og e) — f).
III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Oplysninger om virksomhedens samlede omsætning i de tre seneste disponible regnskabsår afhængigt af, hvornår virksomheden blev etableret eller startede sin virksomhed, hvis tallene for denne omsætning foreligger.
Ved sammenslutninger af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal de deltagende virksomheder tilsammen fremsende de ønskede oplysninger.
Såfremt virksomheden baserer sig på andres formåen henvises til afsnit VI.3).
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Som mindstekrav kræves en samlet årlig omsætning på 5 000 000 DKK i hvert af de tre seneste disponible regnskabsår.
Ved sammenslutninger af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal de deltagende virksomheder tilsammen opfylde mindstekravet.
III.2.3) Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
Fremlæggelse af en liste med dokumenterede referencer vedrørende de betydeligste leverancer af friktionsmålere, jf. afsnit II.1.5), som ansøger har udført i løbet af de sidste tre år afhængigt af, hvornår ansøger blev etableret eller startede sin virksomhed. Referencelisten bør indeholde oplysninger om projektnavn, kontraktform, ordregiver, kontraktsum, udførelsestidspunkt samt kort beskrivelse af projektet.
Ved sammenslutninger af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal de deltagende virksomheder tilsammen fremsende de ønskede oplysninger.
Såfremt virksomheden baserer sig på andres formåen henvises til afsnit VI.3).
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
Virksomheden skal tidligere have leveret friktionsmålere.
Ved sammenslutninger af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal de deltagende virksomheder tilsammen opfylde mindstekravet.
III.2.4) Oplysning om reserverede kontrakter
III.3) Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.3.2) Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure
Offentlig
IV.1.2) Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
IV.1.3) Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, der er anført i specifikationerne, i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle eller i det beskrivende dokument
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?

Vejledende forhåndsmeddelelse

Bekendtgørelsens nummer i EUT: 2015/S 61-106053 af 27.3.2015

IV.3.3) Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
1.9.2015 - 12:00
IV.3.5) Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage
IV.3.6) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.
IV.3.7) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 3 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.3.8) Åbning af bud
Dato: 1.9.2015 - 12:00
Der må være personer til stede under åbningen af bud: nej

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.3) Yderligere oplysninger
Ad punkt II.3): Aftalens varighed beregnes fra det tidspunkt, hvor aftalen træder i kraft.
Ad punkt III.2): Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen (f.eks. underleverandører eller andre enheder i koncernen), skal tilbudsgiver godtgøre, at tilbudsgiver fuld kan råde over de ressourcer, der er nødvendige for kontraktens udførelse. Dette kan f.eks. ske ved en erklæring eller ved fremlæggelse af dokumentation for disse enheders tilsagn om at stille de nødvendige ressourcer til rådighed. I modsat fald har ordregiver ikke mulighed for at lægge vægt på andre enheders formåen.
Ad punkt IV.3.6): Kravet om benyttelse af dansk ved afgivelse af tilbud udelukker ikke, at fremsendt teknisk dokumentation, brochurer o. lign. kan være på engelsk. Kontrakt- og arbejdssproget er dansk.
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.klfu.dk

Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne

Der er intet mæglingsorgan i Danmark

VI.4.2) Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): Frister for og procedurer for klager fremgår af »Lov nr. 492 af 12.5.2010 om håndhævelse af udbudsreglerne mv.« med senere ændringer.
Klager skal være indgivet til klagenævnet:
— Inden 45 dage fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der nedlægges påstand om opsættende virkning af klagen.
VI.4.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
1.7.2015

Send til en kollega

0.064