Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Fællesindkøb Fyn
Vindere
EU-Udbud 2020: Levering af beklædningsordning til Fællesindkøb Fyn
(05.02.2021)
Berendsen Textil Service A/S
Tobaksvej 22
2860 Søborg
EU-udbud 2020: Levering af beklædningsordning til Fællesindkøb Fyn
Fællesindkøb Fyn
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29188645
Postadresse: Faaborgvej 19
By: Gislev
NUTS-kode: DK031 Fyn
Postnummer: 5854
Land: Danmark
Kontaktperson: Sune Bjørn Nancke
E-mail: snanc@fmk.dk
Telefon: +45 72531180
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/138558694.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.indkobfyn.dk/
By: Ringe
NUTS-kode: DK031 Fyn
Land: Danmark
E-mail: fmk@fmk.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.fmk.dk
By: Rudkøbing
NUTS-kode: DK031 Fyn
Land: Danmark
E-mail: post@langelandkommune.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.langelandkommune.dk
By: Bogense
NUTS-kode: DK031 Fyn
Land: Danmark
E-mail: post@nordfynskommune.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.nordfynskommune.dk
By: Nyborg
NUTS-kode: DK031 Fyn
Land: Danmark
E-mail: kommune@nyborg.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.nyborg.dk
Del II: Genstand
EU-udbud 2020: Levering af beklædningsordning til Fællesindkøb Fyn
Udbuddet vedrører levering af beklædningsordninger til 3 458 medarbejdere inden for velfærds- og sundhedssektoren samt køkkenerne.
Beklædningsordningen til medarbejderne omfatter hele processen, alt fra opmåling af beklædningen til levering til de enkelte bestillende enheder, leje, afhentning, vask, reparation og udskiftning af beklædningsdele, at der stilles sække og stativer til snavset tøj til rådighed, at et IT-system stilles til rådighed således at bl.a. bestilling/afmeldinger, statistikker mv. kan tilgås af de beklædningsansvarlige i kommunerne.
Kontrakten træder i kraft 1. februar 2022 og er uopsigelig frem til d. 31. januar 2026, hvorefter kunden er berettiget til at forlænge kontraktperioden op til 2 gange, hver gang med op til 12 måneder. Forlængelsen sker i givet fald på uændrede kontraktvilkår. Forlængelserne af kontrakten sker automatisk medmindre kunden varsler at denne ikke ønsker at udnytte kontrakten senest 3 måneder før udløb.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal opfylde følgende mindstekrav til økonomisk og finansiel formåen, jf. udbudslovens § 142:
1) Tilbudsgiver skal have en årlig omsætning på mindst 18 mio. DKK i det seneste afsluttede regnskabsår.
2) Tilbudsgiver skal have en soliditetsgrad på mindst 30 % i det senest afsluttede regnskab.
3) Tilbudsgiver skal have en positiv egenkapital i de seneste 2 regnskabsår.
4) Gyldig erhvervs- og produktansvarsforsikring med en dækningssum på minimum 10 mio. DKK.
Tilbudsgiver skal opfylde følgende mindstekrav til økonomisk og finansiel formåen, jf. udbudslovens § 142:
1) Tilbudsgiver skal have en årlig omsætning på mindst 18 mio. DKK i det seneste afsluttede regnskabsår.
2) Tilbudsgiver skal have en soliditetsgrad på mindst 30 % i det senest afsluttede regnskab.
3) Tilbudsgiver skal have en positiv egenkapital i de seneste 2 regnskabsår.
4) Gyldig erhvervs- og produktansvarsforsikring med en dækningssum på minimum 10 mio. DKK.
Tilbudsgiver skal opfylde følgende mindstekrav til teknisk og faglig formåen, jf. udbudslovens § 143:
Oplyse om minimum 2 sammenlignelige leverancer og maksimalt 5, med hvem tilbudsgiver har en igangværende kontrakt eller en kontrakt, der er afsluttet inden for de sidste 2 år, fra tidspunkt for tilbudsafgivelse.
Med sammenlignelige referencer menes referencer til hvem tilbudsgiver har leveret samme ydelser, som ydelserne på den udbudte kontrakt, og hvor volumen på årsbasis er ca. den samme (eller højere) som på den udbudte kontrakt.
Følgende skal være oplyst for hver reference:
1) Kundens navn, telefon nr. og e-mail
2) Opgavens omfang / ydelsens hovedelementer
3) Kontraktperiode
4) Årlig kontraktværdi
Tilbudsgiver skal opfylde følgende mindstekrav til teknisk og faglig formåen, jf. udbudslovens § 143:
Oplyse om minimum 2 sammenlignelige leverancer og maksimalt 5, med hvem tilbudsgiver har en igangværende kontrakt eller en kontrakt, der er afsluttet inden for de sidste 2 år, fra tidspunkt for tilbudsafgivelse.
Med sammenlignelige referencer menes referencer til hvem tilbudsgiver har leveret samme ydelser, som ydelserne på den udbudte kontrakt, og hvor volumen på årsbasis er ca. den samme (eller højere) som på den udbudte kontrakt.
Følgende skal være oplyst for hver reference:
1) Kundens navn, telefon nr. og e-mail
2) Opgavens omfang / ydelsens hovedelementer
3) Kontraktperiode
4) Årlig kontraktværdi.
Del IV: Procedure
Tilbuddene åbnes via Mercells udbudsportal efter tilbudsfristens udløb. Der vil ikke være adgang til at overvære åbningen af tilbuddene.
Tilbuddene åbnes via Mercells udbudsportal efter tilbudsfristens udløb. Der vil ikke være adgang til at overvære åbningen af tilbuddene.
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 2. juni 2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
1) Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
2) Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har
indgået en kontrakt.
3) Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på 20 000 DKK til Klagenævnet for Udbud.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk