23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2020/S 188-453966
Offentliggjort
28.09.2020
Udbudstype
Begrænset udbud

Udbyder

Landsbyggefonden

Vindere

Rammeaftale om videreudvikling og vedligeholdelse af AlmenGIS

(22.12.2020)
Septima P/S
Frederiksberggade 19, 2. sal
1459 København K

AlmenGIS


Landsbyggefonden

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Landsbyggefonden
CVR-nummer: 62475412
Postadresse: Studiestræde 50
By: København V
NUTS-kode: DK DANMARK
Postnummer: 1554
Land: Danmark
Kontaktperson: Anita Pedersen
E-mail: ape@lbf.dk
Telefon: +45 33762114

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.lbf.dk/

I.2) Information om fælles indkøb
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/fb4dcbf8-9627-4ff2-b3b4-824a136eb48a/publicMaterial
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/fb4dcbf8-9627-4ff2-b3b4-824a136eb48a/homepage
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
Elektronisk kommunikation kræver anvendelse af værktøjer og anordninger, der ikke er almindeligt tilgængelige. Der er gratis, ubegrænset og fuld adgang til disse værktøjer og anordninger på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/fb4dcbf8-9627-4ff2-b3b4-824a136eb48a/homepage
I.4) Type ordregivende myndighed
Offentligretligt organ
I.5) Hovedaktivitet
Boliger og offentlige faciliteter

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

AlmenGIS

II.1.2) Hoved-CPV-kode
72000000 It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Landsbyggefonden (LBF) lancerede i foråret 2020 et geografisk informationssystem under navnet AlmenGIS. 1. version af AlmenGIS består af en ’basisløsning’. Formålet var at visualisere boligsociale-, renoveringsstøtte-, infrastruktur-, kapitaltilførsels-, huslejestøtte- og regnskabsgennemgangsager. Igennem denne visualisering blev der skabt et geografisk overblik for Landsbyggefonden, boligorganisationer og kommuner over ansøgninger, igangværende sager samt den omkringliggende kontekst i form af de resterende almene boligafdelinger.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 5 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK DANMARK
Hovedudførelsessted:

Danmark

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Udbuddet indeholder en videreudvikling og vedligeholdelse af Landsbyggefondens geografiske selvbetjeningløsning kaldet AlmenGIS. Den primære målgruppe er medarbejdere i kommuner, boligorganisationer og Landsbyggefonden.

Under den nærværende rammeaftale ønskes der videreudvikling indenfor:

- Nye funktioner

- Ny data fra LBF

- Beregning af data

- Ny data udefra

- Offentlig udstilling af data

- Rettighedsstyring

- Offentligt AlmenGIS kort.

Hertil kommer vedligeholdelse af systemet.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 5 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/01/2021
Slut: 31/12/2024
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

Hvis der er flere egnede ansøgere end 5, der ikke er omfattet af en udelukkelsesgrund, og som opfylder de fastsatte mindstekrav til økonomisk og finansiel kapacitet samt teknisk og faglig kapacitet, vil ordregiver udvælge de 5 ansøgere, der inviteres til at afgive tilbud, på grundlag af en vurdering af:

Teknisk og faglig kapacitet jf. pkt. III.1.3): Mest relevante referencer i forhold til den udbudte opgave, herunder referencer der dokumenterer erfaring med udvikling af geografiske informationssystemer.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Den økonomiske og finansielle kapacitet vurderes på baggrund af oplysning om den økonomiske aktørs samlede årsomsætning i de seneste 3 disponible regnskabsår. Denne oplysning angives i ESPD'et.

Hvis ansøger udgør et konsortium vurderes den økonomiske og finansielle kapacitet som en samlet vurdering af konsortiets deltagere.

Hvis ansøger baserer sig på andre enheders økonomiske og finansielle kapacitet foretages vurderingen som en samlet vurdering.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Ansøger skal have en gennemsnitlig årsomsætning på minimum 5 mio. DKK i de seneste 3 disponible regnskabsår.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Den tekniske og faglige kapacitet vurderes på baggrund af referenceliste vedrørende opgaver af samme eller lignende art som den udbudte, herunder tilsvarende kompleksitet og størrelse, inden for de seneste 3 år. Ved opgaver af samme eller lignende art lægges særligt vægt på erfaring med udvikling af geografiske informationssystemer. Der kan maksimalt vedlægges 5 referencer.

Referencelisten skal indeholde følgende oplysninger:

1) Kundens navn

2) Opgavens indhold og samlede størrelse

3) Beskrivelse af hvilken ydelse ansøger har leveret på opgaven

4) Tidsperiode for opgavens udførelse

5) Kortfattet begrundelse for opgavens relevans for den aktuelle opgave.

Referencelisten skal afgives i ESPD'et.

Hvis ansøger udgør et konsortium vurderes den tekniske og faglige kapacitet som en samlet vurdering af konsortiets deltagere.

Hvis ansøger baserer sig på andre enheders tekniske og faglige kapacitet foretages vurderingen som en samlet vurdering.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Ansøger skal kunne angive mindst 1 reference vedrørende opgaver af samme eller lignende art inden for de seneste 3 år.

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:
III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Begrænset udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
Rammeaftale med en enkelt aktør
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 26/10/2020
Tidspunkt: 10:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
Dato: 30/10/2020
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 3 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
VI.3) Yderligere oplysninger:

Ansøgning om prækvalifikation skal ske ved indsendelse af ESPD-dokumentet. En ansøger vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøger er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § § 135 og 136.

Udbudsproceduren gennemføres ved brug af Ethics. Al kommunikation skal foregå via Ethics, og ansøgninger og tilbud kan alene afleveres via iEthics.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600

Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20

kalenderdage efter at ordregiver har underrettet ansøgerne om resultatet af prækvalifikationen. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret.

Klage over udbud i øvrigt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder efter at ordregiveren har indgået rammeaftalen. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte tilbudsgivere om tildeling af rammeaftalen.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000

Internetadresse: www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
23/09/2020

Send til en kollega

0.047