Fakta om udbudet
Udbyder
Ringkøbing-Skjern Kommune Service og Digitalisering
Vindere
WAN netværksinfrastruktur til Ringkøbing-Skjern Kommune
(04.12.2015)
EnergiMidt Fiberbredbånd A/S
Tietgensvej 2-4
8600 Silkeborg
WAN infrastruktur til Ringkøbing-Skjern Kommune.
Ringkøbing-Skjern Kommune Service og Digitalisering
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Direktiv 2004/18/EF
Del I: Ordregivende myndighed
Ringkøbing-Skjern Kommune Service og Digitalisering
Ved Fjorden 6
Att: Hanne Hinge
6950 Ringkøbing
DANMARK
Telefon: +45 99743530
Mailadresse: hanne.hinge@rksk.dk
Internetadresse(r):
Elektronisk adgang til oplysninger: http://permalink.mercell.com/51694873.aspx
Elektronisk indsendelse af bud og ansøgninger om deltagelse: http://permalink.mercell.com/51694873.aspx
Yderligere oplysninger fås her: Mercell Danmark A/S
Østre Stationsvej 33, Vestfløjen
5000 Odense C
DANMARK
Mailadresse: support.dk@mercell.com
Internetadresse: http://permalink.mercell.com/51694873.aspx
Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Mercell Danmark A/S
Østre Stationsvej 33, Vestfløjen
5000 Odense C
DANMARK
Mailadresse: support.dk@mercell.com
Internetadresse: http://permalink.mercell.com/51694873.aspx
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Mercell Danmark A/S
Østre Stationsvej 33, Vestfløjen
5000 Odense C
DANMARK
Mailadresse: support.dk@mercell.com
Internetadresse: http://permalink.mercell.com/51694873.aspx
Del II: Kontraktens genstand
Indkøb
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Ringkøbing-Skjern Kommune.
NUTS-kode DK041
Erhvervsudvikling: Samtidig efterspørger Ringkøbing-Skjern Kommune udbygning af NGA-infrastruktur til erhvervsfremme og regional udvikling i de dele af kommunen, hvor erhvervsliv og borgere i dag ikke har tilbud om højhastighedsforbindelser. Det gøres i overensstemmelse med Lov om erhvervsfremme og regional udvikling. Dermed ønsker Ringkøbing-Skjern Kommune at opnå, at erhvervsliv og borgere i disse områder hurtigst muligt får tilbudt højhastighedsforbindelser på 100/100 Mbit/s, med mulighed for opgradering på kommercielle vilkår. Ringkøbing-Skjern kommune har mulighed for at give støttemidler hertil på op til 70 000 000 DKK, hvilket forudsætter overholdelse af EU guidelines vedr. statsstøttemidler for hurtig udrulning af bredbånd 2013/C 25/01.
Procedure:
Ordregiver har valgt at gennemføre denne opgave digitalt igennem Mercell Danmark A/S.
For at deltage i opgaven kopieres dette link til din internet browser: http://permalink.mercell.com/51694873.aspx Her tilmelder du dig opgaven ved at trykke på ikonet foroven: »Meld din interesse«. Såfremt du ikke er licenshaver hos Mercell Danmark A/S skal du udfylde en registrering af dit firma. Denne registrering er nødvendig for din videre deltagelse og er uden omkostninger.
Efter afsendelse af registreringen har du gratis adgang til alle udbudsdokumenter. Du vil modtage login koder til www.mercell.dk indenfor normal arbejdstid og kan derefter afsende dit tilbud/ansøgning.
72720000, 32430000
Beskrivelse af disse optioner: Beskrivelse af disse optioner: Optioner vil blive beskrevet i udbudsmaterialet, og omfatter bl.a. på internetforbindelser og sort fiber., flytning og opgradering af forbindelser.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Der henvises til udbudsmaterialet vedr. betalingsbetingelser. Der henvises endvidere til påkrævet elektronisk fakturering og mulighed for elektronisk ordre i henhold til lovbekendtgørelse nr. 798 af 28.6.2007 om offentlige betalinger m.v. med senere ændringer. Lovbekendtgørelsen kan hentes på www.retsinfo.dk
Nøjagtig angivelse af virksomhedsoplysninger og CVR-nummer (selskabs- eller virksomhedsnummer for ansøgere, der ikke er hjemmehørende i Danmark). Skema 2 udskrives, udfyldes og uploades her. Skemaet findes på fanen Dokumenter.
Generel virksomhedsprofil samt oplysninger om ejerforhold. Skema 3 udskrives, udfyldes og uploades her. Skemaet findes på fanen Dokumenter. Hvis der bydes som konsortium skal skema 4 udskrives, udfyldes og uploades her. Skemaet findes på fanen Dokumenter.
Omsætning indenfor det udbudte tjenesteydelsesområde, i de tre seneste disponible regnskabsår. Hvis den økonomiske aktør er etableret eller har startet sin virksomhed på et senere tidspunkt, vedlægges samme oplysninger for de seneste disponible regnskabsår, hvor tallene for denne omsætning foreligger. Såfremt virksomheden baserer sig på andre enheders formåen, skal virksomheden godtgøre, at virksomheden råder over de nødvendige ressourcer, f.eks. ved at fremlægge dokumentation for disse enheders forpligtelser i så henseende. Ved sammenslutning af leverandører (et konsortium) skal oplysningerne om økonomisk formåen gives for hver enkelt leverandør. Skema 6 og 7 udskrives, udfyldes og uploades her. Skemaet findes på fanen Dokumenter.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Som mindstekrav kræves en årlig omsætning på minimum 30 000 000 DKK indenfor det udbudte tjenesteydelsesområde i det senest disponible regnskabsår. Ved sammenslutning af leverandører (et konsortium) beregnes omsætningen som leverandørernes samlede omsætning i det seneste disponible regnskabsår.
Oversigt over de betydeligste lignende leverancer af de udbudte tjenesteydelsesområder udført i løbet af de seneste tre år, afhængigt af hvornår den økonomiske aktør blev etableret eller startede sin virksomhed. Ansøgeren bedes for hver leverance beskrive omfanget af leverancen tillige med en kortfattet beskrivelse af, hvordan leverancen er implementeret, og hvilke serviceydelser, der er leveret sammen med leverancerne. Til alle leverancer ønskes oplyst en kontaktperson hos kunden til brug for eventuel kontrol af de afgivne oplysninger. Skema 8 og 12 udskrives, udfyldes og uploades her. Skemaet findes på fanen Dokumenter.
Beskrivelse af ansøgers virksomhed:
(1) redegørelse for ansøgers implementerings- og serviceorganisation, ansøger skal dokumentere erfaring indenfor projektledelse og kvalitetssikring
(2) redegørelse for ansøgers salgsorganisation rettet mod erhvervsliv og borgere, ansøger skal dokumentere kapacitet indenfor marketing og salg. Skema 9 og 10 udskrives, udfyldes og uploades her.
Skemaet findes på fanen Dokumenter.
Redegørelse for at ansøger råder over den fornødne viden og kompetence indenfor de udbudte tjenesteydelsesområder. Ansøger skal redegøre for antal medarbejdere, kompetenceniveau, certificeringer og geografisk placering indenfor de udbudte varer og serviceydelser. Skema 11 udskrives, udfyldes og uploades her. Skemaet findes på fanen Dokumenter.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
Såfremt virksomheden baserer sig på andre enheders formåen, skal virksomheden godtgøre, at virksomheden råder over de ressourcer, der er nødvendige for kontraktens udførelse, fx ved at fremlægge dokumentation for disse enheders tilsagn om at stille de nødvendige ressourcer til rådighed for virksomheden. Ved sammenslutning af leverandører (et konsortium) skal oplysningerne om referencer gives for hver enkelt leverandør.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
Ansøgere skal dokumentere at have foretaget samlede leverancer af tjenesteydelsesområder svarende til det udbudte. Ansøgere skal dokumentere, at de råder over den fornødne viden og kompetence inden for de udbudte tjenesteydelsesområder.
Del IV: Procedure
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal kandidater: Såfremt antallet af ansøgere, der er i besiddelse af de krævede kvalifikationer, overstiger det antal ansøgere, som ordregiver agter at prækvalificere, vil ordregiver blandt disse ansøgere prækvalificere de ansøgere, der:
1) dokumenterer de bedste erfaringer med levering og implementering af ydelser svarende til det udbudte, jf. pkt. III.2.3).
2) har den største omsætning inden for det udbudte tjenesteydelsesområde, jf. pkt. III.2.2).
Del VI: Supplerende oplysninger
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: www.klfu.dk
Fax: +45 33307799
(1) Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, jf. Håndhævelseslovens § 2, stk. 1, nr. 1, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
(2) Klager over andet end ordregivers prækvalifikationsbeslutninger under nr. (1) skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
— 45 dage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, hvor fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
— 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
— 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. Håndhævelseslovens § 2, stk. 2.
(3)Klager over kontraktindgåelse uden gennemførelse af udbud efter Håndhævelseslovens § 4 skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i EU-Tidende.
Ovenstående gælder også for sagsanlæg ved domstolene om, at de regler, der er nævnt i Håndhævelseslovens § 1, stk. 2, nr. 1 og 2, er overtrådt, og sagsøgeren ikke forinden har indgivet klage til Klagenævnet for Udbud herom.
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk
Fax: +45 41715100