Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Københavns Kommune - Sundheds- og Omsorgsforvaltningen
Vindere
(16.11.2020)
Edora A/S
Charlottenlund Slot Jægersborg Allé 1
2920 Charlottenlund
Opdateringer
III 1.3)
Placering af det tekst, der skal ændres:Mindrekrav til niveau, der muligvis kræves
I stedet for:
Læses:
Ordregiver stiller følgende mindstekrav til teknisk formåen:
- Ordregiver stiller krav om mindst 1 reference skal være tilsvarende den udbudte leverance.
Som tilsvarende leverance betragtes, en reference indenfor vedligeholdelse, drift, support og videreudvikling af en IT anskaffelse til ordregivere i det offentlige Danmark.
- Ordregiver stiller krav om mindst 1 reference skal være fra ordregivere svarende til kommune, sundhedsvæsenet, kommunal sundhed eller omsorg.
Tilbudsgiver kan opfylde kravene med én reference, der opfylder begge krav, eller 2 referencer der opfylder hvert sit krav.
Offentligt udbud af kontrakt om vedligeholdelse, drift, support og videreudvikling af Borgerbookingsløsning
Københavns Kommune - Sundheds- og Omsorgsforvaltningen
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 64942212
Postadresse: Borups Allé 177
By: København NV
NUTS-kode: DK DANMARK
Postnummer: 2400
Land: Danmark
Kontaktperson: Claus Thuebæk
E-mail: zj9m@kk.dk
Telefon: +45 35303761
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/136993628.aspx
CVR-nummer: 64942212
Postadresse: Sjællandsgade 40
By: København N
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Postnummer: 2200
Land: Danmark
E-mail: ext-it64@kk.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.kk.dk/artikel/sundheds-og-omsorgsforvaltningen
CVR-nummer: 29189420
Postadresse: Storemosevej 19
By: Vodskov
NUTS-kode: DK05 Nordjylland
Postnummer: 9310
Land: Danmark
E-mail: naw-aeh@aalborg.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.aalborg.dk/om-kommunen/organisation/%C3%A6ldre-og-handicapforvaltningen
Del II: Genstand
Offentligt udbud af kontrakt om vedligeholdelse, drift, support og videreudvikling af Borgerbookingsløsning
Offentligt udbud af kontrakt om vedligeholdelse, drift, support og videreudvikling af Borgerbookingsløsning for København Kommunes (Sundheds- og Omsorgsforvaltningen og Socialforvaltningen) og Aalborg Kommunes (Ældre- og Handicapforvaltning).
Udbuddet gennemføres som et fælles udbud i overensstemmelse med udbudslovens § 123 og i begge kommunernes navne og på disses vegne, og kommunerne er således i henhold til udbudsloven i fællesskab ansvarlige for overholdelsen af de fælles forpligtelser.
Ordregiver ønsker med denne udbudsproces at anskaffe vedligeholdelse, drift, support og videreudvikling af Borgerbookingsløsning på en kontrakt.
Ordregiver ønsker med nærværende udbud at indgå kontrakt med en leverandør om Borgerbookingsløsningen.
Borgerbooking er et selvbetjeningstilbud til borgere, der modtager ydelser fra følgende 2 kommuner (herefter Ordregiver):
— Københavns Kommune [KK], Sundheds- og Omsorgsforvaltningen [SUF]
— Aalborg Kommune [AAl], Sundheds- og Omsorgsforvaltningen, Ældre- og handicapforvaltningen.
Ordregiver har et ønske om at indgå et kommunalt partnerskab ved at indkøbe en fælles Borgerbookingsløsning, da det er en fælles vision at optimere dialogen om aftaler med borgerne.
Ordregiver ønsker generelt i større grad at samarbejde omkring indkøb af løsninger til understøttelse af lignende behov hos ordregiver og samtidig opnå stordriftsfordele. Det fælles indkøb skal derfor ses som en mulighed for at indgå i et sådant samarbejde, hvorfor indkøbet af en fælles Borgerbookingsløsning forventes at skabe mulighed for stordriftsfordele.
Ordregivers krav til Borgerbookingsløsningen kan opdeles i følgende 3 forretningsområder:
— Forebyggelse og sundhedsfremme
— Genoptræning
— Hjemmepleje og Hjemmesygepleje.
Ordregiver ønsker at indgå en 8-årig kontrakt og kan forlænges 2 gange á op til 12 måneder, senest 30 dage før udløb af oprindelig periode.
Ordregiver kan udtræde af kontrakten i afklaringsfasen med 30 dages varsel. Ordregiver kan ved skriftligt varsel på 6 måneder opsige kontrakten efter overtagelsesdagen, dog tidligst 1 år efter overtagelsesdagen. Kontrakten er uopsigelig for leverandøren.
Ordregiver kan opsige vedligehold, support og drift, med 6 måneders varsel, dog tidligst 1 år efter driftsprøven.
Den udbudte kontrakt forventes at andrage 26 040 000 DKK (ekskl. moms). Værdien er et estimat baseret på historisk indkøb og forventninger til fremtidigt indkøb.
Udligning af konkurrencefordele:
Ordregiver har forinden udbuddet afholdt en PoC.
For at udligne den eventuelle konkurrencefordel, som de deltagende leverandører har opnået, kan der i udbudsmaterialet forefindes viden og dokumentation om Cura's standard API'er som skal anvendes ved integration til Cura, herunder i forhold til ordregivers i Cura. Disse elementer er vigtige i forhold til at idriftsætte og forstå behovet for konfiguration.
Der henvises derfor til bilagene:
— Cura API Examples
— SLI0357 Cura API Introduction
— FHIR Starter
- Eksisterende EOJ-leverandør.
For adgang til dokumentation og detaljeret snitfladebeskrivelse skal tredjepart, skal der rettes henvendelse til ordregivers eksisterende EOJ-leverandør, systematic, via mail alias CuraOkosystem@systematic.com I forbindelse med systematics tildeling af adgang udarbejdes tidsbegrænset aftale mellem tredjepart og systematic.
Ordregiver ønsker at indgå en 8-årig kontrakt og kan forlænges 2 gange á op til 12 måneder, senest 30 dage før udløb af oprindelig periode.
I kontraktens løbetid er der for ordregiver mulighed for at aftage følgende optioner:
- Option 1: Fremmøde registrering, krav-ID: 2.8.1., som beskrevet i kontraktbilag 2 (kravspecifikationen).
Optionen tiltrædes i kontraktens løbetid.
- Option 2: Visning af priser på ydelser i aftaler, krav-ID: 2.8.2, som beskrevet i kontraktbilag 2 (kravspecifikationen).
Optionen tiltrædes i kontraktens løbetid.
- Option 3: Opdatere stamdata i det Fælles stamkort register på NSP-en via integration, krav-ID: 2.8.3., som beskrevet i kontraktbilag 2 (kravspecifikationen).
Optionen tiltrædes i kontraktens løbetid.
- Option 4: Understøttelse af billeder af Cura medarbejdere, krav-ID: 2.8.4., som beskrevet i kontraktbilag 2 (kravspecifikationen).
Optionen tiltrædes i kontraktens løbetid., som beskrevet i kontraktbilag 2 (kravspecifikationen).
- Option 5: Bruger - værge, krav-ID: 2.8.5., som beskrevet i kontraktbilag 2 (kravspecifikationen).
Optionen tiltrædes i kontraktens løbetid.
Optionerne ovenfor kan bestilles af hver af de ordregivende myndigheder, uafhængigt af hinanden.
- Option 6: Forretningsområde 2 - genoptræning for Københavns Kommune.
- Option 7: Forretningsområde 3 - hjemmepleje og hjemmesygepleje for Aalborg Kommune.
- Option 8: Forlængelse af kontrakten, jf. kontraktens afsnit 32.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Der kan anføres op til 2 referencer til opfyldelse af kravene, der har været udført inden for de seneste tre (3) år regnet fra datoen for afleveringsfristen. Ordregiver vil se bort fra referencer, der er ældre.
Der skal oplyses følgende:
Beskrivelse: Beskrivelse af de udførte ydelser hos modtageren med fokus på nedenstående indhold:
Det, der gør referencen konditionsmæssig i henhold til nedenstående mindstekrav.
Ordregiver er forpligtet til at afvise ansøgningen/tilbuddet som ukonditionsmæssig, såfremt ordregiver ikke kan identificere opfyldelsen af mindstekrav, eller kan være i tvivl herom, idet ansøger/tilbudsgiver bærer ansvaret herfor.
Hvis startdatoen for engagementets påbegyndelse er ældre end 3 år, men der udført leverancer indenfor de seneste 3 år, skal det udtrykkeligt oplyses hvilke leverancer, der udført i de seneste 3 år, inklusive omfanget heraf, idet ordregiver ikke må lægge vægt på leverancer udført for mere end 3 år siden.
Beløb: Referencens værdi (beløbet som modtageren har betalt til den økonomiske aktør for udførelsen).
Dato: Startdato og slutdato for referencen.
Udføres leverancen i forbindelse med et bestående engagement til modtageren, oplyses slut-datoen som datoen for fremsendelse af ESPDet. Modtagere: Ordregiveravn inkl. kontaktperson og telefonnummer på denne.
Ordregiver stiller følgende mindstekrav til teknisk formåen:
- Ordregiver stiller krav om mindst 1 reference skal være tilsvarende den udbudte leverance.
- Ordregiver stiller krav om mindst 1 reference skal være fra ordregivere svarende til kommune, sundhedsvæsenet, kommunal sundhed eller omsorg.
Tilbudsgiver kan opfylde kravene med én reference, der opfylder begge krav, eller 2 referencer der opfylder hvert sit krav.
Ordregiver henleder endvidere opmærksomheden på kontraktkravene, herunder f.eks.:
Der stilles store krav til tilbudsgivers evne til at levere en fleksibel langtidssikret løsning med flere integrationer, og det vil forudsætte væsentlig erfaring at kunne navigere i.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 2. juni 2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
1) Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
2) Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har
indgået en kontrakt.
3) Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på 20 000 DKK til Klagenævnet for Udbud.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk