Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=278005&B=SSI
Udbyder
Statens Serum Institut
Vindere
Pipetteringsrobot
(04.11.2020)
Hamilton Nordic AB
Kistagången 20B
SE-164 40 Kista
Pipetteringsrobot
Statens Serum Institut
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 46837428
Postadresse: Artillerivej 5
By: København S
NUTS-kode: DK011 Byen København
Postnummer: 2300
Land: Danmark
Kontaktperson: Tanja Svensson
E-mail: tabs@ssi.dk
Telefon: +45 32688520
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.ssi.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/244516
Del II: Genstand
Pipetteringsrobot
Aftalen vedrører levering, opstilling og installering af 2 pipetteringsrobotter der kan passe ind i størrelsen bredde 135 cm og dybde 110 cm. (PR) til pipettering af primære patientprøver, ekstraheret DNA/RNA og udportionering af PCR mastermix/positive kontroller. Aftalen Inkluderer endvidere tid til programmering af Costum protokoller, undervisning og en all-inklusive garanti. Den ønskede robot skal bruges i afdeling for virus og mikrobiologisk special diagnostik som er placeret i det faglige spor Infektionsberedskab. Afdelingen udfører opgaver for både det humane, og det veterinære, beredskab. Der er tale om rutinediagnostik inden for diagnosticering af bakterie- og virusinfektioner, samt undersøgelse af antistofstatus som led i vaccinationsudredning eller immunologisk udredning.
Aftalen vedrører levering, opstilling og installering af 2 Pipetteringsrobotter (PR) til pipettering af primære patientprøver, ekstraheret DNA/RNA og udportionering af PCR mastermix/positive kontroller. Aftalen Inkluderer endvidere tid til programmering af Costum protokoller, undervisning og en all-inklusive garanti. Den ønskede robot skal bruges i afdeling for virus og mikrobiologisk special diagnostik som er placeret i det faglige spor infektionsberedskab. Afdelingen udfører opgaver for både det humane, og det veterinære, beredskab. Der er tale om rutinediagnostik inden for diagnosticering af bakterie- og virusinfektioner, samt undersøgelse af antistofstatus som led i vaccinationsudredning eller immunologisk udredning. Afdeling for virus & mikrobiologisk diagnostik udfører special diagnostik og rådgivning for virusinfektioner samt serologiske undersøgelser for både bakterier og virus. Afdelingen er landets centrale laboratorium for human virologi med overvågning af virusinfektioner samt forskning og udvikling inden for området. Afdelingen omfatter nationale WHO-centre for influenza, polio og mæslinger/røde hunde. Endvidere er afdelingen en del af det europæiske netværk til overvågning af virusinfektioner ved deltagelse i European Network for Imported Viral Diseases (ENIVD). Afdelingen udfører ca. 100 000 diagnostiske undersøgelser årligt fordelt på mere end 200 forskellige analyser for humanpatogene mikroorganismer. Afdelingens væsentligste diagnostiske analyser er ISO-17025 akkrediterede. Endvidere er afdelingen godkendt til at udføre PCR-analyser under GMP.
Option på all-inklusiv servicekontrakt i 3 år.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal kunne dokumentere en omsætning på 2 000 000 DKK i hvert af de 3 senest afsluttede regnskabsår. Tilbudsgiver skal dokumentere en positiv egenkapital i hvert af de 3 senest afsluttede regnskabsår. Tilbudsgiver skal dokumentere en soliditetsgrad på 15 % hvert af de 3 senest afsluttede regnskabsår. Tilbudsgiver skal vedlægge en udvidet serviceattest, som omfatter eventuelle udenlandske bestyrelses- eller direktionsmedlemmer. Tilbudsgiver skal vedlægge dokumentation på en gyldig og dækkende forsikring. Denne forsikring skal kunne dokumentere en dækning på min. 5 000 000 DKK per skadesbegivenhed. Dokumentation skal tydeligt anføre overholdelse af dækningskravet.
Tilbudsgiver skal kunne dokumentere en omsætning på 2 000 000 DKK i hvert af de 3 senest afsluttede regnskabsår. Tilbudsgiver skal dokumentere en positiv egenkapital i hvert af de 3 senest afsluttede regnskabsår. Tilbudsgiver skal dokumentere en soliditetsgrad på 15 % hvert af de 3 senest afsluttede regnskabsår. Tilbudsgiver skal vedlægge en udvidet serviceattest, som omfatter eventuelle udenlandske bestyrelses- eller direktionsmedlemmer. Tilbudsgiver skal vedlægge dokumentation på en gyldig og dækkende forsikring. Denne forsikring skal kunne dokumentere en dækning på min. 5 000 000 DKK per skadesbegivenhed.
Dokumentation skal tydeligt anføre overholdelse af dækningskravet.
Tilbudsgiver skal dokumentere etablering af et anerkendt kvalitetssikringssystem, (f.eks. ISO el. lign.). Dokumentation skal understøtte, at kvalitetssikringssystemet har været gældende i min. 2 ud af de 3 seneste afsluttede regnskabsår.
Det anførte kvalitetssikringssystemet skal kunne dokumenteres aktivt i hele aftaleperioden.
Ordregiver bedes angive mindst 2 referencer der skal kunne dokumentere erfaring med tilsvarende opgaver i omfang og varighed.
Erfaring skal være opnået inden for de seneste 3 afsluttede regnskabsår.
Tilbudsgiver skal dokumentere etablering af et anerkendt kvalitetssikringssystem, (f.eks. ISO el. lign.). Dokumentation skal understøtte, at kvalitetssikringssystemet har været gældende i min. 2 ud af de 3 seneste afsluttede regnskabsår.
Det anførte kvalitetssikringssystemet skal kunne dokumenteres aktivt i hele aftaleperioden.
Ordregiver bedes angive mindst 2 referencer der skal kunne dokumentere erfaring med tilsvarende opgaver i omfang og varighed.
Erfaring skal være opnået inden for de seneste 3 afsluttede regnskabsår.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
Præcise oplysninger om klagefrist(er):
I henhold til LBK nr. 593 af 2. juni 2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer, gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II, som ikke er omfattet af lovens stk. 1, skal, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. Har en ordregiver fulgt proceduren i lovens § 4, for at sikre, at en kontrakt ikke erklæres for uden virkning, jf. lovens § 7, stk. 3, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren, jf. lovens § 6, stk. 4, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på Naevneneshus.dk
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0