23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2020/S 167-405800
Offentliggjort
28.08.2020
Udbudstype
Annullering

Udbyder

Energinet Forretningsservice A/S

EU-udbud af rammeaftale vedrørende Identity Access Management (IAM) ydelser


Energinet Forretningsservice A/S

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter – forsyningsvirksomhed

Resultat af udbudsproceduren

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/25/EU

Del I: Ordregivende enhed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Energinet Forretningsservice A/S
CVR-nummer: 39 31 47 97
Postadresse: Tonne Kjærsvej 65
By: Fredericia
NUTS-kode: DK032 Sydjylland
Postnummer: 7000
Land: Danmark
Kontaktperson: Kirsten Ebstrup
E-mail: indkob@energinet.dk
Telefon: +45 70102244

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://eu.eu-supply.com/ctm/supplier/publictenders?B=ENERGINET

Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/228008

I.2) Information om fælles indkøb
I.6) Hovedaktivitet
Elektricitet

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

EU-udbud af rammeaftale vedrørende Identity Access Management (IAM) ydelser

Sagsnr.: 20/02288 - 242625
II.1.2) Hoved-CPV-kode
72200000 Programmering af software og konsulentvirksomhed
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Energinet udbyder en rammeaftale vedrørende Identity Access Management (IAM) ydelser.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
72600000 Support- og konsulentvirksomhed i forbindelse med edb
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK DANMARK
Hovedudførelsessted:

7000 Fredericia

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Energinet ønsker at etablere en rammeaftale med en (1) leverandør relateret til IAM-løsningen ”Omada Identity Suite” fra Omada A/S, hvilket er den IAM-løsning, som Energinet har anskaffet i 2019. Leverandøren skal supportere Energinet med løsning af tekniske problemer, ændringsønsker, udviklingsopgaver, fejlsøgning og vedligeholdelse af Energinets Løsning.

Energinet kan bestille, og leverandøren skal levere følgende ydelser: (listen er ikke udtømmende):

- Udbedring af driftsproblemer

- Vedligeholdelse af tekniske miljøer – udvikling og test

- Udbedring af fejl og mangler i løsningen

- Installation og back-up

- Restore af løsningen

- Ændringshåndtering og forbedringer

- Udvikling og konfigurering af/i løsningen, i samarbejde med Energinet

- Rådgivning fx i forhold til forretningskrav og udarbejdelse af løsningsforslag

- Design og grafisk tilretning

- Processer og workflows

- Integrationer

- Udarbejdelse af automatiserede scripts

- Bistå med videreudvikling af Energinets kompetencer inden for brug af løsningen.

Under rammeaftalen skal den valgte leverandør initialt levere tre (3) projekter. Se nærmere oplysninger herom i udbudsbetingelserne.

II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Udbud med forhandling - med undtagelse af grundlæggende elementer kan der ske ændringer til udbudsmateriale/indhold som en del af forhandlingsprocessen. Ordregiver forbeholder sig ret til at tildele rammeaftalen allerede efter indledende tilbud: Tilbudsgivere ikke kan påregne, at der nødvendigvis bliver igangsat forhandling om det afgivne tilbud.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Forhandlingsprocedure med forudgående indkaldelse af tilbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2020/S 112-272748
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en vejledende periodisk bekendtgørelse

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 1
Betegnelse:

EU-udbud af rammeaftale vedrørende Identity Access Management (IAM) ydelser

En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1) Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Andre årsager (afbrudt procedure)

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

Energinet har besluttet at annullere det eksisterende EU-udbud af rammeaftale vedrørende Identity Access Management (IAM) ydelser.

Baggrunden for annullationen skyldes, at projektet, efter modtagelsen af de foreløbige tilbud, er blevet omfattet af budgetmæssige besparelser. De budgetmæssige besparelser medfører en væsentligt ændring af det udbudte scope i udbudsbekendtgørelsen og udbudsmaterialet, som vil blive kraftigt reduceret.

Det er Energinets vurdering, at ændringen ikke vil kunne rummes under det igangværende EU-udbud.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævntet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600

Internetadresse: https://naevneneshus.dk/

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

En klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være modtaget i Klagenævnet for Udbud inden 20 dage fra dagen efter ordregiverens underretning om, hvem der er blevet prækvalificeret.

Andre klager skal være modtaget i Klagenævnet for Udbud:

1) Inden 45 dage fra dagen efter, at ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt.

2) Inden 30 dage fra dagen efter, at ordregiver har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, eller

3) Inden 6 måneder fra dagen efter, at ordregiver har underrettet tilbudsgiverne om, hvem ordregiveren vil indgå kontrakt med, hvis der er tale om en rammeaftale.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsen Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000

Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
25/08/2020

Send til en kollega

0.047