Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Københavns Kommune - Kultur- og Fritidsforvaltningen
Vindere
Levering, drift, vedligehold og support af Digitalt Livredningssystem til Københavns Kommunes Svømmehaller
(17.02.2021)
Angeleye SRL
Via santosvaldo 1/B
39100 Bolzano
Genudbud af digitalt livredningssystem
Københavns Kommune - Kultur- og Fritidsforvaltningen
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 64942212
Postadresse: Borups Allé 177
By: København NV
NUTS-kode: DK DANMARK
Postnummer: 2400
Land: Danmark
Kontaktperson: Carsten Højby Rasmussen
E-mail: k40k@kk.dk
Telefon: +45 33663366
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/135547402.aspx
Internetadresse for køberprofilen: www.kk.dk/udbud
Del II: Genstand
Genudbud af digitalt livredningssystem
Kultur- og Fritidsforvaltningen under Københavns Kommune udbyder kontrakt på levering, vedligehold, support og drift af et digitalt livredningssystem til kommunens svømmehaller.
Ved digitalt livredningssystem forstås et digitalt alarmsystem, som kan alarmere livredderen i forbindelse med (nærved) drukneulykker.
Det digitale livredningssystem skal som udgangspunkt anvendes i svømmehallerne Valby Vandkulturhus og Øbro Hallen med henblik på at understøtte livredderens arbejde i størst muligt omfang. Der er her tale om store svømmeanlæg, med forskellige bassintyper og brugergrupper.
Nærværende udbud henvender sig således til disse 2 anlæg og med option på yderligere én svømmehal, Bellahøj Svømmestation.
Plantegninger af de pågældende anlæg findes i bilag.
Københavns Kommunes svømmehaller bliver flittigt brugt, og der er fokus på, at den normale drift af anlæggene bliver berørt så lidt som muligt. Det er derfor vigtigt, at det digitale livredningssystem kan implementeres hurtigt, ikke kræver omfattende vedligeholdelse og support samt at anvendelse af systemet ikke påvirker livreddernes daglige arbejde negativt.
Svømmeanlæggene er offentligt tilgængelige og benyttes af børn, unge og voksne. Det er vigtigt, at det digitale livredningssystem altid er fuldt funktionelt og skaber en tryg og god oplevelse for svømmehallernes gæster og ansatte.
Forlængelse af vedligehold og support af løsningen jf. bilag 7: i 2 perioder á 2 år (tilsammen 4 år) jf. bilag 3.
Såfremt der modtages ansøgninger fra flere end tre (3) egnede ansøgere, vil ordregiver udvælge de tre (3) egnede ansøgere, som har de bedste og mest relevante referencer.
Ved de bedste og mest relevante referencer forstås referencer, der i højest mulig grad svarer til ordregivers ønsker, som er beskrevet i udbudsbetingelsernes afsnit 2.4).
I vurderingen inddrages i mindre omfang end ovenstående følgende:
I hvor høj grad de konkrete referencer er til kunder, der har en kompleksitet svarende til Københavns Kommunes antallet af relevante referencer (idet flere relevante referencer vægtes mere positivt end færre, dog ikke flere end tre (3).
At tilbudsgiver har en certificering og/eller attestering for overholdelsen af følgende anerkendte standard:
ISO20380: Public Swimming Pools - Computer vision systems for the detection of drowning accidents in swimming pools - Safety requirements and test methods. Eller en tilsvarende certificering og/eller attestering.
Vurderingen sker på baggrund af de oplysninger, som ansøger har anført om sine referencer, jf. udbudsbetingelserne pkt. 5.2.2).
Vedlægger ansøger mere end tre (3) referencer, vil ordregiver udvælge de 3 referencer der står først i ansøgningen. Ordregiver opfordrer derfor ansøger til ikke at vedlægge mere end tre (3) referencer.
1) Levering og installation af fuldt funktionelt digitalt livredningssystem på Bellahøj Svømmestadion.
2) Support og vedligeholdelse af alle dele af systemet på Bellahøj Svømmestadion.
3) Ekstra uddannelse og trænings-sessions for personale i brug af løsningen.
4) Forlængelse af support og vedligeholdelsesaftale i Valby Vandkulturhus pr. år.
5) Forlængelse af support og vedligeholdelsesaftale i Øbro Hallen pr. år.
6) Forlængelse af support og vedligeholdelsesaftale på Bellahøj Svømmestadion pr. år.
7) Leverandørens konsulentydelser.
Nærværende optioner fremgår fyldestgørende af udbudsmaterialets bilag 3.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ansøger skal være registeret i det centrale virksomhedsregister, CVR.dk For udenlandske virksomheder skal tilbudsgiver have tilsvarende registrering i det land, hvor tilbudsgivers virksomhed er etableret.
Ansøger skal opfylde følgende minimumskrav for at være teknisk og fagligt egnet til at opfylde kontrakten:
Tilbudsgiver skal have leveret minimum 1. levering af varer og tjenesteydelser, der er udført inden for de seneste 3 år, og som har lighed med kontraktens genstand jf. udbudsbetingelsernes pkt. 2.5).
Ansøgers referencer som angivet i eESPD'et bedes til brug for vurderingen af egnethed (pkt. 5.2.2) og udvælgelse (pkt. 5.3) indeholde følgende:
En klar beskrivelse af leverancen, herunder:
- En beskrivelse af, hvordan leverancen registrerer og alarmerer livredderen (Brugeren) i forbindelse med borgere i druknefare.
- En beskrivelse af, hvordan leverancen registrerer og alarmerer livredderen (Brugeren) i forbindelse med atypisk adfærd.
- En beskrivelse af, hvordan leverancen angiver registreringens position.
- En beskrivelse af leverancens vedligeholdelse og support.
— Modtager af leverancen
— Ansøgers rolle i forbindelse med leverancen
— Leverancens omfang: antal brugere, bassintyper mv.
— Beskrivelse af installation: Tid, procedure, indgreb på materialer og overflader
— Leverancens testresultater/ydeevne: (antal registrerede personer i druknefare, fejlalarmer, systemoptimering mv.)
— Kontaktinformation på kontaktpersonen hos modtager af leverancen
— Tidspunktet for den faktiske dato for overtagelsesprøven af den samlede løsning.
Ordregiver forbeholder sig ret til at kontakte den angivne kunde med henblik på at få attesteret oplysningerne om referencen.
Tilbudsgiver skal have leveret minimum 1. levering af varer og tjenesteydelser, der er udført inden for de seneste 3 år, og som har lighed med kontraktens genstand jf. udbudsbetingelsernes pkt. 2.5).
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 2. juni 2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
1) Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
2) Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har
indgået en kontrakt.
3) Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på 20 000 DKK til Klagenævnet for Udbud.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk