Fakta om udbudet
Udbyder
Arbejdsskadestyrelsen
Opdateringer
Uafsluttet procedureOrdretildelingsproceduren er blevet afbrudt
Udbud af konsulentassistance for anskaffelse af nyt sagsbehandlingssystem.
Arbejdsskadestyrelsen
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2004/18/EF
Del I: Ordregivende myndighed
Arbejdsskadestyrelsen
Sankt Kjelds Plads 11
Att: Jørn-Erik Grøndahl
2100 København Ø
DANMARK
Telefon: +45 72206291
Mailadresse: udbud-ans@ask.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.ask.dk
Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Del II: Kontraktens genstand
Tjenesteydelseskategori nr. 7: Edb-tjenesteydelser og hermed beslægtede tjenesteydelser
NUTS-kode DK011
Rammeaftalens varighed
Varighed i år: 4Anslået samlet værdi af indkøbene i hele rammeaftalens løbetid
Anslået værdi eksklusive moms:interval: mellem 6 000 000 og 14 000 000 DKK
Arbejdsskadestyrelsen påtænker derfor primo 2016 at udbyde en kontrakt om udvikling, videreudvikling, support og vedligehold (udviklingsprojektet) af den nye løsning. Den nye løsning skal understøtte.
Arbejdsskadestyrelsens behov svarende til de behov, der er dækket af de eksisterende arbejdsprocesser med det nuværende sagsbehandlingssystem SJP.
Det er en vigtig forretningsmæssig prioritet, at den nye løsning ikke unødigt medfører mere tidskrævende arbejdsprocesser.
Konsulenten under delaftale 1 skal bistå med at sikre et kvalificeret udbudsmateriale og tilrettelægge en udviklings- og idriftsættelsesstrategi, herunder skal konsulenten bistå med vurdering af den tidsmæssige udstrækning af arbejdsprocesserne samt stille værktøjer til rådighed, som i forbindelse med udviklingen kan benyttes til at vurdere den nye løsnings tidmæssige indflydelse på arbejdsprocesserne (delaftale 1).
Konsulenten under delaftale 2 skal som led i udviklingen af den nye løsning, kvalitetssikre udviklingsprojektet således, at Arbejdsskadestyrelsen løbende får indsigt i, om der udvikles og dermed leveres den nødvendige aftalte værdi og kvalitet i leverancerne fra udviklingsleverandøren (delaftale 2).
72000000, 72224200, 72225000, 72246000, 72224100, 72221000, 72222000, 72266000
Der kan afgives bud på en eller flere delaftaler
Oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 1Betegnelse: Udbud af konsulentassistance for opgaver i analyse- og anskaffelsesfasen, delaftale 11. Analyse af funktionalitet og ønsker til den nye løsning.
2. Samarbejde med Arbejdsskadestyrelsen i forbindelse med tilrettelæggelse af EU-udbudsprocessen, herunder særligt i forbindelse med udarbejdelse af kravspecifikationen samt bilag til kontrakten og valg af leverandør som skal udvikle den nye løsning
3. Måling af den tidsmæssige udstrækning af arbejdsprocesser samt tilrådighedsstillelse af værktøjer, som under udviklingen kan benyttes til at vurdere den nye løsnings tidmæssige indflydelse på arbejdsprocesserne.
4. Tilrettelæggelse af udviklings- og idriftsættelsesstrategi.
5. Bidrage til afklaring af arkitektur for den nye løsning og integration til den eksisterende systemportefølje.
72000000, 72224200, 72246000, 72224100, 72221000, 72222000, 72266000
interval: mellem 3 000 000 og 6 000 000 DKK
1. Udarbejdelse af forslag til processer for kvalitetssikring af udviklingsleverandørens leverancer.
2. Facilitering af og indgåelse i samarbejde med udviklingsleverandør.
3. Implementering af kvalitetssikringsprocesser (eksempelvis for monitorering af kode og dokumentation).
4. Implementering af udbedringsprocesser.
5. Løbende rådgivning af Arbejdsskadestyrelsen i forhold til udviklingsprojektet.
Det er afgørende for Arbejdsskadestyrelsen, at kvalitetssikringen af udviklingsleverandørens leverancer sker på en måde, så udviklingsleverandøren på den ene side motiveres til at levere til den aftalte kvalitet, tid og økonomi og på den anden side, at der etableres kvalitative processer og kvantificerbare modeller, hvormed det er muligt for Arbejdsskadestyrelsen at monitorere udviklingsleverandørens leverancer indenfor relevante områder og parametre.
72000000, 72224200, 72225000, 72246000, 72224100, 72266000
interval: mellem 3 000 000 og 8 000 000 DKK
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Der henvises endvidere til påkrævet elektronisk fakturering og mulighed for elektronisk ordre i henhold til lovbekendtgørelse nr. 798 af 28.6.2007 om offentlige betalinger m.v. med senere ændringer. Lovbekendtgørelsen kan hentes på www.retsinformation.dk
Beskrivelse af de særlige vilkår: I kontrakten vil hensynet til samfundsansvar som formuleret i de konventioner, der ligger til grund for principperne i FN's Global Compact, og som formuleret i OECD's retningslinjer for Multinationale virksomheder, blive inddraget i relevant omfang. Endvidere er den danske stat i medfør af ILO-konvention nr. 94 om arbejdsklausuler i offentlige kontrakter forpligtet til at sikre, at leverandøren og eventuelle underleverandører sikrer arbejdere i Danmark løn (herunder særlige ydelser), arbejdstid og andre arbejdsvilkår, som ikke er mindre gunstige end dem, der i henhold til en gældende kollektiv overenskomst, voldgiftskendelse, nationale love eller administrative forskrifter gælder for arbejde af samme art inden for vedkommende fag eller industri på den egn, hvor arbejdet udføres.
— Enten en tro og love-erklæring om, hvorvidt leverandøren har ubetalt forfalden gæld til det offentlige i henhold til lov om begrænsning af skyldneres muligheder for at deltage i offentlige udbudsforretninger og om ændringer af visse andre love. Loven kan hentes på www.retsinformation.dk Ordregiver har udarbejdet en skabelon for erklæringen, som kan hentes på http://www.ask.dk/da/Kontakt/Udbud/ANS.aspx
— Eller en serviceattest fra Erhvervsstyrelsen indeholdende samme oplysninger.— Eller en serviceattest fra en tilsvarende udenlandsk myndighed indeholdende samme oplysninger. Bemærk, at det kan være nødvendigt at supplere den udenlandske attest med en tro og love-erklæring om forhold, der ikke måtte være omfattet af attesten (f.eks. om virksomhedens opfyldelse af sine forpligtelser i Danmark).
Det er vigtigt, at tro og love-erklæringen/serviceattesten vedrører netop den juridiske enhed (f.eks. selskab), der afgiver anmodningen.
Ved sammenslutninger af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal oplysningerne afgives for hver af de deltagende virksomheder i sammenslutningen. Ordregiver har udarbejdet en skabelon for erklæringen, som kan hentes http://www.ask.dk/da/Kontakt/Udbud/ANS.aspx
(egenkapital): Leverandørens balance eller uddrag heraf i det seneste disponible regnskabsår, såfremt offentliggørelse af balancen er lovpligtig i det land, hvor leverandøren er etableret, eller anden dokumentation for egenkapitalens størrelse. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal oplysningerne afgives for hver af de deltagende virksomheder i sammenslutningen.
(omsætning i det seneste år): Erklæring om virksomhedens samlede omsætning i det seneste disponible regnskabsår, afhængigt af hvornår virksomheden blev etableret eller startede sin virksomhed, hvis tallene for denne omsætning foreligger. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal oplysningerne afgives for hver af de deltagende virksomheder i sammenslutningen.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: (egenkapital): Som mindstekrav kræves en positiv egenkapital i det seneste disponible regnskabsår. Såfremt virksomheden baserer sig på andre enheders formåen, beregnes egenkapitalen som virksomhedens og disse andre enheders samlede egenkapital i det seneste disponible regnskabsår. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) beregnes egenkapitalen som deltagernes samlede egenkapital i det seneste disponible regnskabsår.
(omsætning i det seneste år): Som mindstekrav kræves en samlet årlig omsætning på mindst 12 000 000 DKK i det seneste disponible regnskabsår. Såfremt virksomheden baserer sig på andre enheders formåen, beregnes omsætningen som virksomhedens og disse andre enheders samlede omsætning i det seneste disponible regnskabsår. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) beregnes omsætningen som virksomhedernes samlede omsætning i det seneste disponible regnskabsår.
Følgende dokumentation skal indgå i anmodningen:
Fremlæggelse af en liste over de betydeligste tilsvarende tjenesteydelser, jf. punkt II.1.5), som ansøger har udført i løbet af de sidste tre år, afhængigt af hvornår ansøger blev etableret eller startede sin virksomhed. Ordregiver ser gerne, at listen indeholder følgende: en kort beskrivelse af opgaven og den rolle, som ansøger har haft i forbindelse med udførelsen, modtager, beløb og tidspunkter for leverancen.
Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal oplysningerne afgives for hver af de deltagende virksomheder i sammenslutningen.
Hver ansøger (herunder sammenslutninger af virksomheder) kan maksimalt angive 5 referencer.
Indeholder ansøgningen mere end 5 referencer, tages alene de fem først angivne i betragtning.
Del IV: Procedure
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal kandidater: Begrænsning af ansøgere, der opfordres til at afgive tilbud, vil ske efter vurdering af, hvilke ansøgere der har dokumenteret erfaring med de mest relevante leverancer af tilsvarende opgaver, som delaftale 1 og delaftale 2 omfatter, jf. beskrivelsen i punkt II.1.5).
Del VI: Supplerende oplysninger
I relation til punkt I.1) og punkt IV.3.3) bemærkes, at der på nuværende tidspunkt ikke er yderligere oplysninger, specifikationer og dokumenter at få. Udbudsmaterialet vil alene blive udsendt til de leverandører, der udvælges til at deltage med tilbudsafgivelse.
I relation til punkt II.1.3) bemærkes det, at delaftale 1 vil indeholde rammeaftalelignende elementer og delaftale 2 vil være en rammeaftale.
(anslået værdi): I relation til punkt II.2.1) bemærkes, at beløbet udgør et skøn over den forventede kontraktsum for delaftalernes fulde løbetid, inklusive prisen for alle optioner. Den anslåede samlede værdi for hele aftalens løbetid er på mellem 6 000 000 DKK og 14 000 000 DKK eksklusiv moms og fordeler sig som følger på henholdsvis delaftale 1 og 2:
Delaftale 1: 3 000 000 DKK — 6 000 000 DKK eksklusiv moms.
Delaftale 2: 3 000 000 DKK — 8 000 000 DKK eksklusiv moms.
I relation til punkt II.1.4) bemærkes, at den anførte kontraktlængde er fra kontraktunderskrivelse. Ud over den anførte kontraktlængde vil der i forbindelse med kontraktens ophør være behov for en tidsmæssigt fleksibel udløbsfase med henblik på at sikre en uforstyrret levering af ydelserne under de enkelte delaftaler.
Eventuelle spørgsmål og svar i forbindelse med afgivelse af anmodninger om prækvalifikation vil blive offentliggjort på: http://www.ask.dk/da/Kontakt/Udbud/ANS.aspx. Interesserede opfordres til løbende at holde sig orienteret på hjemmesiden. Det bemærkes, at der ikke kan forventes svar på spørgsmål i perioden efter d. 2.7.2015.
I relation til punkt III.2.2) og III.2.3) bemærkes det, at virksomheden kan basere sig på andre enheders formåen (f.eks. et moder- eller søsterselskab eller en underleverandør) uanset den juridiske karakter af forbindelserne mellem virksomheden og disse andre. Virksomheden skal i givet fald godtgøre fuldt ud at kunne råde over de ressourcer, der er nødvendige til opfyldelse af kontrakten, f.eks. ved at fremlægge en erklæring eller anden dokumentation for disse enheders tilsagn om at stille de nødvendige ressourcer til rådighed i kontraktperioden. I modsat fald har ordregiver ikke mulighed for at lægge vægt på andre enheders formåen. Ordregiver har udarbejdet en skabelon for erklæringen, som kan hentes på http://www.ask.dk/da/Kontakt/Udbud/ANS.aspx
I relation til punkt IV.1.2) bemærkes det, at der forventes prækvalificeret 5 ansøgere pr. delaftaler.Ordregiver ser gerne, at ansøgningen om prækvalifikation pr. delaftale fremsendes i 4 papireksemplarer
og i en elektronisk version (f.eks. på USB-stik eller tilsvarende). Ansøgningen om prækvalifikation kan ikke afgives pr. e-mail. Ved eventuelle uoverensstemmelser mellem papirversionen og den elektroniske version har papirversionen forrang. Kuverten bedes mærket »Udbud IT-konsulentydelser — delaftale […] — må ikke åbnes af postfunktionen«.
Ordregiver forbeholder sig muligheden for at anvende fremgangsmåden i § 12 i bekendtgørelse nr. 712 af 15.6.2011 om fremgangsmåderne ved indgåelse af offentlige vareindkøbskontrakter, offentlige tjenesteydelseskontrakter og offentlige bygge- og anlægskontrakter, hvis ansøgninger eller tilbud ikke opfylder udbudsmaterialets formelle krav.
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.klfu.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til lov om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mail-adresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.klfu.dk
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://kfst.dk