23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 121-220900
Offentliggjort
26.06.2015
Udbudstype
Begrænset udbud

Udbyder

Københavns Kommune, Sundheds- og Omsorgsforvaltningen

Vindere

(05.03.2016)
Systematic A/S
Søren Frichs Vej 39
8000 Aarhus C

Nyt EOJ-system.


Københavns Kommune, Sundheds- og Omsorgsforvaltningen

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Københavns Kommune, Sundheds- og Omsorgsforvaltningen
Sjællandsgade 40
Att: Susanne Blicher Tryde
2200 København N
DANMARK
Mailadresse: nyteojsystem@suf.kk.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.kk.dk/artikel/sundheds-og-omsorgsforvaltningen

Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Bird & Bird Advokatpartnerselskab
Kalkbrænderiløbskaj 4, Pakhus 4
Att: Cecilie Hald Andersen
2100 København Ø
DANMARK
Telefon: +45 72241212
Mailadresse: cecilie.andersen@twobirds.com
Internetadresse: http://www.twobirds.com

I.2) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.3) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester
Sundhed
I.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne

Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: ja

Københavns Kommune, Socialforvaltningen (SOF)
Bernstorffsgade 17
1592 København V
DANMARK

 

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
Nyt EOJ-system.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Tjenesteydelser
Tjenesteydelseskategori nr. 7: Edb-tjenesteydelser og hermed beslægtede tjenesteydelser
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: København.

NUTS-kode DK01

II.1.3) Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører udarbejdelse af en rammeaftale
II.1.4) Oplysninger om rammeaftale
Rammeaftale med en enkelt aktør

Rammeaftalens varighed

Varighed i år: 4
II.1.5) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Københavns Kommune har truffet beslutning om at anskaffe en ny fremtidig it-løsning, der kan understøtte arbejdsgange og funktionalitet for Sundhed, Omsorg og Social inden for området elektronisk borgerjournal (EOJ). Kommunen har behov for en væsentligt mere fleksibel og forandringsegnet løsning end de hidtil anvendte og kendte løsninger på området for at understøtte kommunens behov på området med hensyntagen til kommunens volumen og kompleksitet.
Kommunen har haft en indledende dialog med markedet der viser, at markedet må antages at kunne levere løsninger, som opfylder dette ønske. Samtidig har den indledende dialog vist, at markedet støtter kommunens ønske om at fokusere en aftale om en ny løsning på de forretningsmæssige fordele, som en sådan løsning skal tilføre kommunen: Det skal være nemt at være borger, det skal være nemt at være bruger og det skal være nemt at optimere kvalitet og effektivitet.
Kommunen forventer, at der er basis for megen nytænkning og innovation i forhold til de eksisterende løsninger på markedet. Både på overordnede forhold som fx forståelsen af, hvad journalbegrebet dækker over i en moderne opfattelse, og dermed hvilken rolle et EOJ-system kan spille i forhold til den fortsatte digitalisering på sundheds- og omsorgsområderne, og for så vidt angår en lang række mere detaljerede forhold som fx context awareness, automation og håndtering af store datamængder fra fx sensorer (big data).
Københavns Kommunes fremtidige elektroniske løsning skal understøtte korrekt dokumentation samt effektiv opgaveløsning, hvor et minimum af ressourcer anvendes på dokumentation. Løsningen skal understøtte den generelle tendens til øget mobilitet i opgaveløsningen. Løsningen skal understøtte og smidigt muliggøre en løbende organisationsudvikling, hvor kommunen permanent afsøger mulighederne for tilpasning og justering af processer og arbejdsgange. Løsningen skal muliggøre integration og implementering af sådanne løsninger fra tredjepart (best-of-breed), som skønnes bedst egnede til at it-understøtte givne opgaver. Det er derfor afgørende, at løsningen bygger på en åben, standardiseret og skarpt lagdelt arkitektur og fremstår som en platform, der danner grundlag for videre udvikling på området.
Københavns Kommune udbyder således en rammeaftale med én kerneleverandør af en ny løsning. Kerneleverandøren forventes at skulle levere de centrale dele af løsningen, herunder understøttelsen af centrale funktioner. I første omgang anskaffer kommunen under rammeaftalen et EOJ-system til understøttelse af kernefunktionalitet på sundhed- og omsorgsområdet. Rammeaftalen giver herudover mulighed for at tilkøbe systemmæssig understøttelse af Social-området.
Kernefunktionalitet på sundheds- og omsorgsområdet omfatter som minimum understøttelse af sammenhængende borgerforløb inden for sundheds- og serviceloven, f.eks. sagsbehandling, planlægning, dokumentation, FMK, kommunikation, mulighed for BI samt relevante integrationer. Det understreges i den forbindelse, at denne beskrivelse af de centrale funktioner er baseret på Københavns Kommunes erfaringer med dens nuværende løsning og skal alene ses som en opsummering af funktionalitet. Forventningen er, at der er basis for innovation på struktureringen af kernefunktionaliteten. Kommunen forventer selv at gennemføre uddannelse af brugerne, men det forventes, at kerneleverandøren leverer uddannelsesmateriale.
Desuden forventes det, at kerneleverandøren varetager rollen som systemintegrator samt forestår drift af løsningen. Københavns Kommune ønsker, at kerneleverandøren påtager sig rollen som kommunens strategiske samarbejdspartner i en videreudvikling af løsningen fra det grundlæggende kernesystem.
I rollen som strategisk samarbejdspartner vil indgå, at man løbende kan levere et strategisk input til kommunen på området, og at man løbende afsøger markedet for tredjeparts-, best-of-breed-løsninger/ komponenter, som kommunen evt. vil kunne drage fordel af.
Københavns Kommune, Sundheds- og Omsorgsforvaltningen (SUF) forpligter sig til at tildele en leveranceaftale på levering af det udbudte EOJ-system fra tidspunktet for indgåelse af rammeaftalen, mens Københavns Kommune, Socialforvaltningen (SOF) ikke har aftageligt på rammeaftalen, der således er ikke-forpligtende og ikke-eksklusiv.
De tildelte leverance aftaler vil være tidsubegrænsede med en sædvanlig opsigelsesadgang og med en forventet varighed på 6-8 år regnet fra overtagelsesdagen.
II.1.6) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

72000000, 72230000, 72240000, 72250000, 72253100, 72253200, 72254000, 72254100, 72212200, 72212211, 72212311, 72212450, 72212451, 72212482, 72212517, 72224100, 72224200, 72246000, 72262000, 72261000, 72263000, 72268000

II.1.7) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
II.1.8) Delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej
II.1.9) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2) Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1) Samlet mængde eller omfang:
II.2.2) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af disse optioner: Systemunderstøttelse af hjælpemiddelområdet. Systemet skal understøtte bevilling af hjælpemidler, forbrugsgoder og boligindretninger efter Servicelovens §§ 112, 113 og 116 samt anden relevant lovgivning. For tekniske genbrugshjælpemidler skal systemet kunne håndtere lokale bestillinger fra centralt lager. Lagerstyringsfunktionen skal omfatte indkøb, lagerstyring, renovering, reparation, kørselstilrettelæggelse, administration og intern afregning. Derudover skal systemet understøtte bevilling og betaling af boligindretninger og personlige/kropsbårne hjælpemidler. Optionen knytter sig til leveranceaftalen vedrørende SUF såvel som leveranceaftalen vedrørende SOF.
II.2.3) Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.3) Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Kontraktbetingelser
III.1.1) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
Dette vil fremgå af udbudsmaterialet.
III.1.2) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
Dette vil fremgå af udbudsmaterialet.
III.1.3) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:

Der kræves ingen særlig retlig form. Samtlige deltagere i et konsortium eller anden form for sammenslutning af virksomheder skal hæfte direkte, solidarisk og ubegrænset for tilbuddet og opfyldelse af den tildelte kontrakt. Der skal udpeges en fælles befuldmægtiget blandt de solidarisk hæftende deltagere. Deltagerne i et konsortium eller anden form for sammenslutning skal udfylde og vedlægge skabelon 10 sammen med anmodningen om prækvalifikation. Skabelonerne findes på http://www.kk.dk/udbud Der skal afgives oplysninger, jf. punkt III.2) for hver af de deltagende virksomheder i konsortiet eller anden form for sammenslutning.

III.1.4) Andre særlige vilkår
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: nej
III.2) Betingelser for deltagelse
III.2.1) De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: 1) Oplysning om ansøgerens virksomhedsnavn og selskabsform, CVR-nr., adresse samt navn, telefonnummer og e-mail på ansøgers kontaktperson. Skabelon 1 skal anvendes.
2) Erklæring på tro og love om ubetalt forfalden gæld til det offentlige i henhold til bekendtgørelsen af lov om begrænsning af skyldners mulighed for at deltage i offentlige udbudsforretninger og om ændringer af visse andre love, jf. lovbekendtgørelse nr. 336 af 13.5.1997. Skabelon 2 skal anvendes.
3) Erklæring på tro og love om at ansøger ikke befinder sig i en af de i udbudsdirektivets artikel 45, stk. 1 og 2 anførte udelukkelsesgrunde. Skabelon 3 skal anvendes.
4) Erklæring på tro og love om uafhængig tilbudsgivning. Skabelon 4 skal anvendes.

Skabelonerne findes på http://www.kk.dk/udbud

Afgives ansøgning af et konsortium skal ovenstående dokumentation i nr. 1-4 afgives for hver af de deltagende virksomheder.
III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: 5) Ansøger skal i sin ansøgning angive følgende nøgletal:
i) nettoomsætning
ii) resultat før skat
iii) aktiver
iv) egenkapital
v) soliditetsgrad.
Ansøgers soliditetsgrad beregnes som egenkapitalen divideret med de samlede aktiver multipliceret med 100.
(Egenkapital / Samlede aktiver x 100).
Som dokumentation for ovenstående nøgletal vedlægges årsrapport(er) underskrevet af revisor eller en revisorpåtegnet erklæring indeholdende de efterspurgte nøgletal. Skabelon 5 skal anvendes.
6) Økonomisk opgørelse over omsætning inden for det aktivitetsområde opgaven omfatter, jf. pkt. II.1.5), i de seneste 3 afsluttede regnskabsår. Skabelon 6 skal anvendes.
7) Police eller anden dokumentation for gyldig erhvervsansvarsforsikring. Ansøger skal indsætte eller vedlægge en kopi af police eller anden dokumentation for at erhvervsansvarsforsikringen er gyldig og gældende. Dokumentationen skal indeholde oplysninger om, at forsikringen er trådt i kraft. Skabelon 7 skal anvendes.
Hvis ansøger baserer sig på andre enheders formåen (fx. underleverandører eller enheder inden for samme koncern, herunder moder-, søster- eller datterselskaber) skal ansøger godtgøre, at ansøger fuldt ud kan råde over de ressourcer, der er nødvendige for kontraktens udførelse, jf. udbudsdirektivets artikel 47, stk. 2. Dette skal ske ved udfyldelse af skabelon 9.
Såfremt anmodningen om prækvalifikation fremsendes af et konsortium eller anden form for sammenslutning af virksomheder, skal oplysningerne i nr. 4, 5, 6 og 7 afgives for hver enkelt virksomhed, ligesom virksomhederne skal udfylde Skabelon 10 (konsortiumerklæring).

Skabelonerne findes på http://www.kk.dk/udbud

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Det er et mindstekrav, at ansøgeren de seneste 3 afsluttede regnskabsår, har haft:
i) en nettoomsætning på mindst 100 000 000 DKK i hvert af de seneste 3 afsluttede regnskabsår
ii) et positivt resultat før skat i mindst ét af de seneste 3 afsluttede regnskabsår, og
iii) en soliditetsgrad på minimum 10 % i hvert af de seneste 3 afsluttede regnskabsår
iv) det er desuden et mindstekrav, at ansøger har en gyldig erhvervsansvarsforsikring.
III.2.3) Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
8) Referencerne vil blive brugt til at vurdere ansøgerens egnethed og i relation til udvælgelsen af de bedst egnede ansøgere efter retningslinjerne i udbudsbekendtgørelsens pkt. IV.1.2).
Referencerne bedes udarbejdet som motiverede referencer, hvilket indebærer, at ansøger for hver enkelt reference beskriver, hvorfor den pågældende reference er relevant for den udbudte opgave samt ansøgerens rolle og funktion i den konkrete opgave. Desuden bedes referencelisten indeholde en beskrivelse af den konkrete opgave, en angivelse af kunden, en angivelse af kontraktperioden og angivelse af kontraktværdien opdelt i de 3 intervaller på 1) 1 000 000 DKK — 4 990 000 DKK, 2) 5 000 000 DKK — 9 990 000 DKK og 3) 10 000 000 DKK — 25 000 000 DKK. Ved beregning af kontraktværdien kan medtages licens og implementeringsvederlag samt op til ét års drifts- og vedligeholdelsesvederlag. Det bemærkes at for at medtage en opgave som reference, er det ikke er nødvendigt, at kontrakten er endeligt afsluttet, men den må dog ikke være påbegyndt mindre end 6 måneder før ansøgningstidspunktet.
Konkret efterspørges referencer, der påviser erfaring med:
1) Implementering og drift af applikation inden for sundheds- og omsorgsområdet i den offentlige sektor i Danmark eller i et andet land med en tilsvarende sundheds- og omsorgssektor.
2) Både teknisk og organisatorisk implementering, inklusive test og testplanlægning, af komplekse løsninger i store organisationer med mange brugere.
3) Skabelse af løsninger bestående af en kombination af standardsoftware, evt. leverandørens egen, med relevans for det udbudte, og nyudviklede komponenter.
4) Levering af løsninger, der bygger på åbne og standardiserede snitflader, og hvor der benyttes moderne og tidssvarende arkitekturer og teknologier.
5) Levering af løsninger, hvor leverandøren demonstrerer en konkret, metodisk tilgang til opnåelse af en høj grad af brugervenlighed.
6) Leverancer, hvor leverandøren dokumenterer erfaring med applikationsdrift af løsninger i 24/7-scenarier, samt.
7) Strategisk samarbejde med kunden, herunder både strategisk rådgivning og strategisk udvikling, navnlig med henblik på innovation og national og international videnhjemtagning om best practice til kunden.
Hver angivet reference må alene fylde 1 letlæselig A4-side, inkl. eventuelle illustrationer. Ansøger kan maksimalt angive 10 referencer og referencer herudover vil ikke blive taget i betragtning. Dette er også gældende for konsortier eller andre sammenslutninger af virksomheder eller såfremt ansøger baserer sin tekniske formåen på en underleverandør. Såfremt ansøger har vedlagt flere end det maksimale antal referencer lægges der i vurderingen alene vægt på de 10 første angivne referencer i anmodningen. Skabelon 8 skal anvendes.
Hvis ansøger baserer sig på andre enheders formåen (fx. underleverandører eller enheder inden for samme koncern, herunder moder-, søster- eller datterselskaber) skal ansøger godtgøre, at ansøger fuldt ud kan råde over de ressourcer, der er nødvendige for kontraktens udførelse, jf. udbudsdirektivets artikel 48, stk. 3. Dette skal ske ved udfyldelse af skabelon 9.
Såfremt anmodningen om prækvalifikation fremsendes af et konsortium eller anden form for sammenslutning af virksomheder, skal virksomhederne udfylde Skabelon 10 (konsortiumerklæring).

Skabelonerne findes på http://www.kk.dk/udbud

III.2.4) Oplysning om reserverede kontrakter
III.3) Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1) Oplysninger om en bestemt profession
Udførelse af tjenesteydelsen er forbeholdt en bestemt profession: nej
III.3.2) Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen
Juridiske personer bør anføre navne på og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen: nej

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure
Begrænset
IV.1.2) Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal økonomiske aktører: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal kandidater: I forbindelse med udbuddet, vil der maksimalt blive prækvalificeret og opfordret 5 ansøgere til at afgive tilbud. Såfremt flere end 5 ansøgere opfylder ordregivers krav til egnethed, udvælger ordregiver de 5 ansøgere, som er bedst egnede til at løse opgaver af den pågældende art. Udvælgelsen vil ske på baggrund af en vurdering af de mest relevante referencer, set i forhold til den udbudte opgave, jf. pkt. II.1.5). I forbindelse med vurderingen af en virksomheds egnethed til at løfte opgaven, vil ordregiver primært lægge vægt på referencer i nedenstående prioriterede rækkefølge, mens ordregiver sekundært vil lægge vægt på bred erfaring med samtlige nævnte punkter 1)-7).Referencer i prioriteret rækkefølge:
1) Implementering og drift af applikation inden for sundheds- og omsorgsområdet i den offentlige sektor i Danmark eller i et andet land med en tilsvarende sundheds- og omsorgssektor.
2) Både teknisk og organisatorisk implementering, inklusive test og testplanlægning, af komplekse løsninger i store organisationer med mange brugere.
3) Skabelse af løsninger bestående af en kombination af standardsoftware, evt. leverandørens egen, med relevans for det udbudte, og nyudviklede komponenter.
4) Levering af løsninger, der bygger på åbne og standardiserede snitflader, og hvor der benyttes moderne og tidssvarende arkitekturer og teknologier.
5) Levering af løsninger, hvor leverandøren demonstrerer en konkret, metodisk tilgang til opnåelse af en høj grad af brugervenlighed.
6) Leverancer, hvor leverandøren dokumenterer erfaring med applikationsdrift af løsninger i 24/7-scenarier, samt
7) Strategisk samarbejde med kunden, herunder både strategisk rådgivning og strategisk udvikling, navnlig med henblik på innovation og national og international videnhjemtagning om best practice til kunden.
IV.1.3) Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, der er anført i specifikationerne, i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle eller i det beskrivende dokument
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej
IV.3.3) Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
20.8.2015 - 12:00
IV.3.5) Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage
IV.3.6) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.
Andet: Dokumentation, der ikke foreligger på dansk, kan fremsendes på engelsk, norsk eller svensk.
IV.3.7) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
IV.3.8) Åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.3) Yderligere oplysninger

Anmodningen om prækvalifikation skal udarbejdes på baggrund af de i punkt III.2) angivne betingelser for deltagelse. Ansøgende virksomheder skal således afgive samtlige i pkt. III.2.1), III.2.2) og III.2.3) angivne oplysninger, erklæringer mv. for at komme i betragtning som eventuel tilbudsgiver. Det bemærkes, at ansøger skal anvende de anførte skabeloner i forhold til afgivelse af oplysninger og dokumentation i relation til pkt. III.2.1), III.2.2) og III.2.3). Skabelonerne findes på http://www.kk.dk/udbud Såfremt ansøger er i tvivl om udfyldelse af skabelonpakken eller har spørgsmål til prækvalifikationsmaterialet i øvrigt, opfordres ansøger til at stille spørgsmål på e-mailadressen nyteojsystem@suf.kk.dk Besvarelse af spørgsmål, vil blive offentliggjort på ordregivers hjemmeside http://www.kk.dk/udbud

En ansøger kan basere sig på andres økonomiske og finansielle og/eller tekniske kapacitet, jf. udbudsdirektivets artikel 47, stk. 2 og udbudsdirektivets artikel 48, stk. 3, uanset den juridiske karakter af forbindelserne mellem ansøgeren og disse andre økonomiske aktører. Ansøger skal i prækvalifikationsanmodningen i givet fald godtgøre, at ansøger er berettiget til at disponere over de nødvendige ressourcer. Såfremt ansøger baserer sig på andre skal ansøgeren udfylde og vedlægge de relevante skabeloner hertil samt vedlægge samme type dokumentation om andres økonomiske og finansielle og/eller tekniske kapacitet som ansøgeren skal fremlægge vedrørende egen kapacitet.
Til brug for godtgørelse af økonomisk og finansiel kapacitet skal den økonomiske aktør, som ansøgeren baserer sig på, vedlægge en udfyldt og underskrevet skabelon 9, en udfyldt skabelon 5 for hver af ansøger og den økonomiske aktør samt vedlægge dokumentation for nøgletallene ved en revisorpåtegnet erklæring eller revisorpåtegnede årsrapporter. Den økonomiske aktør indestår økonomisk for kontraktens udfyldelse ved underskrivelse af støtteerklæringen i skabelon 9. Som følge heraf hæfter den økonomiske aktør, som ansøgeren baserer sig på, som simpel kautionist for samtlige af ordregivers krav mod ansøgeren i forbindelse med kontraktens opfyldelse.
Såfremt en ansøger baserer sig på en anden enheds økonomiske og/eller finansielle kapacitet, forpligtes den økonomiske aktør, som ansøger baserer sig på, i forbindelse med indgåelse af kontrakt i henhold til nærværende udbudsforretning, tør, til at underskrive en simpel kautionserklæring i henhold til indholdet af støtteerklæringen i skabelon 9.
Til brug for godtgørelse af teknisk kapacitet skal den økonomiske aktør, som ansøgeren baserer sig på, vedlægge en udfyldt og underskrevet skabelon 9, hvori fremgår, at den økonomiske aktør med sin underskrift indestår for den tekniske udførelse af kontrakten for de dele af kontrakten, hvor ansøgeren baserer sig på den økonomiske aktør. Endvidere skal den økonomiske aktør vedlægge og udfylde en fælles skabelon 8 med ansøgeren, således at det maksimale antal referencer ikke overskrides.
Hver ansøger kan alene indgive én ansøgning om prækvalifikation. Såfremt samme juridiske enhed er del af flere ansøgere, f.eks. selv indgiver egen ansøgning, men samtidig indgår som deltager i et konsortium eller anden form for sammenslutning, skal ansøgerne sikre, at samme juridiske enheds deltagelse ikke medfører mulighed for gensidigt at påvirke indholdet af de forskellige tilbudsgiveres tilbud. Anmodningen om prækvalifikation skal afgives i 1 underskrevet originalt eksemplar, 3 papirbaserede kopier samt 1 elektronisk kopi af anmodningen vedlagt på USB eller tilsvarende medie. Bemærk, at årsrapporter alene skal vedlægges i ét fysisk eksemplar i anmodningen. Anmodningen skal afleveres eller sendes til Bird & Bird Advokatpartnerselskab, Att. Cecilie Hald Andersen, Kalkbrænderiløbskaj 4, 2100 København Ø. Anmodning om prækvalifikation kan ikke afgives pr. e-mail.
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinje Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne

(der er intet mæglingsorgan)

VI.4.2) Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til Lov nr. 492 af 12.5.2010 om håndhævelse af udbudsreglerne mv. (med senere ændringer) gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over udbud skal være indbragt for Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder efter at ordregiver har indgået rammeaftalen. Dette er regnet fra fremsendelse af en underretning af de berørte tilbudsgivere. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor underretningen blev fremsendt til de berørte tilbudsgivere, jf. lovens § 7, stk. 2, nr. 3. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 3, stk. 1.
VI.4.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
23.6.2015

Send til en kollega

0.047