Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Aalborg Kommune
Opdateringer
II.2.9)
I stedet for:
Udvælgelsen af egnede ansøgere vil ske på baggrund af en vurdering af, hvilke ansøgere der har de mest relevante referencer vedrørende levering af en servicebureauløsning til adgang- og brugerstyring. Vurderingen sker på baggrund af ansøgernes referencer, jf. pkt. 4.1), del IV, pkt. C – teknisk og faglig formåen.
Læses:
Udvælgelsen af egnede ansøgere vil ske på baggrund af en vurdering af, hvilke ansøgere der har de mest relevante referencer vedrørende levering af en løsning til bruger- og adgangsstyring, der er baseret på det standardprodukt, som ansøger vil tilbyde i forbindelse med nærværende udbud. Vurderingen sker på baggrund af ansøgernes referencer, jf. pkt. 4.1), del IV, pkt. C – teknisk og faglig formåen.
Yderligere oplysninger
Berigtigelsen vedrører en åbenbar fejl i udbudsbetingelser. Udvælgelsen skal selvfølgelig ske på baggrund af de referencer vedlagt, i henhold til krav/beskrivelserne til den tekniske egnethed i udbudsbetingelsernes pkt. 4.1), ESPD del V.
Beskrivelsen af referencer skal selvsagt være enslydende i udbudsbekendtgørelsens pkt. II.2.9) og pkt. III.1.3).
Det resterende vedr. udvælgelse i pkt. II.2.9) i udbudsbekendtgørelse er det samme.
Udbuddet annulleres grundet manglende konkurrence, idet Aalborg Kommune er blevet oplyst om, at den ene ud af 2 prækvalificerede, ikke ønsker at afgive tilbud. Derfor står Aalborg Kommune kun med ét potentielt tilbud, som Aalborg Kommune ikke vurderer, er tilstrækkelig for konkurrencen. Aalborg Kommune genudbyder opgaven snarest.
EU-udbud af kontrakt vedrørende en servicebureauløsning til adgang- og brugerstyring i Aalborg Kommune
Aalborg Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29189420
Postadresse: Rantzausgade 4, 2. sal
By: Aalborg
NUTS-kode: DK05 Nordjylland
Postnummer: 9000
Land: Danmark
Kontaktperson: Laila Krenchel
E-mail: lakr@aalborg.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.aalborg.dk
CVR-nummer: 33164610
Postadresse: Stigsborg Brygge 5
By: Nørresundby
NUTS-kode: DK05 Nordjylland
Postnummer: 9400
Land: Danmark
Kontaktperson: Dan
E-mail: Dan.dodensig@aalborgforsyning.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://aalborgforsyning.dk/
CVR-nummer: 37189170
Postadresse: Stigsborg Brygge 5
By: Nørresundby
NUTS-kode: DK05 Nordjylland
Postnummer: 9400
Land: Danmark
Kontaktperson: Dan
E-mail: Dan.dodensig@aalborgforsyning.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://aalborgforsyning.dk/
CVR-nummer: 25453638
Postadresse: Stigsborg Brygge 5
By: Nørresundby
NUTS-kode: DK05 Nordjylland
Postnummer: 9400
Land: Danmark
Kontaktperson: Dan
E-mail: Dan.dodensig@aalborgforsyning.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://aalborgforsyning.dk/
CVR-nummer: 37189294
Postadresse: Stigsborg Brygge 5
By: Nørresundby
NUTS-kode: DK05 Nordjylland
Postnummer: 9400
Land: Danmark
Kontaktperson: Dan
E-mail: Dan.dodensig@aalborgforsyning.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://aalborgforsyning.dk/
CVR-nummer: 37271616
Postadresse: Stigsborg Brygge 5
By: Nørresundby
NUTS-kode: DK05 Nordjylland
Postnummer: 9400
Land: Danmark
Kontaktperson: Dan
E-mail: Dan.dodensig@aalborgforsyning.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://aalborgforsyning.dk/
CVR-nummer: 38255479
Postadresse: Stigsborg Brygge 5
By: Nørresundby
NUTS-kode: DK05 Nordjylland
Postnummer: 9400
Land: Danmark
Kontaktperson: Dan
E-mail: Dan.dodensig@aalborgforsyning.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://aalborgforsyning.dk/
CVR-nummer: 37271632
Postadresse: Stigsborg Brygge 5
By: Nørresundby
NUTS-kode: DK05 Nordjylland
Postnummer: 9400
Land: Danmark
Kontaktperson: Dan
E-mail: Dan.dodensig@aalborgforsyning.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://aalborgforsyning.dk/
CVR-nummer: 37862940
Postadresse: Stigsborg Brygge 5
By: Nørresundby
NUTS-kode: DK05 Nordjylland
Postnummer: 9400
Land: Danmark
Kontaktperson: Dan
E-mail: Dan.dodensig@aalborgforsyning.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://aalborgforsyning.dk/
CVR-nummer: 32651747
Postadresse: Stigsborg Brygge 5
By: Nørresundby
NUTS-kode: DK05 Nordjylland
Postnummer: 9400
Land: Danmark
Kontaktperson: Dan
E-mail: Dan.dodensig@aalborgforsyning.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://aalborgforsyning.dk/
CVR-nummer: 32651828
Postadresse: Stigsborg Brygge 5
By: Nørresundby
NUTS-kode: DK05 Nordjylland
Postnummer: 9400
Land: Danmark
Kontaktperson: Dan
E-mail: Dan.dodensig@aalborgforsyning.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://aalborgforsyning.dk/
CVR-nummer: 32651771
Postadresse: Stigsborg Brygge 5
By: Nørresundby
NUTS-kode: DK05 Nordjylland
Postnummer: 9400
Land: Danmark
Kontaktperson: Dan
E-mail: Dan.dodensig@aalborgforsyning.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://aalborgforsyning.dk/
CVR-nummer: 32651798
Postadresse: Stigsborg Brygge 5
By: Nørresundby
NUTS-kode: DK05 Nordjylland
Postnummer: 9400
Land: Danmark
Kontaktperson: Dan
E-mail: Dan.dodensig@aalborgforsyning.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://aalborgforsyning.dk/
Del II: Genstand
EU-udbud af kontrakt vedrørende en servicebureauløsning til adgang- og brugerstyring i Aalborg Kommune
Nærværende udbud vedrører en kontrakt med levering af en Servicebureauløsning til bruger- og adgangsstyring i Aalborg Kommune.
Begrebet Ordregiver vil blive brugt som en fællesbetegnelse for Aalborg Kommune og Aalborg Forsyning, hvor der gælder ens forhold for begge. Begge vil blive kontraktpart på kontrakten, og kontrakten underskrives således af begge. Aalborg Forsynings selskaber, herunder Aalborg Service A/S, Aalborg Energi Holding A/S og Aalborg Vand Holding A/S kommer også til at underskrive kontrakten.
Aalborg
Den udbudte kontrakt vedrører levering af en Service bureau løsning til bruger- og adgangsstyring samt understøttelse af Databeskyttelsesforordningens krav om autorisationskontrol og ledelsestilsyn.
Aalborg Kommune har følgende målsætninger for bruger- og adgangsstyringen, som den nye løsning skal understøtte:
— besparelser og effektivisering ved administrationen af ansættelser, ændring og fratrædelse af medarbejdere og tildeling af IT-rettigheder til disse bl.a. ved sammenkoblingen af ansættelsesprocessen og brugeroprettelsesprocessen,
— øget sikkerhed og compliance med Databeskyttelsesforordningen,
— undgå nye omkostninger ved at løsningen effektiviserer og forenkler ledelsestilsynet og autorisationskontrollen.
Kontrakten skal omfatte alle ydelser, der er nødvendige for ibrugtagning, anvendelse og den efter-følgende drift og vedligeholdelse af løsningen; samt konvertering af integrationer mellem den nuværende løsning til brugeradministration og fagsystemerne.
Kontrakten kan af Ordregiver forlænges på uændrede vilkår i op til 3x24 måneder.
Blandt de ansøgere, som er konditionsmæssige, vil Ordregiver udvælge fire (4) ansøgere, som opfordres til at afgive tilbud. Såfremt antallet af konditionsmæssige ansøgninger er lavere end fire (4), vil Ordregiver vurdere om antallet af egnede ansøgere skaber tilstrækkelig konkurrence og hvis dette er tilfældet, vil disse opfordres til at afgive tilbud.
Udvælgelsen af egnede ansøgere vil ske på baggrund af en vurdering af, hvilke ansøgere der har de mest relevante referencer vedrørende levering af en Servicebureauløsning til adgang- og brugerstyring. Vurderingen sker på baggrund af ansøgernes referencer, jf. pkt. 4.1, Del IV, pkt. C – Teknisk og faglig formåen.
Ved vurderingen af relevante referencer vil der blive lagt vægt på, om referencerne omhandler en lignende levering, som den ovenfor beskrevne. Følgende forhold vægtes positivt:
— Antallet af referencer og størrelsen af referencekommunerne.
I forbindelse med vurderingen vil antallet af referencer vurderes, så en ansøger, som angiver få (eller én) reference(r) vedr. større(r) kommune(r) vil vurderes mere positivt end en ansøger, som angiver fem (5) referencer fra mindre kommuner.
En større kommune defineres som kommuner med mere end 50 000 indbyggere.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ansøger skal oplyse økonomiske nøgletal i form af soliditetsgrad og omsætning for seneste afsluttede regnskabsårs
Ansøger skal som minimum have en soliditetsgrad på 10 % for seneste afsluttede regnskabsår.
Ansøger skal som minimum have en omsætning på 2 000 000 DKK for seneste afsluttede regnskabsår.
Ansøger skal oplyse referenceliste
Ansøger skal kunne fremvise mindst én (1) og maksimalt fem (5) referencer, hvor installation af en lignende løsning til bruger- og adgangsstyring, er i drift i en dansk kommune.
Lignende løsning til bruger- og adgangsstyring defineres som en løsning, der er baseret på det standardprodukt, som Ansøger vil tilbyde i forbindelse med nærværende udbud.
Referencen skal anføres med:
— kommunens navn,
— kontraktperiode, herunder hvor længe referenceløsningen har været i drift,
— angivelse af kontaktperson for den pågældende kommune med telefonnummer og/eller e-mailadresse.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
2024
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/
I henhold til § 7, stk. 2 i lovbekendtgørelse nr. 593 af 2. juni 2016 om Klagenævnet for Udbud (i det følgende benævnt ”Lov om Klagenævnet for Udbud”), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen.
2) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;
3) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;
4) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk.4;
5) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt.
En klage over at ordregiveren i strid med udbudsloven eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren i henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud § 4 har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende.
I henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud § 6, stk. 4 skal klageren senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.naevneneshus.dk.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk