Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=276719&B=REGIONMIDT
Udbyder
Region Midtjylland
Ny digital identitetsløsning til Region Midtjylland
Region Midtjylland
Forhåndsmeddelelse
Denne bekendtgørelse er kun vejledende
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29190925
Postadresse: Nørrebrogade 44, Byg. 2A
By: Aarhus C
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
Postnummer: 8000
Land: Danmark
Kontaktperson: Emil Wægter
E-mail: Emil.rense.waegter@stab.rm.dk
Telefon: +45 61629390
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.udbud.rm.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/253854
Del II: Genstand
Ny digital identitetsløsning til Region Midtjylland
Den udbudte løsning skal bestå af:
— Medarbejderkort, der kan fortsat udfylde de funktioner det har i dag med MIFARE/Desfire plus en secure chip til at holde og process medarbejderens digitale identitet.
— Udstyr til udstedelse af kort. Der skal laves en selvbetjeningsløsning, hvor medarbejderen kan få udsted sit kort med det rette tryk og de rigtige akkreditiver.
— Kortlæsere. Der skal etableres mulighed for NFC kontaktløs læsning og processing af medarbejderkortene ved alle arbejdsstationer med en kortlæser.
— Udvikling og implementering af ny logon-mekanisme til Windows og Citrix, således at login kan foregå med medarbejderkortets secure chip + pin-kode.
Der bliver etableret en lokal IdP, som der skal interfaces med.
Den samlede løsning skal kunne leve op til NSIS sikringsniveau på mindst ”Betydelig”; men skal let kunne løftes på sikringsniveau ”Høj”.
Den udbudte løsning skal bestå af:
— Medarbejderkort, der kan fortsat udfylde de funktioner det har i dag med MIFARE/Desfire plus en secure chip til at holde og process medarbejderens digitale identitet.
— Udstyr til udstedelse af kort. Der skal laves en selvbetjeningsløsning, hvor medarbejderen kan få udsted sit kort med det rette tryk og de rigtige akkreditiver.
— Kortlæsere. Der skal etableres mulighed for NFC kontaktløs læsning og processing af medarbejderkortene ved alle arbejdsstationer med en kortlæser.
— Udvikling og implementering af ny logon-mekanisme til Windows og Citrix, således at login kan foregå med medarbejderkortets secure chip + pin-kode.
Der bliver etableret en lokal IdP, som der skal interfaces med.
Den samlede løsning skal kunne leve op til NSIS sikringsniveau på mindst ”Betydelig”; men skal let kunne løftes på sikringsniveau ”Høj”.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Region Midtjylland anmoder om at få input fra markedet forud for kommende udbud på anskaffelse samt vedligeholdelse og support på den udbudte løsning bestående af:
— udvikling og implementering af ny logon-mekanisme til Windows og Citrix,
— medarbejderkort,
— udstyr til udstedelse af kort,
— kortlæsere.
Region Midtjylland ønsker at få input fra leverandører med erfaring i at levere ovenstående ydelser. Region Midtjylland sigter mod at have dialog med potentielle leverandører, som er repræsentative for markedet.
Formålet med markedsdialogen er at søge input fra markedet, så Region Midtjylland får viden om produkter, leverandører og markedet, som er nødvendigt for at udarbejde et udbudsmateriale, der både er passende til formålet og interessant for leverandører.
Deltagelse sker efter tilmelding via besked i CTM systemet. Sidste frist for tilmelding er fredag d. 7.8.2020 klokken 12.00. Der afholdes individuelle møder i uge 33, d. 12, 13, og 14.8.2020 hvor leverandøren i forbindelse med sin tilmelding bedes angive, hvornår de har mulighed for at deltage. Møderne vil foregå online, hvor Region Midtjylland indkalder til møderne.
Agenda for mødet:
— velkomst og bordet rundt (5 min),
— introduktion ved regionen, herunder proces og tidsplan (5 min),
— præsentation af regionens vision for området (5 min),
— præsentation af leverandøren (60 minutter), herunder:
—— Hvad rører sig i markedet?
—— Det gode udbudsmateriale?
—— Erfaringer med NSIS krav?
—— Hvad er de seneste udbud i Norden på området og erfaringerne heraf?
—— Drøftelse af temaer:
——— tidligere problematikker,
——— prisstrukturer,
——— den gode sammensætning af produkter/service?
—— Særlige kontrakt eller udbudsretslige problemstillinger?
—— Beskrivelse af en tilsvarende leverance fra ”vugge til grav” på en udvalgt reference.
— spørgsmål og drøftelse (10 min).
I forbindelse med markedsdialogen, har Region Midtjylland endvidere planlagt at sende udvalgte dele af udbudsmaterialet til høring hos leverandørerne. Leverandørerne vil således få mulighed for at komme med forbedringsforslag og kommentere på eventuelle uhensigtsmæssige forhold i materialet, før det endelige udbudsmateriale færdiggøres og offentliggøres. Høringsversionen forventes at være tilgængelig fra d. 4.9.2020 klokken 12.00. Frist for indgivelse af høringssvar og kommentarer forventes at være d. 18.9.2020 klokken 12.00.