23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 119-217084
Offentliggjort
24.06.2015
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Fødevarestyrelsen

Vindere

(18.11.2015)
Thermo Scientific
Stamholmen 193
2650 Hvidovre

Laboratorieudstyr højtopløsende GC-MS til dioxinanalyser.


Fødevarestyrelsen

Udbudsbekendtgørelse

Varer

Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Fødevarestyrelsen
Stationsparken 31-33
Kontaktpunkt(er): Fødevarestyrelsen
Att: Jørgen Bender-Pedersen
2600 Glostrup
DANMARK
Telefon: +45 72276674
Mailadresse: jbepe@fvst.dk
Fax: +45 72276501

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://fvst.dk

Elektronisk adgang til oplysninger: http://www.foedevarestyrelsen.dk/OmFoedevarestyrelsen/Udbud/Sider/Aktuelle-udbud.aspx

Yderligere oplysninger fås her: Fødevarestyrelsen
Søndervang 4
Kontaktpunkt(er): Fødevarestyrelsen
Att: Søren Sørensen, Kirsten H. Lund, Anne Dragbæk Rasmussen
4100 Ringsted
DANMARK
Telefon: +45 72276129 / 72276124 / 72276545
Mailadresse: ssn@fvst.dkkhl@fvst.dkar@fvst.dk
Internetadresse: http://fvst.dk

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Fødevarestyrelsen
Søndervang 4
Kontaktpunkt(er): Fødevarestyrelsen, laboratoriet Ringsted
Att: Søren Sørensen, Kirsten H. Lund, Anne Dragbæk Rasmussen
4100 Ringsted
DANMARK
Telefon: +45 72276129 / 72276124 / 72276545
Mailadresse: ssn@fvst.dkkhl@fvst.dkar@fvst.dk
Internetadresse: http://fvst.dk

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Fødevarestyrelsen
Søndervang 4
Kontaktpunkt(er): Fødevarestyrelsen
Att: Søren Sørensen
4100 Ringsted
DANMARK
Telefon: +45 72276129
Mailadresse: ssn@fvst.dk
Internetadresse: http://fvst.dk

I.2) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.3) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester
I.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
Laboratorieudstyr højtopløsende GC-MS til dioxinanalyser.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Varer
NUTS-kode
II.1.3) Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører en offentlig kontrakt
II.1.4) Oplysninger om rammeaftale
II.1.5) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Anskaffelse af et laboratorieudstyr (GC-HRMS). Udstyret skal anvendes til kontrol og overvågningsopgaver af dioxin og PCB i foder og fødevarer. Instrumentet skal kunne verificere dioxinindhold på baggrundsniveau ved en opløsningsevne (mass resolution) på minimum 10 000.
II.1.6) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

38000000

II.1.7) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: nej
II.1.8) Delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej
II.1.9) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2) Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1) Samlet mængde eller omfang:
Anslået værdi eksklusive moms:
interval: mellem 1 500 000 og 3 000 000 DKK
II.2.2) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.3) Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.3) Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Kontraktbetingelser
III.1.1) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
III.1.2) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
III.1.3) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
III.1.4) Andre særlige vilkår
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: nej
III.2) Betingelser for deltagelse
III.2.1) De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
III.2.3) Teknisk kapacitet
III.2.4) Oplysning om reserverede kontrakter
III.3) Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.3.2) Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure
Offentlig
IV.1.2) Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
IV.1.3) Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier

Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de nedenfor anførte kriterier

1. Kvalitet- og opfyldelsesgrad af tekniske specifikationer, demonstration og funktionstest. Vægtning 40

2. Pris og rabatter. Vægtning 25

3. Leverings- og serviceforhold. Vægtning 15

4. Brugervenlighed. Vægtning 15

5. Miljø. Vægtning 5

 

IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:
2015-41-134-00031
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej
IV.3.3) Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
Skal der betales for dokumenterne?: nej
IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
17.8.2015 - 12:00
IV.3.5) Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage
IV.3.6) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk. engelsk.
IV.3.7) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.3.8) Åbning af bud
Der må være personer til stede under åbningen af bud: nej

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.3) Yderligere oplysninger
Tilbud skal leveres i ét eksemplar samt et eksemplar på USB nøgle. Tilbuddet skal mærkes »Tilbud, Laboratorieudstyr. 2015-41-134-00031«.
Tilbudsbesvarelsen skal bestå af et udfyldt kravspecifikationsskema samt dokumentation for udført funktionstest. Kravspecifikationsskema samt instrukser for funktionstest kan hentes på Fødevarestyrelsens hjemmeside som angivet i punkt I.1).

Der kan stilles spørgsmål til udbudsmaterialet. Spørgsmål skal være affattet på engelsk og skal stilles skriftligt til ordregiver på følgende mailadresser: ssn@fvst.dk khl@fvst.dk og ar@fvst.dk Spørgsmål vil blive besvaret løbende på http://www.foedevarestyrelsen.dk/OmFoedevarestyrelsen/Udbud/Sider/Aktuelle-udbud.aspx

Spørgsmål vil senest blive besvaret den 10. august, kl. 12:00.
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.klfu.dk

VI.4.2) Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): Klager over udbud skal indgives inden 6 måneder efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i stand still perioden. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i stand still perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen.
Klagen skal vedlægges et klagegebyr på 10 000 DKK.
VI.4.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk
Fax: +45 41715100

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
19.6.2015

Send til en kollega

0.047