Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Københavns Kommune - Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen
Vindere
Tilbudsfase for Beskæftigelsessystem
(02.03.2021)
J.H. SCHULTZ INFORMATION A/S
Annexstræde 5
2500 Valby
Udbud af beskæftigelsessystem
Københavns Kommune - Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 64942212
Postadresse: Borups Allé 177
By: København NV
NUTS-kode: DK DANMARK
Postnummer: 2400
Land: Danmark
Kontaktperson: Christian Schiørring
E-mail: e72s@kk.dk
Telefon: +45 33663366
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/133758837.aspx
Internetadresse for køberprofilen: https://permalink.mercell.com/133758837.aspx
Del II: Genstand
Udbud af beskæftigelsessystem
Københavns Kommune, Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen, ønsker ved nærværende udbud at indhente tilbud på et nyt beskæftigelsessystem, herunder anskaffelse, systemunderstøttelse, drift, uddannelse, support og vedligeholdelse.
Københavns Kommunes jobcentre anvender et beskæftigelsessystem til at styrer sin beskæftigelsesindsats. Dette system skal fornyes. I den forbindelse ønsker ordregiver ved nærværende udbud at indhente tilbud på et nyt beskæftigelsessystem, herunder anskaffelse, systemunderstøttelse, drift, uddannelse, support og vedligeholdelse.
Ordregiver ønsker at indkøbe et standard beskæftigelsessystem, som understøtter jobcentrenes lovpligtige opgaver. Systemet forventes anskaffet som et standardsystem, som tilpasses ordregivers behov og arbejdsgange. Den nye aftale skal give ordregiver mulighed for løbende at indkøbe udvidelser og videreudvikling af systemet inden for bestemte definerede områder i takt med den teknologiske udvikling samt politiske og administrative beslutninger. Udviklingsbehovene omfatter både effektivisering af arbejdsgangene i jobcentrene og forbedret betjening af de jobsøgende og virksomhederne.
Det nye beskæftigelsessystem skal understøtte varetagelsen af de lovbundne opgaver, som kommunen er pålagt at varetage på området. En stor del af de lovbundne opgaver og registreringer mv. er beskrevet i bekendtgørelsen "Bekendtgørelse om det fælles it-baserede datagrundlag og det statistiske datavarehus på beskæftigelsesområdet", https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=211698 (primært afsnit II).
Ligeledes skal aktivloven, lov om en aktiv beskæftigelsesindsats, lov om aktiv socialpolitik, integrationsloven, samt anden relevant lovgivning understøttes.
Løsningen skal varetage den fulde sagsbehandling fra en borger melder sig som ledig, til borgen er i permanent job eller anden løsning.
Følgende overordnede funktionalitet efterspørges i et nyt beskæftigelsessystem:
— Borgerregistreringer
— Virksomhedsregistreringer
— Konfigurerbar opsætning af brugerens brugergrænseflade
— Dokumentskabeloner med mulighed for, at ordregiver selv kan tilpasse til egne behov
— Udsendelse af brev til borgere og virksomheder
— Journalskabeloner med mulighed for, at ordregiver selv kan tilpasse til egne behov
— Journalisering af journaler og dokumenter i løsningen, inkl. aflevering til arkivering
— Opgaver og adviser
— Tilbud med pladsstyring
— Beslutnings- og sagsbehandlingsstøtte
— Rettighedsstyring
— Avancerede søgemuligheder
— Sygedagpengeområdet
— Integrationer til en række kommunale, fælleskommunale og statslige systemer.
2 x 24 måneder.
Blandt de egnede ansøgere udvælges, på baggrund af de angivne referencer, de 3 ansøgere, som har de bedste og mest relevante referencer, hvorved forstås referencer for beskæftigelsessystemer, som beskrevet nedenfor, der opfylder flest muligt af følgende elementer:
— Baseret på et standardsystem
— Implementeret i en kompleks organisation
— Løbende gennemført videreudvikling (projekter) i henhold til den enkelte kundes behov.
Overtagelsesprøven for referencerne skal være bestået indenfor de seneste 3 år regnet fra tidspunktet for ansøgningsfristen.
Ansøgerne kan angive op til 5 referencer.
Det vægtes mest positivt, hvis ansøger angiver 5 referencer, der opfylder alle ovenstående elementer. Det er dog mere væsentligt, at ansøger ved referencerne dokumenterer erfaring indenfor alle eller flest muligt af ovenstående elementer, end at der er angivet 5 referencer. Hvis der angives flere end 5 referencer, lægges alene de 5 første til grund.
Såfremt der er flere ansøgere med samme bedømmelse, foretages udvælgelsen blandt disse ud fra en kvalitativ bedømmelse af hvilken ansøger, der har de for det udbudte projekt mest sammenlignelige referencer.
Udvælgelsen finder sted på grundlag af oplysninger i ESPD'et.
Ved et beskæftigelsessystem forstås et IT-system, som:
— understøtter de lovbundne opgaver, kommuner er pålagt at varetage på beskæftigelsesområdet efter "Bekendtgørelse om det fælles it-baserede datagrundlag og det statistiske datavarehus på beskæftigelsesområde", "Lov om en aktiv beskæftigelsesindsats" (LAB), "Lov om aktiv socialpolitik" (LAS) og "Integrationsloven" (INL).
— indeholder kontinuerlig lovmedholdelighed i kontraktperioden, samt
— understøtter den fulde sagsbehandling fra når en borger melder sig som ledig eller sygemeldes, til borgen er i permanent job, raskmeldt eller anden løsning.
Overtagelsesprøven for det leverede beskæftigelsessystem skal være bestået indenfor de seneste 3 år regnet fra tidspunktet for ansøgningsfristen.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ansøger skal opfylde følgende minimumskrav for at være økonomisk egnet til at opfylde kontrakten:
— Ansøgers gennemsnitlige omsætning (nettoomsætning) i de 3 seneste disponible regnskabsår eller tilbudsgivers omsætning (nettoomsætning) i det seneste disponible regnskabsår skal udgøre minimum 50 000 000 DKK (ekskl. moms).
— Ansøger skal have en egenkapital på minimum 10 000 000 DKK i det seneste disponible regnskabsår.
— Ansøger skal have en soliditetsgrad på mindst 20 % i det seneste disponible regnskabsår.
Soliditetsgraden beregnes som følger: (egenkapital / aktiver i alt) * 100.
Baserer ansøger sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen beregnes omsætningen som summen af ansøger og støttende enheders omsætning i hver af de seneste 3 offentliggjorte regnskabsår. Soliditetsgraden beregnes som følger: (summen af ansøger og støttende enheders egenkapital / summen af ansøger og støttende enheders aktiver) * 100.
Er ansøger et konsortium beregnes omsætningen for hver af de seneste 3 offentliggjorte regnskabsår som summen af virksomhedernes omsætning for det pågældende år. Soliditetsgraden beregnes som følger: (summen af konsortiepartnernes egenkapital / summen af konsortiepartnernes aktiver) * 100.
Fremgår ovenfor
Ansøger skal opfylde følgende minimumskrav for at være teknisk og fagligt egnet til at opfylde kontrakten:
— Ansøger skal gennem reference dokumentere erfaring med at have leveret et beskæftigelsessystem til en kommune med minimum 50 000 indbyggere. Systemet skal være taget i brug.
Ved et beskæftigelsessystem forstås et IT-system, som:
— understøtter de lovbundne opgaver, kommuner er pålagt at varetage på beskæftigelsesområdet efter "Bekendtgørelse om det fælles it-baserede datagrundlag og det statistiske datavarehus på beskæftigelsesområde", "Lov om en aktiv beskæftigelsesindsats" (LAB), "Lov om aktiv socialpolitik" (LAS) og "Integrationsloven" (INL),
— indeholder kontinuerlig lovmedholdelighed i kontraktperioden, samt
— understøtter den fulde sagsbehandling fra når en borger melder sig som ledig eller sygemeldes, til borgen er i permanent job, raskmeldt eller anden løsning.
Overtagelsesprøven for det leverede beskæftigelsessystem skal være bestået indenfor de seneste 3 år regnet fra tidspunktet for ansøgningsfristen.
Fremgår ovenfor
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Ansøger er udelukket fra at deltage i udbuddet, hvis ansøger befinder sig under omstændigheder som anført i udbudslovens § § 135-136 samt § 137, stk. 1, nr. 1-3. For så vidt angår § 137, stk. 1, nr. 3, er ansøgeren udelukket fra at deltage i udbuddet, hvis ordregiver kan påvise, at ansøgeren indenfor de seneste 2 år har begået handlinger, der har ført til domfældelse for overtrædelse af gældende skattelovgivning indenfor det område, hvor virksomheden udøver sit erhverv.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 2. juni 2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
1) Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
2) Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har
indgået en kontrakt.
3) Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på 20 000 DKK til Klagenævnet for Udbud.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk