Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/4bf77fe9-06de-4468-b26b-099370431105/publicMaterial
Udbyder
Aarhus Kommune, IT-Infrastruktur
Udbud af kontrakt vedrørende biometriske løsninger
Aarhus Kommune, IT-Infrastruktur
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 55133018
Postadresse: Rådhuspladsen 2
By: Aarhus C
NUTS-kode: DK042 Østjylland
Postnummer: 8000
Land: Danmark
Kontaktperson: Kathrine Ahrenholt
E-mail: aink@aarhus.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.aarhus.dk
Del II: Genstand
Udbud af kontrakt vedrørende biometriske løsninger
Kontrakten vedrører løsning til bl.a. bestilling af dansk pas og kørekort samt indkøb af udstyr til optagelse af biometri, fotostation mv.
Aarhus Kommune
Se beskrivelsen i pkt. II.1.4).
Kontrakten kan forlænges 2 x 12 måneder.
Tilbudsgiverne vil blive valgt blandt de konditionsmæssige og egnede tilbudsgivere. Udvælgelsen vil ske på baggrund af en vurdering af tilbudsgivers økonomiske kvalifikationer og tilbudsgivers referencer vedrørende anskaffelse, drift, vedligeholdelse og support af en pas- og kørekortløsning, som svarer til den udbudte kontrakt med hovedvægten på tilbudsgivernes referencer.
Udbuddet indeholder optioner, som er angivet i udbudsmaterialet.
Ordregiver forbeholder sig ret til at tildele kontrakten på baggrund af tilbudsgivernes indledende tilbud og således ikke optage forhandling med tilbudsgiverne. Herudover forbeholder ordregiver sig retten til at tildele kontrakten efter modtagelsen af første reviderede tilbud.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal oplyse følgende nøgletal for hvert af de seneste 3 regnskabsår i ESPD del IV afsnit B:
- Egenkapital.
En økonomisk aktør, der deltager alene, men baserer sig på en eller flere enheders kapacitet, skal sikre, at ordregiver modtager tilbudsgivers eget ESPD sammen med et separat ESPD fra den/de støttende enhed(er), hvori der meddeles relevante oplysninger for hver af de enheder, som tilbudsgiver baserer sig på. Når grupper af økonomiske aktører (fx et konsortium) deltager i udbudsproceduren sammen, skal der endvidere, for hver af de deltagende økonomiske aktører, udfyldes et særskilt ESPD. Oplysningerne i ESPD benyttes som foreløbigt bevis for, at tilbudsgiveren opfylder det nedenfor anførte mindstekrav.
Det er et mindstekrav, at tilbudsgiver i hvert af de seneste 3 regnskabsår har haft følgende økonomiske nøgletal:
- Positiv egenkapital.
Tilbudsgiver skal beskrive de væsentligste referencer vedrørende kontrakter om anskaffelse, drift, vedligeholdelse og support af en pas- og kørekortløsning, som svarer til den udbudte Kontrakt, indenfor de seneste 3 år. Tilbudsgiver kan basere sig på andre enheders formåen (fx et moder- eller søsterselskab, en underleverandør eller en anden enhed), uanset den juridiske karakter af forbindelserne mellem tilbudsgiver og disse andre. Tilbudsgiver skal i givet fald godtgøre fuldt ud at kunne råde over de ressourcer, der er nødvendige til opfyldelse af kontrakten, fx ved at fremlægge støtteerklæring for disse enheders juridiske forpligtelse til at stille de nødvendige ressourcer til rådighed i kontraktperioden. En økonomisk aktør, der deltager alene, men baserer sig på en eller flere enheders kapacitet, skal sikre, at ordregiver modtager tilbudsgivers eget ESPD sammen med et separat ESPD fra den støttende enhed, hvori der meddeles relevante oplysninger for hver af de enheder, som tilbudsgiver baserer sig på. Når grupper af økonomiske aktører (fx et konsortium) deltager i udbudsproceduren sammen, skal der endvidere, for hver af de deltagende økonomiske aktører, udfyldes et særskilt ESPD.
Tilbudsgiver skal inden for de seneste 3 kalenderår kunne dokumentere minimum 3 referencer på levering af pas- og kørekortløsning, som svarer til den udbudte kontrakt. Referencen skal indeholde oplysninger om:
- opgavens art
- kontraktsum (hvis muligt)
- tidspunkt for opgavens udførelse
- hvem arbejdet er udført for.
Ved referencer, der svarer til den udbudte kontrakt forstås tilsvarende leverancer til kommuner med mere end 50 000 indbyggere, og som omfatter en eller begge af følgende leverancer:
- Levering af udstyr samt software til optagelse af biometri, som specificeret i krav nr. 1G og 7SH
- Håndholdt, transportabel løsning til udstedelse af pas, som specificeret i krav nr. 2A.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Klage over udbudsproceduren skal indgives til Klagenævnet for Udbud i henhold til § 7 i lov nr. 492 af 12. maj 2010 om Klagenævnet for Udbud. Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være modtaget i klagenævnet inden 20 kalenderdage fra dagen efter ordregivers underretning om, hvem der er blevet prækvalificeret. Klagen skal vedlægges et klagegebyr på 20 000 DKK. Klager over udbuddet skal indgives inden 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen. Klagen skal vedlægges et klagegebyr på 20 000 DKK. Der henvises i øvrigt til Klagenævnet for Udbuds hjemmeside: http://klfu.dk
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk