23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 117-211974
Offentliggjort
Udbudstype
Begrænset udbud

It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support


Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Tjenesteydelser

Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

SKAT
Østbanegade 123
Kontaktpunkt(er): SKAT — IT-Styring og Aftaler
Att: Zohal Nayebkhil
2100 København Ø
DANMARK
Telefon: +45 72375365
Mailadresse: zohal.nayebkhil@skat.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: www.skat.dk

I.2) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.3) Hovedaktivitet
Økonomiske og finansielle anliggender
I.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Betegnelse for kontrakten
Kontrakt om drift, support, vedligehold og funktionelle ændringer af Digitalt Motorregister (DMR) inkl. AlternativtKontakt Register (AKR).
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Tjenesteydelser
Tjenesteydelseskategori nr. 7: Edb-tjenesteydelser og hermed beslægtede tjenesteydelser

NUTS-kode DK01

II.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
II.1.4) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
SKAT ønsker at indgå kontrakt om drift, support, vedligehold og funktionelle ændringer af Digitalt Motorregister(DMR) inkl. Alternativt Kontakt Register (AKR).
DMR indeholder i dag oplysninger om ca. 5-6 000 000 køretøjer, heraf 3 900 000 aktive køretøjer samt 3 500 000 ejere af køretøjer. DMR indeholder data, der iht. persondataloven er klassificeret dels fortrolige, dels følsommepersonhenførbare data — data er iht. Statsministeriets sikkerhedscirkulære nationalt klassificeret i forhold til EU— DMR er underlagt krigsreglen.
AKR indeholder oplysninger om udenlandske personer og virksomheder, som ikke findes i Erhvervs Systemet(ES) eller Centralt Skatteyder Register-Persondelen (CSR-P) — eller personer og virksomheder, der ikke har endansk adresse. AKR indeholder fortrolige og følsomme personhenførbare data (udenlandske personhenførbareoplysninger) — AKR er ikke underlagt krigsreglen.
DMR benyttes til registrering af tekniske data, afgiftspligter og forsikringsoplysninger vedr. køretøjer. DMR er tilfor bil-kunder, dvs. alle bilejere i Danmark samt en lang række interessenter forbundet med import, køb og salg,registrering af, vedligeholdelse og skrotning af biler i Danmark.
Systemerne integrerer med en række andre SKAT systemer samt andre eksterne systemer. Systemerneafvikles i dag på Oracle produktstakken (WebLogic Portal 9.2, WebLogic Server 9.2, Oracle ServiceBus 11 g, DBMS 11 g) som stilles til rådighed af SKAT. Operativsystemet er Redhat Linux. Platformen er repræsenteret i 6 miljøinstanser: et udviklingsmiljø, et testmiljø, to systemintegrationstestmiljøer, et præproduktionsmiljø samt etproduktionsmiljø.
Platformen afvikles i dag på en blanding af fysiske og virtuelle servere med i alt ca. 148 cpukerner, ca. 870 GBRAM. Miljøernes SAN-data fylder i dag ca. 20 TB og miljøernes backup fylder ca. 58 TB.
Ansvaret for den fulde drift, support, vedligehold og funktionelle ændringer varetages i dag af én leverandør. Fremadrettet med dette udbud fastholdes ansvaret for den fulde drift, support, vedligeholdelse og funktionelleændringer hos én leverandør.
Nærværende udbud omhandler følgende ydelser:
a) Drift, omfatter blandt andet: drift, vedligeholdelse og overvågning af driftsmiljøet.
b) Support og vedligeholdelse omfatter blandt andet:

— servicedesk for 1st level support

— servicedesk for 2nd level support

— incident, problem og change management samt forebyggende vedligeholdelse.
c) Funktionelle ændringer omfatter blandt andet:
Ændring af funktionalitet i de udbudte systemer, herunder ændringen af funktionalitet, der skyldes ændringer i lovgivning eller tekniske retningslinjer fra EU-Kommissionen eller andre offentlige myndigheder.
d)Transition, omfatter blandt andet:
— etablering af drifts-miljøet, samt migrering af systemerne fra eksisterende leverandører til ny leverandør
— overdragelser af eksisterende drifts-miljø fra eksisterende leverandør til ny leverandør i forbindelse med bl. a. udbud.
Kontrakten inkluderer en transition ind periode på ca. 5-7 måneder, hvor de nuværende systemer overtages af den kommende leverandør. Overtagelsesdagen forventes at være senest ultimo 2015.
II.1.5) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

72000000, 72250000, 72260000, 72310000, 72320000, 72420000, 72500000, 72900000

II.1.6) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
II.2) Kontraktens/kontrakternes endelige samlede værdi
II.2.1) Kontraktens/kontrakternes endelige samlede værdi

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure
Begrænset
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
Der er anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?

Vejledende forhåndsmeddelelse

Bekendtgørelsens nummer i EUT: 2014/S 129-231317 af 9.7.2014

Del V: Kontrakttildeling

V.1) Dato for beslutningen om kontrakttildeling:
16.6.2015
V.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne bud: 4
Antal bud modtaget elektronisk: 4
V.3) Navn og adresse på den økonomiske aktør, som der er truffet afgørelse om at indgå kontrakt med

NetCompany A/S
Grønningen 17
1270 København K
DANMARK
Mailadresse: tar@netcompany.com

V.4) Oplysninger om kontraktens værdi
V.5) Oplysninger om underentreprise
Kontrakten forventes at ville blive givet i underentreprise: nej

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.2) Yderligere oplysninger:
I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er):
Officielt navn: Told · Skattestyrelsen // CVR: 19552101.
VI.3) Klageprocedurer
VI.3.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævn for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://klfu.dk

VI.3.2) Indgivelse af klager
VI.3.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager
VI.4) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
16.6.2015

Send til en kollega

0.063