Fakta om udbudet
Udbyder
Danske Spil A/S
Offentligt udbud af international og national medieovervågning
Danske Spil A/S
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter
Resultat af udbudsproceduren
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 64011715
Postadresse: Korsdalsvej 135
By: Brøndby
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Postnummer: 2605
Land: Danmark
Kontaktperson: Bo Andersen
E-mail: boan@danskespil.dk
Telefon: +45 30851781
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.danskespil.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/62993
Del II: Genstand
Offentligt udbud af international og national medieovervågning
Danske Spil A/S udbyder følgende 2 delkontrakter:
1) Delkontrakt 1: National medieovervågning
2) Delkontrakt 2: International medieovervågning.
Hver delkontrakt er en selvstændig aftale. Udbudsproceduren gennemføres som et offentligt udbud i henhold til udbudslovens afsnit II. Hver delkontrakt har en varighed af 3 år med option på 2 års forlængelse.
National medieovervågning og analyse
Delkontrakt 1 vedrører overvågning og analyse af nationale danske medier.
Kontrakten omfatter dels daglig medieovervågning og adgang til arkiv for 50 af kundens medarbejdere dels månedlig rapportering i form af en PR-analyse til kundens kommunikationsafdeling. Derudover skal der leveres nyhedsfeed til ordregivers sharepointbaserede intranet.
Udbudsproceduren gennemføres som et offentligt udbud i henhold til udbudslovens afsnit II. Hver delkontrakt har en varighed af 3 år med option på 2 års forlængelse.
Som option kan kunden tilkøbe yderligere brugere, der vil modtage daglig medieovervågning og adgang til arkiv. Leverandøren skal dermed i forbindelse med indlevering af tilbud oplyse den månedlige pris pr. bruger, som oprettes ud over de 50 brugere, som er omfattet af kontrakten.
International medieovervågning og analyse
Danske Spil A/S udbyder følgende 2 delkontrakter:
1) Delkontrakt 1: National medieovervågning
2) Delkontrakt 2: International medieovervågning.
Hver delkontrakt er en selvstændig aftale. Udbudsproceduren gennemføres som et offentligt udbud i henhold til udbudslovens afsnit II. Hver delkontrakt har en varighed af 3 år med option på 2 års forlængelse.
Delkontrakt 2 vedrører overvågning og analyse af internationale webmedier.
Kontrakten omfatter dels daglig medieovervågning og dels månedlig rapportering i form af en PR-analyse til kundens kommunikationsafdeling. Derudover skal der leveres nyhedsfeed til ordregivers sharepointbaserede intranet.
Udbudsproceduren gennemføres som et offentligt udbud i henhold til udbudslovens afsnit II. Hver delkontrakt har en varighed af 3 år med option på 2 års forlængelse.
Del IV: Procedure
Del V: Kontrakttildeling
Generelt materiale (fælles dokumenter)
Del V: Kontrakttildeling
Delkontrakt 1: National medieovervågning og analyse
By: København K
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Land: Danmark
Del V: Kontrakttildeling
Delkontrakt 2: International medieovervågning og analyse
CVR-nummer: 32160417
Postadresse: Store kongensgade
By: København K
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Postnummer: 1264
Land: Danmark
E-mail: th@retriever.dk
Del VI: Supplerende oplysninger
Deltagelse i udbuddet kan kun ske elektronisk via det elektroniske udbudssystem jf. punkt I.3). For at få adgang til udbudsmaterialet, skal tilbudsgiver være registreret eller registrere sig som bruger. Tilbudsgiver kan i henhold til proceduren i udbudsbetingelserne stille skriftlige spørgsmål til ordregiver i det elektroniske udbudssystem.
Spørgsmål bedes stillet senest den 5. marts 2020. Spørgsmål stillet efter denne dato vil blive besvaret, såfremt de er modtaget så betids, at ordregiver kan nå at fremskaffe de nødvendige oplysninger og meddele svarene senest 6 dage inden ansøgningsfristens udløb. Spørgsmål, der modtages senere end 6 dage før fristens udløb, kan ikke forventes besvaret.
Ansøger skal indgive et ESPD som et foreløbigt bevis for de i udbudslovens § 148, stk. 1, nr. 1 og 2, nævnte forhold. Der skal udfyldes et ESPD for hver delaftale, hvorfor en tilbudsgiver, som ønsker at indlevere tilbud på begge delaftaler, skal udfylde 2 separate ESPD’er og afgive 2 separate tilbud.
Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium), skal der indgives et særskilt ESPD for hver af de deltagende økonomiske aktører. Såfremt ansøgeren baserer sig på andre enheders formåen, skal der indgives et ESPD for hver af de enheder, som denne baserer sig på.
Ansøgeren vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren er omfattet af de i udbudslovens § § 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde, medmindre ansøger har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138.
Ansøgeren vil tillige blive udelukket fra i udbudsproceduren, hvis ansøgeren er omfattet af den i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2 nævnte frivillige udelukkelsesgrund.
Inden tildelingsbeslutningen skal den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten til, fremlægge dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD i henhold til udbudslovens § § 151-152, jf. § 153.
Underleverandører, som ansøger måtte basere sin finansielle og økonomiske formåen på, skal ved fremlæggelse af dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD, underskrive erklæring om, at virksomheden vil hæfte solidarisk med hovedleverandøren for rammeaftalens gennemførelse, jf. udbudslovens § 144, stk. 6.
Ordregiver kan anvende fremgangsmåden i udbudslovens § 159, stk. 5, hvis tilbuddet ikke opfylder udbudsmaterialets formelle krav.
Vedr. pkt. II.1.6): Tilbudsgiver kan både afgive tilbud på én eller begge delkontrakter. Tilbudsgiver bedes af praktiske hensyn i sit ESPD angive hvilken/hvilke delkontrakt(r) der indgives tilbud på.
Vedr. pkt. IV.2.4): Tilbudsgivers ansøgning og eventuelle tilbud skal afgives på dansk. Tilbuddet må dog gerne indeholde begreber og korte benævnelser på engelsk, såfremt det tjener til forståelse af ansøgningen eller tilbuddet, f.eks. når en angivelse eller benævnelse på dansk ikke er retvisende. Ordregiver forbeholder sig dog ret til at se bort fra de dele af tilbuddet, som ikke er afgivet på dansk.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://klfu.naevneneshus.dk/
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på: www.erhvervsstyrelsen.dk
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk