Fakta om udbudet
Udbyder
Rigspolitiet
Vindere
(15.06.2020)
TDC Erhverv
Teglholmsgade 1
2450 København SV
Rammekontrakt om datakommunikation og beredskabslinjer
Rigspolitiet
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed/enhed
CVR-nummer: 17143611
Postadresse: Polititorvet 14
By: København V
NUTS-kode: DK DANMARK
Postnummer: 1780
Land: Danmark
Kontaktperson: Michelle Sigersted Andersen
E-mail: MAN068@POLITI.DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.politi.dk
Del II: Genstand
Rammekontrakt om datakommunikation og beredskabslinjer
Rigspolitiets beredskabslinjer er omfattet af en eneleverandørsituation, hvor alene TDC Erhverv kan levere beredskabslinjer som opfylder Rigspolitiets behov, hvilket er afdækket i forudgående markedsdialog. Bekendtgørelsen omfatter firårig aftale for levering af beredskabslinjer til Rigspolitiet.
Rigspolitiets beredskabslinjer er omfattet af en eneleverandørsituation, hvor alene TDC Erhverv kan levere beredskabslinjer, som opfylder Rigspolitiets behov. Dette er afklaret ved forudgående markedsdialog i 2019, hvorefter ny firårig aftale for levering af beredskabslinjer til Rigspolitiet ønskes indgået med TDC Erhverv.
Del IV: Procedure
- Kontraktgenstanden er tjenesteydelser anført i bilag II B til direktivet
Rigspolitiet offentliggjorde profylakse TED-publication 2018/S 051-114266 14. marts 2018 med den hensigt at indgå en aftale om leverance af beredskabslinjer med TDC Erhverv. I forlængelse af profylaksen blev Rigspolitiet kontaktet af en anden leverandør, som på daværende tidspunkt erklærede sig klar og egnet til at levere ydelsen. Rigspolitiet gennemførte i 2019 på den baggrund en markedsdialog med den pågældende virksomhed og de andre aktører på markedet for at afklare, hvem der i praksis var i stand til at levere beredskabslinjerne til politiet. Konklusionen på markedsdialogen blev, at alene TDC Erhverv på nuværende tidspunkt og en årrække frem kan opfylde politiets behov for beredskabslinjer, og at der dermed aktuelt i praksis er tale om en eneleverandørsituation.
Rigspolitiet ønsker på den baggrund at indgå en 4-årig aftale (48 måneder) med TDC Erhverv om levering af beredskabslinjer. I forbindelse med kontraktens udløb i 2024 forventer Rigspolitiet at gennemføre en fornyet markedsdialog for at afklare om markedssituationen skulle have ændret sig i den mellemliggende periode.
Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling
CVR-nummer: 40 07 52 91
Postadresse: Teglholmsgade 1
By: København SV
NUTS-kode: DK DANMARK
Postnummer: 2450
Land: Danmark
Del VI: Supplerende oplysninger
Datoen oplyst i bekendtgørelsens pkt. V.2.1) er datoen for beslutning om at tildele kontrakten direkte og ikke datoen for kontraktens indgåelse. Kontrakten vil ikke blive underskrevet, før udløbet af en periode på 10 kalenderdage som beskrevet i pkt. VI.4.3).
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://klfu.naevneneshus.dk/
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på: www.erhvervsstyrelsen.dk
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk