Fakta om udbudet
Udbyder
Aalborg Kommune
Vindere
Skolesystem (Læringsplatform) som servicebureauløsning
(29.10.2015)
UVdata A/S
Strømmen 6
9400 Nørresundby
Læringsplatform
Aalborg Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2004/18/EF
Del I: Ordregivende myndighed
Aalborg Kommune
Godthåbsgade 8
Kontaktpunkt(er): Skoleforvaltningen
Att: Erik Balk Mouritsen
9400 Nørresundby
DANMARK
Telefon: +45 99314000
Mailadresse: skole-udbud@aalborg.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: www.aalborg.dk
Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Del II: Kontraktens genstand
Tjenesteydelseskategori nr. 7: Edb-tjenesteydelser og hermed beslægtede tjenesteydelser
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Denmark — Aalborg Kommune.
NUTS-kode DK05
Rammeaftalens varighed
Varighed i måneder: 0Løsningen skal samlet set kunne anvendes af kommunens brugere, der dels er medarbejdere ansat i kommunen dels elever, forældre og andre interessenter inden for skoleområdet. Aktuelt er der ca. 19 000 elever med deres respektive forældre, selve Skoleforvaltningen samt ca. 3 000 lærere og pædagoger som skal have adgang til at læse og indberette oplysninger til systemet.
Løsningen skal således licensmæssigt kunne håndtere det samlede antal brugere når alle skoler er i drift. I opstartsfasen ønsker Aalborg Kommune at starte på 5 skoler. Erfaringer herfra om ibrugtagning af løsning inkl. apps, integrationer, licensiering og skalering af løsningen m.m. anvendes herefter som grundlag for den efterfølgende udrulning til alle øvrige skoler. Nærmere specifikation af krav til licensiering og skalering fremgår af udbudsmaterialet.
72000000
Beskrivelse af disse optioner: Uddannelse af brugere:
Der ønskes tilbud på uddannelse af slutbrugere.
Forlængelse af kontrakt:
Der ønskes tilbud på forlængelse i 2 * 1 år.
Foreløbig tidsplan for anvendelse af disse optioner:
dage: 0 (fra tildeling af kontrakten)
Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 2
Hvis der er tale om indkøbs- eller tjenesteydelseskontrakter, der kan forlænges: anslået tidsramme for efterfølgende kontakter:
dage: 0 (fra tildeling af kontrakten)
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
2. Tro og love-erklæring om, hvorvidt ansøger har ubetalt forfalden gæld til det offentlige, jf. LBK nr. 336 af 13.5.1997 af lov om begrænsning af skyldneres muligheder for at deltage i offentlige udbudsforretninger.
3. Tro og love-erklæring om at tilbudsgiver ikke befinder sig i udelukkelsesgrunde i artikel 45, stk. 1 og stk. 2.
Ordregiver forbeholder sig ret til efter tildeling, men før aftaleindgåelse, at forlange fra den tildelte tilbudsgiver en serviceattest fra Erhvervsstyrelsen, højst 6 måneder gammel, eller anden fuldgyldig dokumentation for, at tilbudsgiver ikke befinder sig i en af udelukkelsesgrundene i udbudsdirektivets art. 45, stk. 1 og stk. 2, litra a) — c) og e) — f).
2. Økonomisk opgørelse over relevant omsætning inden for det aktivitetsområde som opgaven omfatter, jf. punkt II.1.5), for de seneste 3 afsluttede regnskabsår.
Firmaer, der har eksisteret i mindre end 3 år, må give oplysningerne for de disponible år.
1. Erklæring om gennemsnitligt antal beskæftigede fordelt på følgende medarbejderkategorier: It-arkitekter, databaseeksperter, udviklere, projektledere, support, drift samt kvalitetssikring- og kontrol.
2. Oplysning om op til 5 referencer vedrørende lignende systemer som det udbudte, jf. punkt II.1.5), gerne med oplysning om en kortfattet beskrivelse af den konkrete løsning og oplysninger om kontraktsum, kontraktperiode samt navn på modtageren. Til alle referencer ønskes oplyst en kontaktperson hos kunden til brug for eventuel kontrol af de afgivne oplysninger. Aalborg Kommune forbeholder sig ret til at kontakte de oplyste referencer direkte.
Del IV: Procedure
Andet: Kravet om benyttelse af dansk ved afgivelse af tilbud udelukker ikke at teknisk dokumentation, brochurer o. lign. kan være på engelsk.
Del VI: Supplerende oplysninger
2. Ad punkt II.3): Kontraktens varighed regnes fra godkendt overtagelsesprøve (overtagelsesdagen).
3. Ad punkt III.2.2) og III.2.3): Til brug for Aalborg Kommunes egnethedsvurdering kan tilbudsgiver basere sig på andre økonomiske aktørers finansielle og tekniske formåen jf. udbudsdirektivets artikel 47, stk. 2 og 48, stk. 3 uanset den juridiske karakter af forbindelsen mellem tilbudsgiver og den økonomiske aktør.
Tilbudsgiver skal i sit tilbud i givet fald godtgøre, at tilbudsgiver er berettiget til at disponere over de nødvendige ressourcer, f.eks. ved at fremlægge dokumentation for de andre økonomiske aktørers forpligtelser i så henseende. En tilbudsgiver kan f.eks. basere sig på andres tekniske kapacitet, idet tilbudsgiver i så fald skal fremlægge dokumentation for at de andre økonomiske aktører vil og skal stille de pågældende tekniske ressourcer til rådighed. Endvidere skal tilbudsgiver fremlægge samme type af dokumentation om andre økonomiske aktørers tekniske kapacitet som tilbudsgiver skal fremlægge vedrørende egen tekniske kapacitet.
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
DK-2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.klfu.dk
2. Klager over udbuddet skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiver har indgået en kontrakt.
3. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen.
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk