Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/cfcf3028-bbcc-44ad-bd59-f8cb16e220a3/publicMaterial
Udbyder
I/S REFA
IT-ydelser
I/S REFA
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 78951818
Postadresse: Energivej 4
By: Nykøbing Falster
NUTS-kode: DK022
Postnummer: 4800
Land: Danmark
Kontaktperson: Kim Jeppesen
E-mail: kij@REFA.DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/cfcf3028-bbcc-44ad-bd59-f8cb16e220a3/homepage
Del II: Genstand
IT-ydelser
Udbuddet omfatter løbende indkøb af it-ydelser samt anskaffelse af licenser og core-infrastruktur i nær tilknytning til ydelserne. Se nærmere i II.2.4) beskrivelse af udbuddet.
Nykøbing Falster
Udbuddet omfatter løbende indkøb af it-ydelser, herunder følgende angivne delområder (Opgaver), idet der vil blive indgået én rammeaftale med én leverandør om udførelse af kundens samlede behov for Opgaver:
— Delområde A: Driftsstøtte
— Delområde B: Driftsoptimering, monitorering og overvågning
— Delområde C: Løsningsudvikling, risikoafdækning og fremtidstilpasning
— Delområde D: IT indkøb af hardware og software
— Delområde E: Krisehåndtering.
De enkelte delområder er nærmere beskrevet i ydelsesbeskrivelsen´(bilag 1).
Leverandøren skal som kundens samarbejdspartner komplementere, rådgive og opgaveløse alle ovenstående delområder i fuldt transparent samarbejde med kundens egne medarbejdere på de områder kunden har defineret og løbende definerer som placeret under kundens IT afdeling.
Udbuddet omfatter endvidere anskaffelse af diverse microsoft licenser og core-infrastruktur i nær tilknytning til de angivne it-ydelser.
Microsoft licenserne inkluderer SQL Device CAL, Project, Visio, Exchange server, Device Core CAL, Remote Desktop, Remote Desktop, SQL User CAL, SQL Server, Windows desktop, Office desktop, User Core CAL, Windows Server Std., Windows Server, Datacenter samt Skype for Busniess (Lync).
Core-infrastrukturen omfatter følgende produktkategorier: Back-up hardware (servere, NAS, båndrobot, bånd og andre medier), UPS, hovedswitche, hovedroutere, servere, SAN (bl.a. cluster og kamera-tildelte), WIFI (lokale i varierende dimensioner) og Firewalls.
Hvis flere end 3 ansøger om at deltage i udbudsforretningen, og disse alle opfylder de stillede mindstekrav, vil ordregiver udvælge de 3 ansøgere, som i sine referencer påviser bedst erfaring med delområderne A-E, der er leveret til lignende kunder inden for forsyningssektoren eller kommunal administration.
I forbindelse med vurderingen vil ordregiver lægge vægt på ansøgers beskrivelse af, hvordan de anførte referencer påviser erfaring med:
— Delområde A: Driftsstøtte
— Delområde B: Driftsoptimering, monitorering og overvågning
— Delområde C: Løsningsudvikling, risikoafdækning og fremtidstilpasning
— Delområde D: IT indkøb af hardware og software
— Delområde E: Krisehåndtering.
Ordregiver har valgt ikke at opdele rammeaftalen i flere delaftaler. Den samlede rammeaftale er udtryk for ordregivers behov for en ensartet ekspertrådgivning, som efter ordregivers vurdering alene kan opnåes gennem en rammeaftale med en enkelt leverandør.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ansøger skal vedlægge et udfyldt ESPD, hvor afsnit IV.B er udfyldt med følgende oplysninger.
— Årsomsætning i det seneste afsluttede og reviderede regnskabsår
— Egenkapital i det seneste afsluttede og reviderede regnskabsår og
— Resultat i det seneste afsluttede og reviderede regnskabsår.
— Ansøger har en årsomsætning på mindst 15 000 000 DKK i det seneste afsluttede og reviderede regnskabsår.
— Ansøger har en positiv egenkapital i det seneste afsluttede og reviderede regnskabsår.
— Ansøger har et positivt resultat i det seneste afsluttede og reviderede regnskabsår.
Ansøger skal vedlægge et udfyldt ESPD, hvor afsnit IV.C er udfyldt som beskrevet nedenfor.
Ansøgers betydeligste leverancer af lignende tjenesteydelser udført indenfor de sidste 3 år, jf. beskrivelsen i punkt II.1.4) og II.2.4).
Ansøger skal udfylde ESPD'et med angivelse af årstal eller periode for udførelse af leverancen, beskrivelse af leverancen, modtager og kontraktværdien.
Konkret efterspørges referencer, der påviser erfaring med levering af it-ydelser til lignende kunder, forsyningssektoren og kommunal administration.
Ansøger kan maksimalt angive 5 referencer. Referencer herudover vil ikke blive taget i betragtning. Dette er også gældende for konsortier eller andre sammenslutninger af virksomheder eller såfremt ansøger baserer sin tekniske formåen på en underleverandør.
En sådan sammenslutning eller ansøger med ekstern teknisk støtte kan således sammenlagt højst angive 5 referencer i alt. Såfremt ansøger har vedlagt flere end det maksimale antal referencer, lægges der i vurderingen alene vægt på de 5 første angivne referencer i anmodningen.
Ansøger har minimum én lignende leverance udført indenfor de sidste 3 år, der påviser erfaring inden it-rådgivning i forsyningssektoren eller kommunal administration.
Det er ikke et krav, at referencerne enkeltvist påviser erfaring med samtlige delområder (A-E) beskrevet i del II.2, men samlet inden for de angivne referencer skal der påvises lignende erfaring med samtlige ydelser i henhold til beskrivelsen i del II.2.4).
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Såfremt man ønsker at ansøge om at deltage i denne udbudsproces, skal man udfylde den offentliggjorte ESPD gennem Ethics.
— Udfyld ESPD'et med de oplysninger, som er angivet i udbudsbekendtgørelsen, herunder del II.A, II.C, III.A, III.B, III.C, IV.B, IV.C og V
— I del II.A: Ansøger skal oplyse navn, CVR-nr., postadresse, kontaktperson, hvorvidt ansøger er en mikrovirksomhed, en lille eller en mellemstor virksomhed, samt hvorvidt ansøger deltager i udbudsproceduren sammen med andre (som et konsortium eller lignende)
— I del III: Ansøger skal oplyse alle de efterspurgte oplysninger. Ansøger skal bekræfte, at ansøger ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § § 135, stk. 1-3 og 136. Ansøger skal der udover bekræfte, at ansøger ikke er omfattet af de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137, stk. 1,nr. 1, 2 og 5
— I del IV.B: Beskrives økonomisk og finansiel kapacitet, jf. del III.1.2 i udbudsbekendtgørelsen
— I del IV.C: Beskrives teknisk og faglig kapacitet, jf. del III.1.3 i udbudsbekendtgørelsen.
De efterspurgte oplysninger danner grundlag for ordregivers vurdering af, hvorvidt ansøger er egnet til at løfte den udbudte opgave, og hvilke ansøgere, der opfordres til at afgive tilbud.
Hvis ansøger deltager i udbudsproceduren sammen med andre, navnlig som del af en gruppe, et konsortium, et joint venture eller lignende, skal alle berørte deltagere indsende et særskilt ESPD.
Alle de krævede oplysninger under del III skal afgives for hver deltager i konsortiet. Det vil i forbindelse med egnethedsvurderingen dog være konsortiets samlede egnethed, der vurderes. Hvis de krævede oplysninger ikke afgives af alle konsortiedeltagere, er ansøgningen ikke nødvendigvis konditionsmæssig, men det kan have betydning for egnethedsvurderingen. Endvidere skal hver deltager i det individuelle ESPD angive den økonomiske aktørs rolle i gruppen, de øvrige økonomiske aktører, der deltager i proceduren samt i givet fald navnet på den deltagende gruppe (ESPD del II.A).
Hvis ansøger baserer sig på andre enheders finansielle og økonomiske og/eller tekniske og/eller faglige kapacitet for at kunne opnå prækvalifikation og/eller opfylde de stillede egnethedskrav, skal der vedlægges særskilte ESPD'er med udfyldt del II.A samt del III, som er behørigt udfyldt af de pågældende enheder (ESDP del II, afsnit C). Det vil i forbindelse med egnethedsvurderingen være den samlede egnethed, der vurderes.
Ansøgning skal afgives på dansk.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
1) Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens §2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder efter, at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på: www.erhvervsstyrelsen.dk
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk