23948sdkhjf

SEO guide til god markedsføring

SEO er et værktøj i digital markedsføring der populært baner vej for virksomhederne, og optimere deres brand både off page og on page, med det formål at optimere virksomhedernes placering i googles søgemaskine.

Man kan under SEO se på over 200 faktorer der vil forbedre virksomhedernes rangering og på længere sigt give et kontinuerligt resultat. Lær mere om SEO i denne SEO guide nedenunder.

Formålet ved SEO
Formålet ved SEO er i store træk at optimere virksomhedens placering i googles søgemaskine. Mere detaljeret kan man sige at google følger flere algoritmer der hver især beregner hvilken hjemmeside der skal stå øverst og dermed være bedst rangeret, når en privat person søger på et søgeord. De hjemmesider der er rangeret bedst og dermed er de øverste søgeresultater, vil dermed automatisk få flere besøg af forbrugerne. Det er meget vigtigt for virksomhederne at have en høj rangering og mange for hjælp til at optimere deres hjemmeside af erfarne medie eksperter og SEO-eksperter der enten passivt kan give en SEO guide til virksomhederne eller som aktivt går ind og personligt forbedre virksomhedernes resultater.

Former for optimering
Når man snakker om SEO optimering, snakker man om 2 forskellige former for optimering. De 2 former består af on page optimering og off page optimering.

On page optimering:
On page optimering er SEO hvorved man arbejder på at optimere virksomhedens egen hjemmeside. Der er flere ting der er gældende og måder hvorpå man kan strukturere sin hjemmeside der kan forbedre hjemmesidens rangering. Det kan eksempelvis være ved brug af optimering af billederne på hjemmesiden at skabe en simpel URL og lave intern link Building.

Off page optimering:
Off page optimering er lige såvel som On page vigtig for virksomhedens rangering som googles søgeresultater. Off page begrebet, dækker over den søgemaskineoptimering der sker uden for hjemmesiden. Herved ligger en af de store faktorer indenfor SEO-optimering, nemlig link Building.
Formålet ved off page optimering i form af link Building er at have flere emner og steder hvor artikler eller lignende linker til virksomhedens hjemmeside. Dette giver google indtrykket af at det er en troværdig hjemmeside og vil dermed forbedre virksomhedens rangliste på google.

Behovet for kontinuerligt arbejde
Det er dog vigtigt når man arbejder med SEO at man hele tiden optimere og opdatere sit arbejde. Dette skyldes at google hele tiden optimerer og ændre deres google algoritmer og derfor for at få en kontinuerlig god ranglisteplacering skal arbejdet hele tiden optimeres.

 

Send til en kollega

0.031