23948sdkhjf

Giv din forretning et skub i retningen mod kunderne

Det er de færreste virksomheder, der vil sige nej tak til flere besøgende på deres hjemmeside, mere salg i webshoppen og en generelt større kontaktflade med kunderne i branchen.

Men når det så er sagt, så kan det være svært at bane sig en vej igennem mængden af konkurrerende kollegaer, der også har fået øjnene op for, hvor vigtig den digitale tilstedeværelse er – og det gælder alle brancher.

Derfor er det vigtigt at være tilstede online
Er din virksomhed tilstede online, så er Google stedet, hvor kunderne er at finde. Det er her, de fleste kunderejser starter – også selvom selve købet ikke nødvendigvis finder sted gennem en webshop. På Google får kunderne mulighed for at stille de spørgsmål, som de søger informationer om, og så er det her, du og din virksomhed skal være klar med svarene.

Ram din målgruppe, der hvor de er
Eftersom at mere end 90% af alle søgninger på nettet sker via Googles søgemaskine, er der med garanti også kunder at hente for din virksomhed her. Du har sikkert hørt om Google Ads, men er du klar over, hvilke muligheder der ligger for at drive ikke bare relevant trafik men også konverterende trafik til din hjemmeside?

Med Google Ads kan du gennem bl.a. tekstannoncer, shopping-annoncer, display-annoncer og YouTube-videoannoncer målrette din annonceringsindsats og ramme din målgruppe lige i bullseye. Det skyldes, at man med Google Ads kan skræddersy annoncerne efter demografi, geografi, søgeord osv., for på den måde at ramme de potentielle kunder, der er relevante for dig. Google benytter sig af PPC – pay per click – hvorfor du kun betaler, hver gang en interesseret bruger klikker på dine annoncer.

PPC-systemet gør det samtidig let for dig at følge din investering, da du først og fremmest selv beslutter, hvor stort et budget, du vil spendere, men også fordi du kan følge, hvor mange gange du får dine investerede annoncekroner igen.

Er Google Ads noget for mig?
Mange virksomheder, hvis kunder ikke åbenlyst køber produktet eller serviceydelsen online kan have tendens til at tænke, at så er annoncering på Google ikke noget for mig. Men det er ikke nødvendigvis helt korrekt – som nævnt, så er Google den langt største søgemaskine – så derfor kan der sagtens være både salg og leads at hente her.

I fagsprog taler man om konverteringer, og dette greb bruges til at afdække dine besøgendes aktiviteter og adfærd på hjemmesiden. Derfor tæller en konvertering for mange et køb direkte i webshoppen, men det kan i virkeligheden også være en henvendelse på mail eller telefon, tilmelding til nyhedsbrev, kurser eller download af en pdf. Sættes en værdi på konverteringen, så bliver det endnu nemmere at måle afkastet på dine annoncer og se hvilke kampagner, der skaber bedst indtjening.

Få hjælp til at komme godt i gang
Bruges Google Ads strategisk, kan denne marketingkanal give resultater i morgen – men det kræver, at budgetterne, målretningen og eventuelt grafisk materiale optimeres, og derfor kan det for mange være en stor mundfuld. Det kan derfor være en god investering at lade professionelle håndtere både opsætning og optimering. Du kan læse mere om fordelene ved at vælge et professionelt Google Ads Bureau her.

Send til en kollega

0.015