23948sdkhjf

Kamstrup ændrer strategi i Afrika

Målerproducenten etablerer nu eget datterselskab i Sydafrika.
Hidtil har Kamstrup betjent det sydafrikanske marked gennem samarbejder med lokale distributører, men det har vist sig svært at nå de offentlige kunder ad den vej. Derfor er den danske producent af intelligente el- og vandmålere nu klar til at etablere eget datterselskab i landet.

- Vi besluttede i efteråret, at nu vil vi accelerere, og derfor blev vi enige om at ansætte en landechef nu og supplere med en teknisk supporter fra næste år. Om fem år vil jeg tro, vi er fem-ti mand, siger Jan Hannibal, der er direktør for Kamstrups elmåler-division, til Børsen.

Vil være verdens førende
Der er dog også et andet sigte med etableringen af datterselskabet i Sydafrika, og det er en større udbredelse af Kamstrups produkter i resten af Afrika.

Især omkringliggende lande som Namibia, Botswana, Mozambique og Zimbabwe er interessante, og der skal filialen i Sydafrika bruges som springbræt.

Satsningen er et led i Kamstrups vækstplan, der skal sikre en mangedobling af omsætningen i de kommende år. Ifølge administrerende direktør Per Asmussen skal Kamstrup være verdens førende intelligente vand- og elmålere, og den position forventer man ikke at kunne nå ved udelukkende at sælge til et europæisk marked præget af recession.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078