23948sdkhjf

Derfor blev Nokias danske afdeling lukket

Nokias topchef ofrede den danske afdeling i et forsøg på at konsolidere koncernens udviklingsaktiviteter.
Det sendte chokbølger igennem den danske ikt-branche, da Nokia sidste år annoncerede, at koncernens danske afdeling med 1.000 medarbejdere skulle lukkes.

Men lukningen var helt igennem nødvendig, siger Nokias topchef i dag til Computerworld. Mobilproducentens udviklingsarbejde var nemlig blevet spredt ud på så mange enheder, at det reelt var svært at arbejde sammen om nye produkter, og dermed tog det alt for langt tid at introducere dem på markedet.

- For vores smartphone-organisationen havde vi, jeg ved ikke hvor mange lokationer. Vi foretog markante ændringer og sagde, at der kun skulle være fire. For vores mobiltelefon-gruppe, hvor København var en af mange lokationer, sagde vi, at der kun skulle være tre, siger Stepen Elop til Computerworld.

Han fastslår dog samtidig, at Nokia er stolte af den måde, afdelingen i København er blevet afviklet på. 150 medarbejdere er stadig i gang med at færdiggøre projekter, men af de resterende har 600 allerede fundet nyt arbejde, og ud af afdelingen er der opstået 50 nye iværksætter-virksomheder – mange af dem støttet af Nokia.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094