B&O bliver sponsor for Ferrari
Lydgiganten Bang & Olufsen har indgået et samarbejde med det legendariske Formel 1-hold Scuderia Ferrari.
Det oplyser B&O i en pressemeddelelse.
Med det nye sponsorat vil B&Os logo pryde bilerne i Formel 1, der er blandt verdens største motorsportsligaer.
Ifølge B&O-CEO Kristian Teär er samarbejdet en stor milepæl for lyd-virksomheden fra Struer.
- Bang & Olufsen er bygget på innovation, enestående håndværk og ydeevne i verdensklasse, og vi er drevet af en passion for at skabe magiske øjeblikke for vores kunder. I det sekund, du kommer i kontakt med vores brand, ønsker vi, at det øjeblik skal være magisk, luksuriøst og tidløst, og vi tror på, at Scuderia Ferrari er den perfekte partner til at bygge disse øjeblikke for både musik- og Formel 1-fans, siger Kristian Teär i pressemeddelelsen.
Også hos Ferrari er der glæde at spore over samarbejdet.
- Vi er glade for at byde Bang & Olufsen velkommen om bord som officiel partner. I næsten et århundrede har virksomheden været garant for avanceret lydteknologi kombineret med banebrydende design. Ligesom Ferrari er Bang & Olufsen et referencepunkt inden for sit felt, der flytter grænserne i denne sektor gennem konstant forskning i materialer og stil. De to virksomheder har meget til fælles, derfor har vi store forventninger til dette partnerskab, siger Ferraris CEO, Benedetto Vigna.
Udover B&O-logoet på Ferrari-bilerne vil sponsoratet også indebære såkaldte 'fan-oplevelser' i forbindelse med Formel 1-løbene og i B&Os butikker.