23948sdkhjf
Del siden
Annonce

Solidt købmandskab sender Cabcongroup på global vækstrejse

Distributøren Cabcongroup A/S med selskaber i Danmark, Norge, Sverige og Hong Kong har på to år fordoblet omsætningen inden for handel med elektromekaniske komponenter og kabelløsninger til industrien. Fokus på markeder i vækst, et bredere produktsortiment og ikke mindst dedikerede medarbejdere skaber fundamentet for en imponerende vækst på det internationale marked og gazellepriser i Danmark og Norge.

Cabcon er en forkortelse af ”cables” og ”connectors”. Det var her, det hele startede, da Cabcon åbnede et lille kontor på en dansk villavej tilbage i 2003.  

20 år senere er Cabcon blevet til Cabcongroup. Det lille kontor er skiftet ud med flotte nye lokaler i Storkøbenhavn, og virksomheden tæller i dag kontorer i både Danmark, Sverige, Norge, England, Hong Kong og Kina.  

”Vores grundlag har altid været et ønske om at skabe værdi i hele kæden. Værdi for kunden, værdi for leverandøren, og naturligvis værdi for Cabcongroup. Vi er kendt i markedet for en løsningsorienteret og behovsdrevet tilgang. I bund og grund er vi bare dygtige købmænd,” fortæller Brian Dehlsen, grundlægger og CEO i Cabcongroup.

Nyt strategisk fokus giver Gazelle-vækst

I de seneste år har Cabcongroup oplevet en massiv vækst, og de seneste to år er omsætningen fordoblet. For 15 år siden modtog distributøren sin første Børsen Gazelle-statuette som tegn på at være en virksomhed i vækst. I 2023 modtager Cabcongroup igen den ikoniske Gazelle i Danmark, og samtidig får distributøren for fjerde år i træk Norges svar på en Børsen Gazelle (DN Gaselle). Cabcongroup er også i 2023 nomineret til EY Entrepreneur of the year. 

Brian Dehlsen forklarer, at årsagen til den positive udvikling blandt er et nyt strategisk fokus. 

”For nogle år siden tog Cabcongroup hul på en ny strategi, hvor vi først og fremmest ville gå efter markeder i vækst. Vi fokuserede en del på grøn omstilling, og samtidig arbejdede vi på at styrke vores supply chain og gøre dette ben af selskabet lige så stærkt som vores salgsben. Derudover lykkedes det os at lande nogle større projekter hos flere af vores eksisterende internationale kunder i Norden. Vi er blevet en vigtig spiller i Norden, og det er vi stolte af.” 

Finder nye muligheder for at skabe værdi

”Vi handler med industrielle virksomheder og finder ofte løsninger på specifikke behov, der optimerer kundens supply chain. Hos os er det vigtigste at tilbyde det rigtige produkt til den givne applikation,” siger Brian Dehlsen, der lægger vægt på, at Cabcongroup ønsker at være en fleksibel partner, der er nem at handle med.

”Der er flere områder, hvor Cabcongroup skaber værdi for kunderne. Prisen er naturligvis det mest oplagte, men vi forsøger også at finde løsninger, som gør det nemt for kunden. Nemt at tilgå og ikke mindst nemt at anvende i produktionen. Vi er drevet af muligheder, og vi udvider produktsortiment og kvalificerer projekter, hvor vi kan. Med den tilgang har vi formået at løfte os til et højere niveau med større projekter,” tilføjer han.

For at finde den helt rigtige løsning til hver enkelt opgave har Cabcongroup gennem årene opbygget et stort netværk af leverandører og samarbejdspartnere i blandt andet Asien. På kontorerne i Hong Kong og Kina er der desuden en kvalitetsafdeling, der hjælper fabrikkerne med at sikre en ensartet og høj standard.  

Leveringsdygtig, fleksibel og stærk på alternativer

En af Cabcongroups faste kunder er norske Norautron, der designer løsninger inden for industriel teknik. I ti år har de to virksomheder arbejdet sammen om sourcing af passive komponenter. Blandt andet har Norautron og Cabcongroup de seneste år samarbejdet om et stort projekt til en større Norsk industrikunde. 

”Flere forhold gør Cabcongroup til en god samarbejdspartner. De er gode til at levere og følge op på en ordre, og de varsler tidligt, hvis noget ændrer sig. De er fleksible, når behovene ændrer sig, og det gør de ofte i vores branche. De er gode til at finde alternative leverandører, blandt andet fordi de er til stede i Asien, hvor de har et godt netværk af producenter,” beskriver Morten Silberg, Vice President i Norautron og uddyber:

”Vi har haft en god og fortrolig relation i alle årene. Nogle gange har vi budt Cabcon med ind til dialogen med vores slutkunder, for at vi sammen får den bedste dialog om løsningen.” 

Langvarige relationer og godt samarbejde med leverandører

Et tæt og fortroligt samarbejde med mange specialiserede producenter gør det muligt for Cabcongroup at finde de helt rigtige løsninger til hver enkelt opgave. Ofte er producenterne ikke blot leverandører men også strategiske samarbejdspartnere:

”Det er en fornøjelse at arbejde sammen med Cabcongroup, som er meget optaget af at arbejde i teams. Hos Hongfa oplever vi, at Cabcongroup lytter til os, og vi lytter til Cabcongroup. Vi er på en fælles rejse mod fremtidig succes,” siger Bhupinder Randhawa, der er salgschef hos Hongfa, som Cabcongroup har arbejdet sammen med igennem mange år.

”Distributionsaftalen mellem Hongfa og Cabcongroup er blevet stærkere i de senere år. Vi må erkende, at Cabcongroup åbner markeder for os, som vi ellers ikke kan nå. Cabcongroup er et værdifuldt partnerskab for os og medvirker til, at vi opnår fremragende resultater,” siger Bhupinder Randhawa.

Dedikerede medarbejdere med stærke relationer

Hos Cabcongroup anses et sundt arbejdsmiljø, hvor alle har det godt, som en afgørende faktor for distributørens præstationer. Mange af døgnets timer tilbringes på arbejdspladsen, og gode interne relationer er vigtige.

”Alle vores medarbejdere skal være stærke på relationer. Om det er i dialogen med slutkunden, leverandørerne, kollegaer eller andre interessenter, så er dialog og relationer nummer ét for os,” fortæller Brian Dehlsen og tilføjer:

”Vores team har indgående, bred viden om vores produkter og løsninger. Vi prioriterer en god kombination af kommercielle og tekniske kompetencer blandt medarbejderne, så vi kan give den bedste rådgivning til den specifikke løsning. Medarbejdernes ønsker om at finde den rigtige løsning til det specifikke projekt har en afgørende positiv effekt på vores resultater.”

For at sikre trivsel tilbyder Cabcongroup en række medarbejdergoder som sociale arrangementer, træningscenter, massage. De seneste seks måneder har der været fælles løbetræning i arbejdstiden hver anden uge. 

”Mit job hos Cabcongroup er præget af fleksibilitet og ansvar. Mine ledere har tillid til mig og mine evner. Jeg nyder at have et job, der er alsidig og giver mig mulighed for at være en del af nye projekter, samarbejde med gamle og nye kunder, lære mere og følge udviklingen i branchen. Og så er der selvfølgelig mine dejlige kolleger. Vi har gode interne forhold, mange sociale arrangementer og en rigtig god stemning,” siger Addie Jensen, som er sælger hos Cabcongroup.

Satser på eksisterende og nye markeder

I dag leverer Cabcongroup til kunder i mere end 30 lande. Med et stærkt salgsteam i Danmark, Norge og Sverige er det primære fokus dog på slutkunderne i Norden. 

”Der venter os en super spændende fremtid. På trods af, at industriens aktuelle udfordringer forventer vi fortsat at tage markedsandele qua vores gode relationer og værdiskabende tilgang. Vi har blandt andet gearet op med tre nye sælgere i henholdsvis Sverige og Danmark. Og vi forventer yderligere vækst ved at tilbyde mere af det, vi er gode til, til vores eksisterende kunder. Derudover arbejder vi på at åbne et kontor i Polen, da vi har fået flere opgaver her,” siger Brian Dehlsen.

Følg Cabcongroup på LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/cabcongroup

Cabcongroup
Park Allé 350C
2605 Brøndby
Brøndby Kommune
Danmark
CVR nummer: DK27466125
P nummer: 1010243447

Kontaktperson

Send til en kollega

0.032