23948sdkhjf
Del siden
Annonce

Med PostNord øges vores effektivitet på lageret

"Vi ville ændre måden, man købte maling på". Sådan lød ordene fra de to barndomsvenner Brian Dennis Jensen og Jesper Laursen, da de i 2013 satte sig for at ændre måden, man køber ind til sit malerprojekt på.

Handlefrihed og hurtig levering var svær at forene, og det blev grobunden til at opbygge Danmarks største online farvehandel.

 ”Jesper og jeg sad og så en håndboldkamp over et par øl og talte om vores fremtidsdrømme. Jeg var selv tømrer, og Jesper arbejdede i en farvehandel. Med lidt research fandt vi hurtigt ud af, at online farvehandel var begrænset, og det mente vi kunne gøres bedre. Den aften blev grundstenene til Deco Farver lagt” siger Brian, stifter og medejer af Deco Farver.

Med to fuldtidsjob og en lille investering begyndte Deco Farver som et hobbyprojekt ikke med en ambition om at tjene penge, men vækste forretningen og se hvor langt, den kunne nå. Hvad der startede i et lille lokale i Ringe med 100 produkter, er i dag byttet ud med 2400 m2 hovedsæde i Odense, +30 ansatte, familiestiftelse, 4 børn, en tur i Løvens Hule og 5 nye investorer – på under 10 år.

Med PostNord som logistikpartner øges vores effektivitet på lageret

Med et logistikbehov, som favner både paller og gods til privat og erhverv samt pakker, vælger Deco Farver deres logistikpartnere med omhu. Det er især hastighed, distributionsnet, fragtpris og den tekniske ”indpakning”, som er særligt udslagsgivende for deres valg. Her skiller PostNord og PostNord Logistics sig positivt ud, og derfor faldt valget på os.

”Hastighed betyder meget for vores kunder i Danmark. Her har PostNord dag-til-daglevering, hvor mange andre leverandører skal bruge op til 2 dage. Derudover er PostNord stærkt repræsenteret i hele Norden, hvilket er vigtigt, da vi har ekspanderet vores forretning til Sverige og ligeledes har Norge i sigte” siger Brian.

Pris er altid et vigtigt parameter, når en logistikpartner skal vælges, men spørger man Deco Farver, så er det vigtigt ikke at se på selve fragtprisen isoleret, men på alt det udenom.

”Vores samlede logistikaftale med PostNord gør, at vi er mere effektive på mange punkter. Én ting er fragtprisen, men med samarbejdet er det blevet muligt for os at bruge mindre tid på lagerhåndtering, da pakning af ordrer er blevet væsentlig nemmere. Vi sparer altså en del ressourcer forbundet med pakning og fragt på lageret, og det er mindst lige så vigtigt som selve prisen” forsætter Brian.

Sidst men ikke mindst ligger det i Deco Farvers DNA at skabe rammerne for den bedste købsoplevelse. Den skal ikke kun være brugervenlig, men give en exceptionel shopping oplevelse – hver gang. Det bidrager PostNords app bl.a. til.

”Vi køber jo selv julegaver med forsendelse fra PostNord og bruger selv de tekniske services såsom appen. Den er bare langt mere brugervenlig end mange andres og giver derfor en rigtig god kundeoplevelse. Det er vigtigt for os. Vores kunder har taget rigtig godt imod PostNord, og der er langt flere kunder, som vælger dem, end vi havde regnet med ” afslutter Brian.

Et 2023 med intern optimering i sigte

Hos Deco Farver udfordrer man hvert år sin logistikpartner for at finde optimeringer og effektiviseringer. Dette står også højt på agendaen for 2023. Her vil Deco Farver i langt højere grad bruge det digitale værktøj Min Side, som PostNord Logistics stiller til rådighed, og som giver en lang række data og indsigter, som kan bruges til fremtidig forecasting og intern optimering.

Skal vi også hjælpe med din logistik

Hvis du, ligesom Deco Farver, leder efter en logistikpartner som kan effektivisere din logistik gennem kreative løsninger, konkurrencedygtige priser og digitale løsninger, så er du velkommen til at få et uforpligtende tilbud her.

Du kan også læse mere om vores produkter og services her.

 

 

PostNord Logistics A/S
Ullsvej 1
4600 Køge
Køge Kommune
Danmark
CVR nummer: DK20148586

Kontaktperson

Daniela Kjær
Head of marketing & communication
+45 52289998 daniela.kjaer@postnord.com

Send til en kollega

0.047