Online innovationskonference: Serviceudvikling og bæredygtig
Få en introduktion til hvilke muligheder, der kan være for at sælge serviceløsninger, skræddersyet til dine kunders behov.
D. 2. marts fra 08:00 - 11:00, kan du være med online til innovationskonferencen afholdt af Servitize.DK.
Her får du mulighed for at høre fra BM Silo A/S og Glaspartner A/S, der begge har gennemgået et transform-forløb, hvor et af kernepunkterne var bæredygtighed i forhold til FN’s 17 verdensmål.
Bliv klædt på til at kunne beslutte, hvordan du kan tage det næste skridt i udviklingen af din serviceforretning. Hvis du ønsker at arbejde med din serviceudvikling og udvikle din virksomheds serviceforretning, kan du opnå 80 gratis konsulenttimer, herunder 5 workshops.
Hvad er servitization?
Servitization – integrationen af services og produkter i samlede forretningskoncepter – er allerede en central, global drivkraft i omstillingen af fremstillingsindustrien. Tendensen kan kun forventes at accelerere i fremtiden. Forskningen peger på, at der er et stort uforløst økonomisk potentiale for virksomheder i at tænke services ind i deres kerneforretning. Servitization kan i udgangspunktet antage mange forskellige former, som typisk har det til fælles, at det er koblingen mellem produktet og services – dvs. den samlede løsning – der er afsættet for forretningsmodellen.
Når bæredygtighed skal tænkes ind, kan det være:
- Aftersales i forlængelse af produktsalg fx oppetidsgaranti, overvågning, vedligehold og helpdesk
- Cirkulære forretningsmodeller, hvor virksomheder genanvender eller forædler spildprodukter eller tack-back modeller, hvor forædlede produkter løbende erstattes og genanvendes.
Se programmet og tilmeld dig konferencen her.
Arrangementet gennemføres i samarbejde med Erhvervshus Fyn, Odense Robotics og MARLOG.