Lead Auditor Arbejdsmiljø
Efter succesfuld gennemførelse af kurset, vil deltageren være i stand til at planlægge, gennemføre og afrapportere 1., 2. og 3 parts audits af arbejdsmiljøledelsessystemer
Målsætning
Efter succesfuld gennemførelse af kurset, vil deltageren være i stand til at planlægge, gennemføre og afrapportere 1., 2. og 3 parts audits af arbejdsmiljøledelsessystemer i henhold til ISO 45001:2018 standarden i overensstemmelse med ISO 19011 og ISO 17021 standarderne, alt efter hvad der er relevant. Efter en bestået eksamen modtager deltageren et Lead Auditor-certifikat, som er anerkendt i mere end 100 lande, og kan derefter lede et team af auditorer.
Indhold
- Opbygning af arbejdsmiljøledelsessystemer, herunder kravene i ISO 45001:2018
- Gennemgang af arbejdsmiljølovgivning
- En gennemgang af systemelementer som målsætning, politikker, risikoanalyse, dokumentation, afvigelser, korrigerende handlinger, ledelsens rolle og kommunikation
- Audits – en afklaring af audits, formål og planlægning, udførelse og rapportering
- Auditor – ansvar, personlighed og udvælgelse
- Casegennemgang med inddragelse af deltagernes praktiske eksempler
- Rollespil
- Feedback og coaching på deltagernes egen indsats
- Skriftlig eksamen
Målgruppe/Forudsætninger
Kurset er et godt kompetenceløft til de ansvarlige for virksomhedens arbejdsmiljøsystem i henhold til ISO 45001:2018 standarden og andre arbejdsmiljømedarbejdere.