Digitalisering af de ikoniske IKEA-kødboller - den digitale rejse
"Digitalisering af de ikoniske IKEA-kødboller - den digitale rejse hos IKEA Food" af Ann-Louise Ingvarson, global kvalitetschef, IKEA Food Service og Anna-Karin Norén, leder af fødevaresikkerhed, IKEA Food Services.
Mad har været en vigtig del af IKEA siden begyndelsen, og den første IKEA-restaurant åbnede i 1959, kun et år efter, at den første IKEA-butik åbnede. IKEA-kødboller er et ægte IKEA-ikon, og som IKEAs grundlægger, Ingvar Kamprad, sagde: ”Du kan ikke gøre forretninger på tom mave.”
Mere end en milliard mennesker besøger årligt IKEA-butikkerne, og 680 millioner mennesker nyder IKEAs mad i 430 butikker på 52 markeder. At nå alle disse mennesker globalt er både en mulighed og et stort ansvar, og virksomheden stræber efter at leve op til det ansvar.
IKEA skaber mad baseret på de fem demokratiske designprincipper, de samme kriterier, der bruges i enhver IKEA-produktudvikling: Funktion, form, kvalitet, bæredygtighed og lav pris. IKEA ønsker at inspirere til en sundere og mere bæredygtig livsstil og er blevet besat af at udvikle lækker, overkommelig, sund og bæredygtig mad. Kort sagt bedre mad for både mennesker og planet for at støtte en positiv udvikling.
Digitale teknologier vil spille en vigtig rolle hos IKEA Food i de kommende år. Derfor vil Ann-Louise Ingvarson og Anna-Karin Norén dele den digitale rejse inden for IKEA Food på globalt plan - både hvad angår igangværende og fremtidige projekter, udviklede fødevaresikkerhedskurser såvel som implementeret teknologi til at opnå og overvåge reduktion af madaffald.
Oplægget finder sted til Bureau Veritas’ 8th International Food Conference 2019, der afholdes den 7. november i København, og som behandler en række højaktuelle emner inden for temaet: ”Global bæredygtighed i en digital verden.”