23948sdkhjf
Del siden
Annonce

NORDAC LINK ny drevløsning til decentral motorstyring.

Opsætning af store anlæg med mange transportbånd eller motorenheder med store afstande kan være udfordrende grundet meget lange kabeltræk.

NORD Drivesystems har spurgt firmaer der arbejder indenfor intralogistik, hvordan en decentral frekvensomformer burde se ud, og svaret blev NORDAC LINK.

Enheden dækker alle de behov der skulle opstår, set fra maskinbyggerens og fra slutbrugerens synsvinkel. Systemerne kan tilpasses til behovet, da den konfigureres under produktionen og vil også kunne leveres parameteret. Idriftsættelsen er plug and play og vedligeholdelsen af systemet er optimeret og kan fortages via det centrale PLC system eller lokal display. Ved driftsforstyrelse kan alle data flyttes til en ny enhed via et lille EEPROM modul. Reperationafbryder med hængelås er også vigtigt at have med i løsningen.

Der sidder en processor i omformeren der kan håndtere IE4 synkronmotorer, PLC funktionalitet samt positionering. Så alle funktioner der sidder i en avanceret skabsmonteret frekvensomformer kan varetages af NORDAC LINK.

Decentrale I/O systemer kan reduceres eller endda erstattes med NORDAC LINK, da der efter ønske kan sættes digitale ind og udgange på den decentrale frekvensomformer der kan tilgås via sit centrale PLC system, ved hjælp af buskommunikation. Dette kan ske via Profibus, ASI-bus, Profinet, Ethernet/IP, Powerlink eller EtherCat. Hvor frekvensomformerens funktioner også kan tilgås.

Industri 4.0 og Predictive mainteinance er tænkt med ind fra starten, og NORDAC LINK har integreret PLC funktionalitet, hvor der findes programmer der kan lave beregninger ud fra belastnings værdier og kørselstid, for at optimere vedligehold. Alle data på hver enkel motor kan trækkes ud, og via cloudløsninger er det muligt at se historik og aktuel status på alle drev, afvigelser vil kunne ses, og forebyggende vedligehold på udstyr kan udføres inden et eventuelt nedbrud.

NORDAC LINK er ekstrem energibesparende især i kombination med vores IE4 synkronmotor. Da drevet så har mulighed for at tilpasse sig til den belastning den udsættes for. Dette fører til meget store energibesparelser især i fx transportbånd eller andre applikationer hvor der er tale om kørsel med dellast, hvor der typisk bliver dimensioneret til det største emne der kan transporteres. I virkeligheden vil et transportsystem typisk blive belastet med den halve vægt, og det tilmed kun halvdelen af tiden. Og her får vi en signifikant energibesparelse.

Se denne og andre spænende nyheder fra NORD Drivesystems på HI 2017

NORD Gear Danmark A/S
Kliplev Erhvervspark 28
6200 Aabenraa
Aabenraa Kommune
Danmark
CVR nummer: DK12616600

Send til en kollega

0.031