Hoffmann Group er Hidden Champion 2015
Nyhedssenderen n-tv tildeler udmærkelse i kategorien "Socialt ansvar"
Hoffmann Group blev udmærket som „Hidden Champion 2015“ i Frankfurts palmehave sidste torsdag. Desuden var Hoffmann på første pladsen i kategorien "Socialt ansvar" på grund af virksomhedens sociale engagement. Juryen begrundede præmieringen med, at Hoffmann handler meget ansvarsbevidst, vedvarende og forbilledligt. Arne Langer, leder af virksomhedens stiftelse, tog imod prisen.
Juryen omkring n-tv-direktøren Hans Demmel var specielt imponeret af virksomhedens „langfristede og overbevisende“ sociale engagement. Mærket er en garant for høj kvalitet, økonomisk succes, stort socialt engagement og sidst men ikke mindst god ejerstyring, siger juryen videre.
Hoffmann Group har i årtier støttet forskellige børne- og ungdomsprojekter. Siden 2006 har de en egen stiftelse, Hoffmann Group Foundation. De støtter under mottoet „Værktøjer skaber værdier“ specielt unge mennesker i svære forhold. „Med denne støtte vil Hoffmann Group understrege, at social ansvarsbevidsthed og socialt engagement er faste værdier i virksomhedens kultur, som vores virksomhed også i fremtiden vil rette sig efter,“ betoner CEO Reinhard Banasch.
Et projekt er bl.a. ORANGE HOUSE Peißenberg, et terapi- og kreativcentrum for børn og unge. Sammen med Tabaluga børnestiftelsen blev ORANGE HOUSE åbnet i oktober 2010. Foundation er ikke kun medgrundlægger og bærer af byggeomkostningerne, men overtager også alle årlige drifts- og underholds-omkostninger. Med kreative og håndværkstilbud fremmes børnenes faglige og sociale evner her. Efter den store succes med ORANGE HOUSE Peißenberg begynder byggearbejdet på ORANGE HOUSE Bremen i foråret 2016. Derudover støtter virksomhedens stiftelse også mange yderligere regionalprojekter på Hoffmann Groups andre placeringer.
Allerede for femte gang uddelte n-tv middelstandsprisen „Hidden Champion“ . Med denne pris har n-tv siden 2011 udmærket middelstore virksomheder, der er førende på deres marked. Priserne uddeles i kategorierne vedvarighed, socialt ansvar, mærke og innovation. Alle forslag beriges med egne rechercher af n-tv´s økonomiske redaktion og kontrolleres af en fagkyndig jury. Juryen understøttes af et topbesat kuratorium.