23948sdkhjf
Del siden
Annonce

Dansk Fællesstand på Intersolar 2011

Deltag på den danske fællesstand på verdens største fagmesse indenfor solarteknik - INTERSOLAR 2011 - den 08.-10. juni 2011 i München, Tyskland

INTERSOLAR 2011

Deltag på den danske fællesstand på verdens største fagmesse for solarteknik - 08.-10. juni 2011 - München, Tyskland

For tredje gang organiserer ambassaden i Berlin med støtte fra Danmarks Eksportråd, en dansk fællesstand for henholdsvis Solartermi og Photovoltaik på fagmessen Intersolar.

Fagmessen Intersolar har i mange år været den største event inden for solarbranchen. Som internationalt omdrejningspunkt og skueplads for solarteknik afspejler fagmessen den dynamiske udvikling, branchen har haft inden for områderne photovoltaik og solartermi.

Succesen på Intersolar 2010
På trods af den svære finansielle situation blev der også i 2010 opnået rekordtal, hvilket fremhæver det store potentiale, der er i området for solarenergi. Aldrig før har der på Intersolar været flere udstillere, besøgende, et så stort udstillerareal, hvorved Intersolar endnu engang beviser dens rolle som en af de førende fagmesser på verdensplan: 1.884 udstillere (+33% i forhold til 2009), 134.000m2 udstillingsareal (+29% i forhold til 2009) i 12 messehaller samt på det udendørs område, 72.873 besøgende (+23% i forhold til 2009) fra 156 lande og ca. 800 nationale og internationale repræsentanter fra diverse medier. Derudover var over 50% af udstillerne fra andre lande end Tyskland, hvilket understreger messens internationale karakter.

I alt deltog 7 danske virksomheder på den danske fællesstand på Intersolar messen i 2010. Det har vist sig år efter år, at selv små og mellemstore danske solarenergifirmaer virkelig har noget at tilbyde den internationale besøgsskare og har opnået gode kontakter, der har ført til nye ordrer - ikke bare i Tyskland men også til flere andre lande.


En dansk fællesstand 2011
En dansk fællesstand kan skabe styrket fokus på danske løsninger og produkter i forbindelse med solarenergi under en samlet paraply, der signalerer teknologi, innovation og know-how. Alle danske virksomheder får stillet et individuelt standområde til rådighed.

Ambassaden er allerede nu i tæt dialog med Intersolar messens ledelse for at sikre den optimale standplacering for størst mulig eksponering.

Individuelle placeringer på standene samt design vil blive aftalt i fællesskab mellem udstillere og standdesigner på et udstiller-fællesmøde, som ambassaden afholder i Danmark i første kvartal 2011. En særskilt invitation hertil følger senere på året. Desuden vil der på standen være et fællesområde med lounge, tekøkken, depot og garderobe til fri afbenyttelse til evt. møder etc.

Sammenlignet med 2010 regner Intersolar med, at antallet af udstillere vil stige fra 1.884 til ca. 2.000 og at udstillingsarealet samtidig vil stige fra 134.000 m² til ca. 150.000 m². Det skønnes, at over 75.000 indkøbere, udviklingsingeniører, konstruktører (designere) og ledende personer i industrien vil besøge messen, heraf ca. 40 % fra udlandet. Den høje besøgskvalitet giver ideelle forudsætninger for at kunne knytte gode forretningskontakter, finde nye markedspotentialer og udvide markedsandele.


Markedsføring af jeres individuelle stand og den danske fællesstandDen danske ambassade gennemfører målrettet markedsføring for fællesstanden både i Danmark og i Tyskland. Herudover hjælper vi også gerne i forbindelse med jeres optagelse i Intersolar’s messekatalog.

Vores markedsføring består bl.a. af:
• Markedsføring af alle danske udstillere med en profilbeskrivelse på ambassadens hjemmeside.
• Pressemeddelelser i relevant tysk og dansk fagpresse
• En invitation til besøg på fællestanden sendes til Jeres potentielle kunder, såfremt I ønsker det. Ambassaden skal blot modtage en kontaktliste i Excel-format fra Jer, hvorefter vi vil sende invitationerne ud.
• Ambassaden udsender invitationer via egen database.
• Alle udstillere modtager et antal gæstebilletter, som der frit kan rådes over.

Informationspakke om den tyske solarenergi branche
Ambassaden udgiver en gang i kvartalet nyhedsbrevet ”Energi & Miljø Nyt”, som alle danske udstillere på fællesstanden vil modtage elektronisk. Derudover vil ambassaden inden selve messen udarbejde en mini-markedsrapport om solarenergi-branchen og uddele denne i forbindelse med udstillermødet i København.

Samarbejdspartner
For tredje år i træk samarbejder den danske ambassade på Intersolar 2011 med Torben Bjerregaard/ TB Erhvervsmesser (Kontakt: Svalevej 2, DK-8752 Østbirk, Tlf: +45 2381 2860, e-mail: tb@erhvervsmesser.dk, Internet: www.erhvervsmesser.dk). Ved spørgsmål er I velkommen til at kontakte Ambassaden eller Torben Bjerregård. Hvis der er behov for det, kan Torben Bjerregård også komme på besøg i Jeres virksomhed.

Assistance under messeforløbet
Ambassaden vil under hele messeforløbet være repræsenteret med to medarbejdere, som efter ønske kan bistå Jer i forbindelse med kundemøder og samtaler og servicere fællesstanden generelt. Torben Bjerregaard vil også være repræsenteret.

Deltagerpris
I prisen er indeholdt ambassadens ovennævnte servicetilbud samt en færdigdesignet stand (opbygning / nedtagning) med både individuelt standareal og et fællesområde med lounge tekøkken, garderobe og depot. Der er ansøgt om tilskud hos Eksportrådet.


Med det forventede tilskud vil prisen udgøre 33.000 DKK (baseret på ca. 10 m2 brutto / firma).
Herefter kan yderligere m2 købes til halv pris på 1.650 DKK/m2

Ovenstående pris er baseret på et samlet standareal på 80m2 (inkl. fællesareal) samt 8 deltagere. Der tages forbehold for, om vi kan få dette areal tildelt af Intersolar, samt om der opnås 50% tilskud fra Eksportrådet.


Tilmelding
Tilmelding til den danske fællesstand på Intersolar skal ske ved udfyldelse af vedhæftede tilmeldingsformular, som skal være ambassaden i hænde senest 1. december 2010. Tilmeldingsformularen returneres i udfyldt og underskrevet stand til ambassaden i Berlin enten via e-mail eller fax til kattho@um.dk/+493050502050.

Fakturering
Den 2. december 2010 faktureres 50 % af det samlede beløb, og den 1. april 2011 faktureres det resterende beløb. Hvis virksomheden afmelder deltagelse efter den 1. december 2010, forfalder det totale deltagerbeløb øjeblikkeligt til betaling. Ambassaden forbeholder sig ret til at aflyse arrangementet i tilfælde af, at der er mindre end 6 tilmeldte virksomheder per 1. december 2010, og/eller hvis der ikke opnås 50% tilskud fra Eksportrådet. I disse tilfælde refunderes hele det indbetalte beløb.


Kontakt
Marie Skjødt Lauridsen
Eksportrådgiver / Energi & Miljø
Tlf.: +49 30 5050 2107
marila@um.dk

Kgl. Dansk Ambassade
Rauchstr. 1
D-10787 Berlin
Tel.: +49 30 5050 2000
Fax: +49 30 5050 2050
www.daenemark.org

www.eksporttiltyskland.dk

Katrine Thomsen
Eksport Trainee/ Energi & Miljø
Tlf.: + 49 30 5050 2109
kattho@um.dk

Udenrigsministeriet - The Trade Council
Asiatisk Plads 2
1448 København K
Københavns Kommune
Danmark
CVR nummer: DK43271911

Send til en kollega

0.031