Fakta om udbudet
EU-nr
2014/S 134-239738
Offentliggjort
16.07.2014
Udbudstype
Begrænset udbud
Anmodning om deltagelse
Til
01.09.2014 Kl. 12:00
Addresse
KPC København A/S
Danmark
Borupvang 2B, 1. sal
Att: Gösta T. Arrhenius
2750 Ballerup
Telefon: +45 22727652
Mail: gta@kpc.dk
Udbyder
KPC København A/S
40056 — Engbakken
KPC København A/S
Bygge- og anlægsarbejderDirektiv 2004/18/EF
Del I: Ordregivende myndighed
I.1)
Navn, adresser og kontaktpunkt(er)
KPC København A/S
Danmark
Borupvang 2B, 1. sal
Att: Gösta T. Arrhenius
2750 Ballerup
DANMARK
Telefon: +45 22727652
Mailadresse: gta@kpc.dk
Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
I.2)
Type ordregivende myndighed
Andet: Totalentreprenør
I.3)
Hovedaktivitet
Andet: Totalentrepriser
I.4)
Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej
Del II: Kontraktens genstand
II.1)
Beskrivelse
II.1.1)
Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
40056 — Engbakken.
II.1.2)
Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Bygge- og anlægsarbejder
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Nordre Fasanvej 209, 2000 Frederiksberg.
NUTS-kode DK01
II.1.3)
Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører en offentlig kontrakt
II.1.4)
Oplysninger om rammeaftale
II.1.5)
Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Opførelse af bygning, Falck Station 815 m², dagligvarebutik 1 050 m² og 124 ungdomsboliger 5 300 m², i alt 8 etager.
II.1.6)
CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
45200000
II.1.7)
Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: nej
II.1.8)
Delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: ja
Der kan afgives bud på en eller flere delaftaler
II.1.9)
Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: ja
II.2)
Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1)
Samlet mængde eller omfang:
Sag 40060 — Falckstation areal 815 m², sag 40061 — dagligvarebutik 1 050 m² og sag 40020 — 124 ungdomsboliger ca. 5 300 m² for FSB. Kontrakt opdeles for hver sag inden for samme delentreprise.
II.2.2)
Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.3)
Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.3)
Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse
Påbegyndelse 27.4.2015. Færdiggørelse 1.7.2016
Oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 1 Betegnelse: entreprise 20,29,30 og 40,
1)
Kort beskrivelse
Arbejdet omfatter jord og kloak, pælekapning, betonarbejder (pudslag m.v.) og betonarbejde (fundamenter).
2)
CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
45200000
3)
Mængde eller omfang
4)
Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5)
Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 2 Betegnelse: entreprise 24, 25 og 26
1)
Kort beskrivelse
Entreprisen omfatter gartner, udeinventar og belægninger.
2)
CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
45200000
3)
Mængde eller omfang
4)
Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5)
Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 3 Betegnelse: entreprise 21
1)
Kort beskrivelse
Pælefundering
2)
CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
45200000
3)
Mængde eller omfang
Der må forventes en gennemsnitsdybde på ca. 13 m.
4)
Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5)
Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 4 Betegnelse: entreprise 50, 54 og 70
1)
Kort beskrivelse
Levering og montering af betonelementer vægge, dæk, altandæk, søjler og bjælker. Montering af trapper og 124 stk. badekabiner.
2)
CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
45200000
3)
Mængde eller omfang
4)
Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5)
Yderligere oplysninger om delaftaler
Kran for egne arbejdere er indeholdt i entreprisen. Der indgår detailprojektering for elementleverancen.
Delaftale nr.: 5 Betegnelse: entreprise 58
1)
Kort beskrivelse
Levering af betontrapper (trappeelementer — hvid terrazo med repoer og standardgelænder).
2)
CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
45200000
3)
Mængde eller omfang
4)
Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5)
Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 6 Betegnelse: entreprise 60
1)
Kort beskrivelse
Levering af 124 præfabrikerede badekabiner til ungdomsboligerne.
2)
CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
45200000
3)
Mængde eller omfang
4)
Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5)
Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 7 Betegnelse: entreprise 80
1)
Kort beskrivelse
Stålkonstruktioner (konstruktionsstål).
2)
CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
45200000
3)
Mængde eller omfang
4)
Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5)
Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 8 Betegnelse: entreprise 90 og 126
1)
Kort beskrivelse
Tagentreprisen — paptage og grøn tagdækning (moss-sedum).
2)
CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
45200000
3)
Mængde eller omfang
4)
Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5)
Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 9 Betegnelse: entreprise 110
1)
Kort beskrivelse
Murerentreprisen.
2)
CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
45200000
3)
Mængde eller omfang
4)
Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5)
Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 10 Betegnelse: entreprise 112
1)
Kort beskrivelse
Klinke- og flisearbejde.
2)
CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
45200000
3)
Mængde eller omfang
4)
Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5)
Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 11 Betegnelse: entreprise 120 og 128
1)
Kort beskrivelse
Levering og montering af vinduer og døre/facadepartier, gipsarbejder, indvendige døre inkl. indgangsdøre.
2)
CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
45200000
3)
Mængde eller omfang
4)
Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5)
Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 12 Betegnelse: entreprise 133 og 200
1)
Kort beskrivelse
Gulvarbejder og gulvbelægninger — strøgulve og fodpaneler. Fællesområder dog epoxy eller linoleum inkl. undergulv (termobeton/skumbeton).
2)
CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
45200000
3)
Mængde eller omfang
4)
Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5)
Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 13 Betegnelse: entreprise 143
1)
Kort beskrivelse
Levering og montering af faste køkkenskabe og inventar. Der ønskes option på indkøb af vaske- og tørremaskiner.
2)
CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
45200000
3)
Mængde eller omfang
4)
Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5)
Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 14 Betegnelse: entreprise 151
1)
Kort beskrivelse
Levering og montering af glasfacade i kombination af klart, farvet og mat glas. Fugning, værn og tagterrasse indgår. Der er indeholdt detailprojektering.
2)
CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
45200000
3)
Mængde eller omfang
4)
Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5)
Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 15 Betegnelse: entreprise 171
1)
Kort beskrivelse
Smedearbejder — herunder trapper.
2)
CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
45200000
3)
Mængde eller omfang
4)
Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5)
Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 16 Betegnelse: entreprise 173, 260 og 262
1)
Kort beskrivelse
Blikkenslagerentreprise inkl. VVS-installationer og ventilation.
2)
CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
45200000
3)
Mængde eller omfang
4)
Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5)
Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 17 Betegnelse: entreprise 190
1)
Kort beskrivelse
Levering og montering af 1 stk. personelevator (maskinrumsløs).
2)
CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
45200000
3)
Mængde eller omfang
4)
Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5)
Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 18 Betegnelse: entreprise 210 og 220
1)
Kort beskrivelse
Maler- og rengøringsentreprisen
2)
CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
45200000
3)
Mængde eller omfang
4)
Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5)
Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 19 Betegnelse: entreprise 280, 288 og 292
1)
Kort beskrivelse
El-entreprisen inkl. kabling for telefon og TV.
2)
CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
45200000
3)
Mængde eller omfang
4)
Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5)
Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 20 Betegnelse: entreprise 283
1)
Kort beskrivelse
Solceller, ca. 80 m².
2)
CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
45200000
3)
Mængde eller omfang
4)
Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5)
Yderligere oplysninger om delaftaler
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
III.1)
Kontraktbetingelser
III.1.1)
Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
AB 92.
III.1.2)
De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
AB 92, dog løbende måned + 30 dage.
III.1.3)
Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
III.1.4)
Andre særlige vilkår
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: ja
Beskrivelse af de særlige vilkår: KPC s generelle betingelser og vilkår fastsat i udbudsmaterialet.
III.2)
Betingelser for deltagelse
III.2.1)
De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Dokumentation for gyldig erhvervsansvarsforsikring. Der skal først i forbindelse med endelig kontraktindgåelse fremsendes serviceattest.
III.2.2)
Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: De sidste 3 års regnskaber.
III.2.3)
Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
Oplysninger om referencebyggeri.
Oplysninger om antal ansatte — herunder praktikanter og lærlinge.
CV på nøglepersoner.
Nøgletal og/eller karakterbog for afsluttede byggerier eller tilsvarende.
III.2.4)
Oplysning om reserverede kontrakter
III.3)
Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1)
Oplysninger om en bestemt profession
III.3.2)
Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen
Del IV: Procedure
IV.1)
Type procedure
IV.1.1)
Type procedure
Begrænset
IV.1.2)
Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet mindsteantal 3: og største antal 5
IV.1.3)
Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen
IV.2)
Tildelingskriterier
IV.2.1)
Tildelingskriterier
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, der er anført i specifikationerne, i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle eller i det beskrivende dokument
IV.2.2)
Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: ja
Yderligere oplysninger om elektronisk auktion: Der vil i udbudsmaterialet være nærmere oplysninger om den elektroniske auktion.
IV.3)
Administrative oplysninger
IV.3.1)
Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:
40056
IV.3.2)
Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej
IV.3.3)
Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
IV.3.4)
Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
1.9.2014 - 12:00
IV.3.5)
Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage
IV.3.6)
Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.
IV.3.7)
Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
IV.3.8)
Åbning af bud
Del VI: Supplerende oplysninger
VI.1)
Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2)
Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.3)
Yderligere oplysninger
Der tages forbehold for myndighedsgodkendelse af projektet samt godkendelse af skema B (almene ungdomsboliger).
VI.4)
Klageprocedurer
VI.4.1)
Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
1780 København
DANMARK
Telefon: +45 33307621
VI.4.2)
Indgivelse af klager
VI.4.3)
Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager
VI.5)
Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
11.7.2014