23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2013/S 203-350819
Offentliggjort
18.10.2013
Udbudstype
Begrænset udbud

Bestilling af materiale

Addresse
www.byggeweb.dk/www.docia.com

Anmodning om deltagelse

Til
19.11.2013 Kl. 10:00

Addresse
www.byggeweb.dk/www.docia.com

Udbyder

Bygningsstyrelsen

Mærsk Bygningen – Entreprise 08-A, Murer


Bygningsstyrelsen

Bygge- og anlægsarbejder
Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1)Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Bygningsstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 39
Kontaktpunkt(er): Bygningstyrelsen
Att: Anette Gothard Mikkelsen
2500 Valby
DANMARK
Telefon: +45 41701174
Mailadresse: angom@bygst.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.bygst.dk

Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Anmodning skal fremsendes elektronisk til Byggeweb A/S (se under pkt. VI.3)
www.byggeweb.dk
København
DANMARK

I.2)Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger


I.3)Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester
Uddannelse


I.4)Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej



Del II: Kontraktens genstand

II.1)Beskrivelse

II.1.1)Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
Mærsk Bygningen (tidligere benævnt Udbygning af Panum-Komplekset) – Entreprise 08-A, Murer.


II.1.2)Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Bygge- og anlægsarbejder
Udførelse
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Panum – Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet, Blegdamsvej 3A, 2200 København N.

NUTS-kode DK0,DK011

II.1.3)Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører en offentlig kontrakt


II.1.4)Oplysninger om rammeaftale

II.1.5)Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene

Mærsk Bygningen, beliggende ved Københavns Universitet Panum, omfatter byggeri af ca. 42 000 m2 bruttoetageareal universitetskompleks til undervisning og forsknings formål. Bygningsmassen fordeler sig på henholdsvis ca. 18 000 m2 i »basen« indeholdende foyer, kantine, auditorier, undervisningslokaler og teknik og servicearealer, samt ca. 24 000 m2 forskertårn fordelt på 14 etager, indeholdende laboratorier, kontorer, og fællesfunktioner.
Byggeriet udføres i ca. 20 fagentrepriser.
Status på byggepladsen forår 2014:
E01: Byggepladsentreprisen. Start 1.7.2012. Pågår i byggeriets samlede periode.
E02: Forberedende arbejder. Start 1.7.2012. Afsluttet 1.3.2013.
E03: Råhus. Start 1.4.2013. Forventes afsluttet 1.12.2014.
E04: Facader. Forventelig start 1.5.2014. Forventes afsluttet 1.2.2015.
E05: Tage: Forventelig start 17.11.2014. Forventes afsluttet 30.4.2015.
E06-A: Komplettering, under prækvalifikation. Forventelig start 18.3.2014. Forventes afsluttet 3.8.2015.
E06-B: Lofter, under prækvalifikation. Forventelig start 18.3.2014. Forventes afsluttet 3.8.2015.
E06-C: Tømrer/Snedker, under prækvalifikation. Forventelig start 18.3.2014. Forventes afsluttet 3.8.2015.
E07-A: Banevarebelægninger, under prækvalifikation. Forventelig start 18.3.2014. Forventes afsluttet 23.6.2015.
E08-A: Murer, under prækvalifikation. Forventelig start 18.3.2014. Forventes afsluttet 30.4.2015.
E09-A: Stålarbejder, under prækvalifikation. Forventelig start 18.3.2014. Forventes afsluttet 30.4.2015.
E10: Maler: Forventelig start 3.12.2013. Forventes afsluttet 7.9.2015.
E11: Mekaniske installationer: Forventelig start 5.11.2013. Forventes afsluttet 3.8.2015.
E12: Ventilationsteknik: Forventelig start 5.11.2013. Forventes afsluttet 3.8.2015.
E13: El-teknik: Forventelig start 5.11.2013. Forventes afsluttet 3.8.2015.
E14: Elevatorer: Forventelig start 1.5.2014. Forventes afsluttet 9.3.2015.
E15: Inventar: Udbud/Kontrahering pågår. Forventelig start 2.6.2014. Forventes afsluttet 3.8.2015.
E16: Special-lab: Udbud/Kontrahering. Forventelig start 2.6.2014. Forventes afsluttet 3.8.2015.
E17: Landskab: Udbud/Kontrahering pågår. Forventelig start 2.2.2015. Forventes afsluttet 13.5.2016.
E18: Solceller Udbud/Kontrahering i 2014.
E19: Stinkskabe: Udbud/Kontrahering pågår. Forventelig start 2.6.2014. Forventes afsluttet 3.8.2015.
Der vil i byggeperioden pågå byggearbejder udført af andre entreprenører.

II.1.6)CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

45262520, 45000000, 45214000

II.1.7)Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja


II.1.8)Delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej


II.1.9)Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej


II.2)Kontraktens mængde eller omfang

II.2.1)Samlet mængde eller omfang:
Entreprise 08-A, Murer:
Entreprisen omfatter:
— Naturstensbelægninger
— Letbetonvægge
— Flisearbejder i storkøkken
— Klinke- og flisearbejder i toilet- og omklædningsrum
— Cementbaseret afretningslag.


II.2.2)Oplysninger om optioner
Optioner: nej


II.2.3)Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: nej


II.3)Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse
Varighed i måneder: 24 (fra tildeling af kontrakten)



Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1)Kontraktbetingelser

III.1.1)Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
Der vil blive stillet krav om garanti efter AB92 § 6. De nærmere vilkår vil fremgå af udbudsmaterialet.


III.1.2)De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
Der henvises til udbudsmaterialet.


III.1.3)Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
Såfremt tilbuddet afgives af en sammenslutning af virksomheder (konsortium) skal deltagerne i forbindelse med tilbudsafgivelsen erklære at ville påtage sig solidarisk ansvar samt udpege en befuldmægtiget, som Bygherren kan indgå bindende aftaler med. Ved konsortium forstås en til lejligheden dannet sammenslutning af selvstændige og af hinanden uafhængige virksomheder. Kun konsortiedeltagere der fuldt ud afleverer de i pkt. III.2.2) og pkt. III.2.3) nævnte dokumentationer kan være deltagere i konsortiet.


III.1.4)Andre særlige vilkår
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: ja
Beskrivelse af de særlige vilkår: Der gøres opmærksom på, at dette byggeprojekt skal evalueres i henhold til Erhvervs- og Byggestyrelsens bekendtgørelse om nøgletal for statsbyggerier m.v. og at kontraktbetingelserne vil indeholde bestemmelse herom. Det vil sige, at alle entreprenører skal medvirke til at indsamle oplysninger under byggeprocessen til brug for beregning af nøgletal, hvis den enkelte entreprisekontrakt overstiger 300 000 DKK ekskl. moms. Der henvises i øvrigt til kravene i bekendtgørelse §§ 9-11, som skal overholdes, og som derfor nøje bør gennemgås af ansøger.
Der gøres opmærksom på, at der i kontrakten vil indgå sociale klausuler, hvorefter entreprenøren er forpligtet til at sikre, at der hos entreprenøren eller dennes underentreprenører er ansat 0 medarbejdere under en elev- eller lærlingeuddannelse, voksenlærlinge kan medregnes. Der henvises til lovbekendtgørelse nr. 987 af 16. august 2010 samt lovbekendtgørelse nr. 171 af 2. marts 2011 om erhvervsuddannelser.


III.2)Betingelser for deltagelse

III.2.1)De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Hvis ansøger er et konsortium/sammenslutning, skal nedenstående oplysninger gives for hver enkelt deltager.
1) Oplysninger om firmanavn, adresse, CVR-nummer, telefonnummer, e-mailadresse samt navn på kontaktperson.
2) Der skal gives en kortfattet generelt virksomhedsbeskrivelse, herunder om ejermæssige og organisatoriske forhold.
3) Der skal underskrives tro og love erklæring om, at ansøger ikke befinder sig i nogen af de i Udbudsdirektivets

artikel 45, stk. 2 nævnte situationer. En egenerklæring vil kunne findes på: www.bygst.dk

III.2.2)Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: 4) Erklæring om ansøgerens samlede omsætning, egenkapital og resultat af primær drift indenfor de seneste 3 regnskabsår.
For ansøgere i konsortium se venligst oplysning i pkt. III.1.3).


III.2.3)Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
5) Referencer fra lignende byggeopgaver med hensyn til størrelse og kompleksitet, udført inden for de seneste år. For hvert af referencebyggerierne ses gerne følgende oplysninger:

— Størrelse på byggeriet angivet i m2 og entreprisesum for komplettering
— Ansøgers erfaring med
— Naturstensbelægninger
— Letbetonvægge
— Flisearbejder i storkøkken
— Klinke- og flisearbejder i toilet- og omklædningsrum
— Cementbaseret afretningslag
— Udførelsesperiode.
6) Oplysninger om gennemsnitlig antal beskæftigede, fordelt på faggrupper, indenfor de seneste 3 regnskabsår.
7) Ansøger skal aflevere nøgletal om overholdelse af tidsfrister, mangler, arbejdsulykker og kundetilfredshed for tidligere gennemførte entrepriseopgaver indenfor de seneste 3 år efter reglerne i § 9 i Erhvervs-og Byggestyrelsens bekendtgørelse nr. 1469 af 16. december 2009 om nøgletal for statsbyggerier m.v., herunder især fra tilsvarende entrepriseopgaver som den udbudte (dvs. i form af et eller flere relevante »faktablade«).
Hvis ansøgeren har fået beregnet nøgletal for mindst 3 tidligere gennemførte entrepriseopgaver indenfor de seneste 3 år, skal ansøgeren tillige aflevere supplerende oplysninger efter reglerne i § 9, herunder bl.a. vægtet gennemsnit for hvert af de nævnte nøgletal, samt oplysninger om helt eller delvist afbrudte evalueringssager (dvs. en »karakterbog«).
Hvis ansøgeren ikke er i besiddelse af nøgletal beregnet efter bekendtgørelsens definitioner, skal ansøger aflevere tilsvarende oplysninger til brug for udvælgelsen, jf. bekendtgørelsens § 9, stk. 5.
Tilsvarende oplysninger er trediemandsoplysninger om de betydeligste tidligere præstationer indenfor de seneste 3 år, der dokumenterer, at ansøgeren kan leve op til de stillede krav og ønskede kvalifikationer på de 4 områder.
For ansøgere i konsortium se venligst oplysning i pkt. III.1.3).

III.2.4)Oplysning om reserverede kontrakter

III.3)Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter

III.3.1)Oplysninger om en bestemt profession

III.3.2)Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen


Del IV: Procedure

IV.1)Type procedure

IV.1.1)Type procedure
Begrænset


IV.1.2)Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal økonomiske aktører: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal kandidater: Ordregiver vil på grundlag af III.2.1), III.2.2) og III.2.3) vælge de ansøgere, der skønnes at være bedst egnede til opgaven.


IV.1.3)Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen

IV.2)Tildelingskriterier

IV.2.1)Tildelingskriterier
Laveste pris


IV.2.2)Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej


IV.3)Administrative oplysninger

IV.3.1)Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:

IV.3.2)Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej


IV.3.3)Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
Skal der betales for dokumenterne?: nej


IV.3.4)Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
19.11.2013 - 10:00


IV.3.5)Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage

IV.3.6)Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk. engelsk.


IV.3.7)Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud

IV.3.8)Åbning af bud


Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1)Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej


VI.2)Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej


VI.3)Yderligere oplysninger
Kontrakts- og arbejdssproget er dansk.
Prækvalifikationen vil blive afholdt digitalt via internetportalen Byggeweb Udbud. Dette medfører, at anmodningen om prækvalifikation og opfyldelse af udvælgelseskravene alene kan ske via Byggeweb Udbud.
Vejledning til adgang og support:

Adgang sker via: www.byggeweb.dk/www.docia.com med ansøgers egen brugerprofil.
Har du allerede et Byggeweb login:

1. Gå til internetadressen: http://byggeweb.dk og vælg »Login« og følg vejledningen.
2. Login ved at taste dine personlige brugerkoder.
3. I »personligt område« vælg boksen »Søg efter offentlig udbud«.
4. Indtast Byggeweb udbudsnummer TN833920 og tryk »Søg«.
5. Udbuddet » Mærsk Bygningen – Entreprise 08-A. Murer« fremkommer, vælg »OK«.
6. Åbn udbuddet ved at vælge »Byggeweb udbud« og udbudsnavn »Mærsk Bygningen – Entreprise 08-A. "Murer"« i oversigten.
7. Følg anvisning på skærm, som guider fra starttidspunkt og frem til færdig ansøgning om prækvalifikation.
Mangler du et Byggeweb login:

1. Gå til internetadressen: http://www.byggeweb.dk og vælg »Login« og tryk »Glemt brugernavn/password?« og følg vejledningen.
2. Vælg »Ny bruger« og følg vejledningen.
Har du mistet dine personlige brugerkoder:

1. Gå til internetadressen: http://www.byggeweb.dk og vælg »Login« og tryk »Glemt brugernavn/password?« og følg vejledningen.
Support:

Såfremt der er tekniske spørgsmål til afvikling af udbuddet i Byggeweb Udbud, kan Byggeweb Support vederlagsfrit kontaktes på enten +45 35255250 eller: support@byggeweb.dk
Ansøger skal være opmærksom på, at det er ansøgers eget ansvar, og i god tid og indenfor afleveringsfristen at sikre adgang til udbudsportalen samt orientere sig om kravene for konditionsmæssig aflevering af ansøgningen.
Udbudsportalen og aflevering:
Udbudsportalen består af supplerende materiale og et sæt afleveringskrav.
Ansøges som et konsortium, hvor dokumentation fra flere virksomheder skal indgå som en del af den fælles ansøgning, er det nødvendigt i forhold til Byggeweb, at konsortiet udpeger en repræsentant, som uploader materiale/dokumenter for samtlige konsortiemedlemmer eller lign.
Som ansøger er der i hele perioden personlig adgang til portalen helt frem til fristen for aflevering, hvor portalen automatisk lukker for yderligere afleveringer. Såfremt ansøgning ikke er gennemført inden afleveringsfristen, betragtes afleveringen ikke som gennemført.
Ansøger skal til sin tid i forbindelse med afgivelse af tilbud afgive tro og love erklæring i henhold til lovbekendtgørelse nr. 336 af 13.5.1997 om forfalden gæld til det offentlige samt erklæring om overholdelse af arbejdsklausul i henhold til ILO-konvention nr. 94 ratificeret af Danmark 22.7.1995.
Kontrakten forventes indgået primo 2014.

VI.4)Klageprocedurer

VI.4.1)Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerup Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.klfu.dk

VI.4.2)Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): Ved indgivelse af klager til Klagenævnet for Udbud henvises der til lov nr. 492 af 12.5.2010 – lov om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. § 7 angiver de præcise frister for klager. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klager skriftligt underrette ordregiveren om den påståede overtrædelse og om, at klagen indbringes for nævnet.


VI.4.3)Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.5)Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
16.10.2013

Send til en kollega

0.046