23948sdkhjf

Sådan tjener B&O sine penge

Struer-virksomheden er fortsat ret alene med sit nicheprodukt på det blå ocean.

Hvad har Aston Martin, Audi, BMW og Mercedes-Benz til fælles?

De fire bilmærker producerer alle modeller, der kan købes med lydsystemer fra B&O, og det samarbejde har ingen af parterne haft grund til at fortryde.

Det er således det såkaldte Automotive-område, der for alvor står for væksten i Struer-virksomheden, viser delårsrapporten for tredje kvartal af 2010/11.

Samlet set har Automotive-området næsten fordoblet omsætningen i regnskabsårets første tre kvartaler fra 167 mio. kr. i 2009/10 til 332 mio. kr., mens resultatet alene i tredje kvartal (december 2010 til februar 2011) er en stigning fra 50 til 113 mio. kr.

Konkurrencen udebliver fortsat
Og selv om selskabets nye topchef, Tue Mantoni, ved præsentationen af delårsrapporten i går erkendte, at en fortsat vækst også afhænger af udviklingen på bilmarkedet, har B&O fra starten vidst, at Automotive-området var et potentielt guldæg.

- Vi føler, vi har fundet et Blue Oceanmarked med næsten ingen konkurrenter. Vi er ikke i tvivl om, at konkurrenterne vil komme på et tidspunkt, når de ser vores succes; men til den tid vil vi have et stort udviklingsmæssigt forspring, ligesom vi tror på, at B&O-brandet er en stærk konkurrenceparameter, sagde Jens Peter Zinck, direktør, Bang & Olufsen Automotive, således allerede for 2½ år siden til konsulentfirmaet Valcon Innovation.

Og mens konkurrencen fortsat lader vente på sig, fortsætter B&O med at opruste på området.

Efter kvartalets afslutning har selskabet nemlig præsenteret yderligere tre lydsystemer til henholdsvis Aston Martin Virage, Aston Martin One-77 og til den nye BMW 6 Serie.

Læs også:
B&O med positivt regnskab

Læs mere om: B&O
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078