23948sdkhjf

Apple forelsket i dansk højttaler

Den danske højttalerproducent Libratone’s trådløse højttaler distribueres nu af Apple 130 forskellige steder i verden.
Der er ellers tale om en ganske ung virksomhed med kun få måneder på bagen. Alligevel er det lykkedes Libratone at sparke døren ind hos Apple, som man gik målrettet efter som en af de første kunder.

- Libratone skal være noget andet - ikke sorte højttalerbokse, som sælges gennem mandehørmende butikker. Vi vil sælge på samme måde som Apple, siger Søren Louis Pedersen, der er idemageren bag produktet, til Berlingske Business.

Stor interesse for Libratone
Søren Louis Pedersen har en fortid hos Oticon, hvor han var med til at udvikle de første trådløse høreapparater. Den viden ville han udnytte til noget mere, og sammen med lydeksperten Jes Moesgaard, designeren Kristian Krøyer og investoren Tommy Andersen har han derfor udviklet Libratone-højttaleren.

Højttaleren er netop trådløs og kan fjernstyres fra fx computer, iPod eller iPhone. Der er tale om en enkeltstående højttaler, der både lyder og arbejder, som var der to. Derudover er der kræset for designet, så højttaleren i langt højere grad skal appellere til kvinder i stedet for mænd.

Det koncept er Apple faldet for. Allerede i juni 2010, inden højttaleren var færdigudviklet, fik den lille virksomhed et møde med Apples øverste ansvarlige for højttaler-salget, der valgte at tage det danske produkt med i sortimentet. På sidste uges forbrugerelektronikmesse CES i Las Vegas blev der ligeledes vist stor interesse for det danske vidunder.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.08